2020-04-02, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Inte alls normalt tycker jag. Tyder på fyllehumör. Det var nog HOL som hade betalat tv.

Mitt inlägg var kraftigt ironiskt, framgick kanske inte? 🤔
Citera
2020-04-02, 21:39
Medlem
Citat:
Om det blir diskussion om vad man ska se för program kan man skaffa en tv till. Det behöver inte vara den dyraste tv på marknaden. Om man kan prata om den saken så är problemet lätt löst.
Men hon kanske hade fått fyllehumör förmodligen.

Men extremt viktigt för den som gör en klassresa att tala om vad allting kostar vilket i sig bevisar på att klassresan är slut. Någon större kliv lär det aldrig bli med den taffliga attityd. Han kanske skulle vara glad att yxan inte flög mot honom istället. Men en sak är säker vad han berättar är lika intressant som när han ljög om att hans lilla biträde som påstod att Flashback raderar inlägg som säger att han är en usel advokat för att biträdet skrev till forumet
Citera
2020-04-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Du menar att du ställde frågan om nerlagd förundersökning? I så fall lär det ske i samband med lagakraftvunnen dom. Det kommer snart bli dax för pajasåklagaren att lägga ner resten som han har på hörsägen.

Men förundersökningssekretessen brukar ju hävas vid åtal och huvudförhandling. Det har inte gjorts. Frågande inte om nedlagd förundersökning. Det är andra handlingar som är sekretess på och med hänvisning till pågående förundersökning.

Du kan ha rätt i det du säger men reflekterade över att det skiljer sig från normalfallet.

Håller med om att det inte kommer gå att göra mycket mer som jag tror.
Senast redigerad av NoF8 2020-04-02 kl. 21:45.
Citera
2020-04-02, 21:46
Medlem
Citat:
Det är ingen skvallertråd utan ett aktuellt brott där man åtalat en person. Jag vet inte vad för vidriga tankar som råder när man tar bilder på människor som sover för att det sitter krösa major på Flashback och gottar sig i andras olycka. Det är ju för fan ingenting som har med detta åtal att göra ens, så vem bryr sig om bilder? Hon syns ju knappt med ansiktet ens.

Har vi något kvitto på TVn?

Stod det i tråden? Ja då måste det ju vara sant eller hur?
Jag tror inte att djuraffärsägaren har någon anledning att ljuga.
Citera
2020-04-02, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ciadevie
Varsågoda...
Länk med bild på Karin Lilja.
Obs inget aprilskämt.

https://www.bildtagg.se/tagg/karin-lilja

Tack! Var sover hon nuförtiden?
Citera
2020-04-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Men förundersökningssekretessen brukar ju hävas vid åtal och huvudförhandling. Det har inte gjorts. Frågande inte om nedlagd förundersökning. Det är andra handlingar som är sekretess på och med hänvisning till pågående förundersökning.

Du kan ha rätt i det du säger men reflekterade över att det skiljer sig från normalfallet.

Håller med om att det inte kommer gå att göra mycket mer som jag tror.

Du har väl en förundersökning i handen. Du kan väl för fan inte bedriva förundersökningar på hörsägen ?
När denna dom ägt laga kraft får åklagaren lägga ner. Det är mitt tips. Finns inget så möjligheten är om det dyker upp något om några år att återuppta men utan själva den sk torpeden så nej nu får vi börja bli logiska här.

Ja åklagaren har beslag till 17 april så klart att dom inget lämnar med hänvisning till en sk förundersökning.

Citat:
Jag tror inte att djuraffärsägaren har någon anledning att ljuga.
Det gjorde inte Krösa maja heller ljög. Men det har inte med åtalet att göra att driva hundaffärens påstående. Det är inte hållbara bevis om en persons egenskaper eller hur personen är osv. Totalt ovidkommande.
Citera
2020-04-03, 00:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Det gjorde inte Krösa maja heller ljög. Men det har inte med åtalet att göra att driva hundaffärens påstående. Det är inte hållbara bevis om en persons egenskaper eller hur personen är osv. Totalt ovidkommande.
Det känns lite som det glappar i läsförståelsen för din del?

KL är en misstänkt person och tråden handlar därmed inte enbart om aktuellt åtal mot BR.

Därför diskuteras den informationen som finns runt KL.
Precis som det sker i andra krim.trådar på fb.

Djuraffärens information är intressant för där ses ännu ett återkommande mönster kring KL som skickar sin stab av män.

Men förundersökningen med mordhot lades ner - med KL i periferin.

Likt den torped hon försökte skicka 2015.
Där förundersökningen lades ner.

I samma veva som HOL misshandlades i aktuellt trapphus.
Där förundersökningen lades ner.

Nu är HOL skjuten i trapphuset för han skulle ånyo hotas (enligt BR)

Förundersökningen mot KL har inte lagts ner.

Så visst är det intressant.
Senast redigerad av develi 2020-04-03 kl. 00:29.
Citera
2020-04-03, 00:43
Medlem
develis avatar
.
Citat:
"– Förhandlingen har förlöpt utan några större överraskningar. Det framkom inga större nyheter. Nu får tingsrätten avgöra om han ska dömas och vad det blir för straff, säger han.

Yrkar på långt fängelsestraff
Men Lucas Eriksson är övertygad om att det blir fällande dom.

– Min bedömning är att han ska dömas och jag har yrkat på 14 års fängelse för försök till mord och grovt vapenbrott. "

" 55-åringens försvarsadvokat Christer Söderberg hoppas att han och hans klient har vunnit rättens öra.

– Alltså att han inte hade för avsikt att döda, men han kommer att dömas till fängelse, det är jag övertygad om, säger han."
https://mitti.se/nyheter/aklagaren-fangelse-toppadvokat/?omrade=kungsholmen
Citera
2020-04-03, 07:29
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
Inte för att jag står på KLs sida, men hade hon inte kontaktförbud som gjorde det svårt att kontakta barnen?
Läste nånstans , kanske i FUPen att hon ändå lyckats få kontakt med sonen via mutor osv. Skuldbelägger honom inte , som barn är man väldigt lojal med sina föräldrar. Även om de är missbrukare eller psykiskt sjuka.

Barnen är inte stora, ingen av dem är ens myndig. Och skiten med vårdnadstvist m.m har drabbat dem under lååång tid.
Så jag tror inte att de klarar sig själva. Speciellt inte efter allt som hänt.
Hoppas innerligt att de får ett adekvat stöd av både familj, vänner och professionella.
Kontakt förbuden gällde väl HOL? Karin fick rätt till umgänge med barnen men med övervakning. Karin ställde inte upp på det och bara det visar hur lite barnen betyder för henne. Om hon hade skött det umgänget, om hon hållit sig lugn och nykter så hade förmodligen övervakningen upphört efter en tid. Allt det här vet Karin men i hennes värld är det bara hon själv som är viktig. Hon gör inga uppoffringar ens för sina barn.
Vad jag menar är att barnen är såpass stora att de kan ta hand om sig själva. De får också bestämma om de vill träffa Karin eller inte. Det är mycket svårare när barn är yngre och är beroende av tillsyn dygnet runt. Då kan det vara lätt (i en del fall) att föräldern som har ensam vårdnad låter barnen träffa den andra föräldern bara för att få lite avlastning. Även om det är olämpligt. Men det behöver vi inte oroa oss för i detta fall
Är det något som verkligen skadat barnen så är det Karins beteende genom åren. De tror att mamma vill se pappa död, det har förstört deras relation för all framtid. Men trots allt, de har en fantastisk pappa som ser till deras bästa, det är ändå det viktigaste. Vi får hoppas att han får fortsätta leva och att det nu är slut med mordförsöken.
Citera
2020-04-03, 08:02
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Du menar att du ställde frågan om nerlagd förundersökning? I så fall lär det ske i samband med lagakraftvunnen dom. Det kommer snart bli dax för pajasåklagaren att lägga ner resten som han har på hörsägen.

Det finns två tjommar i den här tråden som är så långt borta från verkligheten så att även jag skäms för vad dom säger. Det är en smula problematiskt för mig, då för att jag vet att även dom skyldiga kommer att straffas i detta fall. Jag vet dock inte när dom kommer att straffas och där har vi nu kärnpunkten i denna diskussion.
Citera
2020-04-03, 10:05
Medlem
Citat:
Du har väl en förundersökning i handen. Du kan väl för fan inte bedriva förundersökningar på hörsägen ?
När denna dom ägt laga kraft får åklagaren lägga ner. Det är mitt tips. Finns inget så möjligheten är om det dyker upp något om några år att återuppta men utan själva den sk torpeden så nej nu får vi börja bli logiska här.

Ja åklagaren har beslag till 17 april så klart att dom inget lämnar med hänvisning till en sk förundersökning.

Jag lägger ingen värdering i om de lägger ner eller inte. Att de skulle bedriva förundersökning på hörsägen tror jag däremot inte. Det är nog inte på något sätt försvarbart, så om den drivs vidare är det på något som är mer än så. Vi får se vad som sker men för tillfället så råder förundersökningssekretess och det är ju inte vanligt att den fortfarande finns kvar efter åtal och huvudförhandling.
Citera
2020-04-03, 12:35
Medlem
Om man ska försöka sig på någon annan linje än att joina in i den pågående pajkastningen och försök till att verka expert och veta allt...

Undrar vad Karin gör nu och vart hon är, förutom i denna tråd... fysiskt... är hon kapabel att känna stress och känna sig trängd och eventuellt vara under span? Eller har hon fått psykisk hjälp alternativt rehab för sin alkoholism? Jag menar nu när allt börjar komma på sin spets... när bitar faller på plats och de saknade bitarna är kraftigt eftertraktade och letas efter... om hon är kapabel till de känslorna så borde det vara jobbigt för henne nu, om hon nu inte tror blint på sin egna version... eller... blir det tokfest när domen vinner laga kraft och om mot all förmodan förundersökningen mot henne av någon konstig anledning läggs ner? Det måste hon ju se som en vinst och fira... Att Billy blir dömd är ju en självklarhet tycker ju alla tre sidorna (försvar, målsägande och åklagare). I vinstens rus kanske hon försäger sig till någon som har vett nog att gå vidare med det. Kan vara en möjlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in