• 1
  • 2
2019-09-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boysie
Banken är skyldig att kontrollera att du bär den inkomst du utger i din låneansökan. Du godkänner även detta när du ansöker om du läser avtalet. Så ja. Vi ringer alltid AG. Det finns skillnader på kreditrapporten som ni kallar UC. En full upplysning görs vid krediter och även att beställa något simpelt mot faktura på nätet måste självklart även kollas så att företaget inte gör en förlust. Faktura är en form av kredit, om än mindre än ett lån. Därför görs då mini-UC som aldrig belastar din kreditvärdighet som en full upplysning gör. Mitt tipps är att aldrig göra fler låneansökningar än max tre per 12 månaders period. Och ja. Resurs bank har satt systematiskt igång att tjäna pengar på luddig finskrift om baskontot som aktiveras så fort de ej mottagit betalning tillhanda på utsatt datum. Personalen hetsas att pracka på produkter i merförsäljning annars får de ej löneförhöjning.

Att bomba kundregistert med reklam är även ett system.

Det blir alltid billigare att spara ihop till produkten du så gärna vill ha.

Han har ju vad jag förstår inte lånat utan betalat direkt?
Jag köpte en grill på nätet och betalade med kort genom Klarna och de tog en kreditupplysnng vilket jag fann märkligt.
Citera
2020-04-03, 22:18
Medlem
nobbenss avatar
Verkar vara ett skitföretag denna Resurs Bank. Tänkte att det ju alltid känns lite tryggare med en faktura när den är kostnadsfri, men se nej de förnekade mig köpet. OBS! Har inga kronofogdeärenden - har tidigare haft men det är flera år sedan - 7 år sedan tror jag det var då jag betalade hela skulden.

Rekommenderar NetOnNet att snabbast möjligt byta till Klarna som hittills aldrig nekat mig ett köp. Att de en gång felaktigt snöt åt sig 45 kr i förseningsavgift kan jag ha överseende med då det var ett aningen tillkrånglat köp med retur + ångrad retur och utökat köp i en och samma order.

Hur som jag betalade nu i förskott och litar på att NetOnNet i övrigt funkar som man har rätt att förvänta sig.

Hoppas det här nu inte ligger mig i fatet vad det gäller kommande nätköp.

VARNING alltså för RESURS BANK
Citera
2020-04-06, 18:00
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Verkar vara ett skitföretag denna Resurs Bank. Tänkte att det ju alltid känns lite tryggare med en faktura när den är kostnadsfri, men se nej de förnekade mig köpet. OBS! Har inga kronofogdeärenden - har tidigare haft men det är flera år sedan - 7 år sedan tror jag det var då jag betalade hela skulden.

Rekommenderar NetOnNet att snabbast möjligt byta till Klarna som hittills aldrig nekat mig ett köp. Att de en gång felaktigt snöt åt sig 45 kr i förseningsavgift kan jag ha överseende med då det var ett aningen tillkrånglat köp med retur + ångrad retur och utökat köp i en och samma order.

Hur som jag betalade nu i förskott och litar på att NetOnNet i övrigt funkar som man har rätt att förvänta sig.

Hoppas det här nu inte ligger mig i fatet vad det gäller kommande nätköp.

VARNING alltså för RESURS BANK
Så var det inte utan ett helt annat företag var boven i denna som sagt krångliga affär som jag för övrigt nu fått full upprättelse i och kan därmed också med glädje varmt rekommendera Klarna som alltid gentemot mig uppträtt helt korrekt
Citera
2020-04-07, 12:12
Medlem
nobbenss avatar
Japp, köpte precis en dator till och nu från Power som använder Klarna. Inga problem alls med fakturabetalning och summan var i stort samma som den Resurs Bank förvägrade mig kredit för. En skitbank denna Resurs Bank. Det lär vara fler än obetydliga och försumbara jag som de som använder sig av Resurs Bank förlorar som kunder....
Citera
2020-04-07, 14:30
Medlem
nobbenss avatar
Efter nästan 2 timmar (!), 50 ärenden före mig i telefonkön, så fick jag tala med en representant för denna skrotbank. Var tvungen att identifiera mig en gång till (?!) och då upplystes jag om att kreditprövningen var gjord så att säga "over all".

Jag ville han skulle specificera och då ville han höra hur mycket i pension jag har. Jag svarade att jag har som de flesta efter att ett bostadstillägg betalats ut. Jaha då har vi det där menade han med arrogant röst. Alltså alla pensionärer med bostadstillägg gör er inga förhoppningar om affärer med Resurs Bank.

"Är det något annat jag kan hjälpa dig med" frågar han som sista spydighet. Mitt svar blev: "Ja genom att i framtiden få slippa er"!
Citera
2025-06-15, 13:37
Medlem
Jag kan inte förstå varför ett avbrutet köp på grund av autentiseringsfel med BankID blir reserverat. Det har gått flera veckor och beloppet är fortfarande reserverat. Det är helt meningslöst att kontakta deras kundtjänst som vägrar att inse problemet.

Det står till och med på deras hemsida att "alla reserverade köp har vi möjlighet att annullera först efter 14 dagar", ändå händer ingenting.
Citera
2025-08-28, 14:48
Medlem
Resurs Bank upphör med Kivra-utskick i Sverige från och med den 31 augusti 2025, men investerar i det nyetablerade Kivra Oy i Finland.

Vad är Kivra?
Vi är anslutna till Kivra och har du ett konto där finns möjligheten att få din faktura direkt till din digitala brevlåda.

OBS! Vi Kommer inte erbjuda Kivra från och med siste augusti 2025.
Resurs Bank investerar i nyetablerade Kivra Oy
Resurs Bank var bland de första att erbjuda sina kunder i Sverige möjlighet att ta emot postutskick via Kivras digitala brevlåda. Nu stärks partnerskapet genom att Resurs investerar i Kivras nyetablerade joint venture-bolag i Finland.
Citera
2025-08-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Resurs Bank upphör med Kivra-utskick i Sverige från och med den 31 augusti 2025, men investerar i det nyetablerade Kivra Oy i Finland.

Vad är Kivra?
Vi är anslutna till Kivra och har du ett konto där finns möjligheten att få din faktura direkt till din digitala brevlåda.

OBS! Vi Kommer inte erbjuda Kivra från och med siste augusti 2025.
Resurs Bank investerar i nyetablerade Kivra Oy
Resurs Bank var bland de första att erbjuda sina kunder i Sverige möjlighet att ta emot postutskick via Kivras digitala brevlåda. Nu stärks partnerskapet genom att Resurs investerar i Kivras nyetablerade joint venture-bolag i Finland.

Vem fan vill ha sin faktura i Kivra när det finns efaktura?
Citera
2025-08-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer

Jag hade ett Siba kort en gång i tiden och det gick inte att få fakturan som e-faktura. Kivra var en nödlösning för att slippa fakturaavgiften.
Citera
2025-08-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer

Exakt, kivra är bra ett extra moment när man ska betala sina räkningar som man inte vill ha.
Enklare att precis alla fakturor kommer som efaktura på internetbanken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in