Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-25, 07:53
  #4285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
I kristider söker sig dumsvennen till regering och statsminister även om denne heter Stefan Löfven.
Detta virus kan ha kommit som en skänk från ovan för den inkompetenta regeringen.
Nu öses det också ut massor av miljarder för att täta hålen i samhället som viruset åsamkar det mesta.
Men det är lån som skall betalas tillbaka men detta tänker inte många på.
Det här viruset kan ha varit det värsta om hänt Sverige ur många aspekter sett.

Citerar mig själv här i ett inlägg för några veckor sedan.
I tidningarna idag ökar Löfven med nära rvå - tre procent, han är upp i nära 26% i en mätning.

Det enda han kan är att hålla tal som är förinspelade och skrivna av andra. Hans röst har en viss myndighet i dessa förberedda sammanhang. Hans enda tillgång.
Sätt Löfven i direktsänd debatt eller intervju och Löfven är som vilken som hämtad från gatan.
Han vågade inte komma till Sr eller SvT för direktsända intervjuer och kommentarer.

Han har också lämnat allt åt andra att beslutsfatta, mest FHM och Tegnell.
Löfven är frånvarande och sitter och tittar på upp mot folket runt omkring honom där han sitter tigande mitt i ringen.

Expressen skriver idag att svenska folket är trygga med hans regerande i krisen.
Understryker att dumsvensken är dummare än man trodde.
Citera
2020-03-25, 09:13
  #4286
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Citerar mig själv här i ett inlägg för några veckor sedan.
I tidningarna idag ökar Löfven med nära rvå - tre procent, han är upp i nära 26% i en mätning.

Det enda han kan är att hålla tal som är förinspelade och skrivna av andra. Hans röst har en viss myndighet i dessa förberedda sammanhang. Hans enda tillgång.
Sätt Löfven i direktsänd debatt eller intervju och Löfven är som vilken som hämtad från gatan.
Han vågade inte komma till Sr eller SvT för direktsända intervjuer och kommentarer.

Han har också lämnat allt åt andra att beslutsfatta, mest FHM och Tegnell.
Löfven är frånvarande och sitter och tittar på upp mot folket runt omkring honom där han sitter tigande mitt i ringen.

Expressen skriver idag att svenska folket är trygga med hans regerande i krisen.
Understryker att dumsvensken är dummare än man trodde.

Kan bara instämma. Som är bäst är Löfven en tomte, och det finns ingen normal människa som har förtroende för en vilsen tomte i en alldeles för stor kostym. Expressen snackar skit - Löfven är den minst omtyckta och minst begåvade statsminister som Sverige någonsin har haft. Den enda anledningen till att Expressen vill lyfta fram honom, tror jag, är för att de inte vill rubba det system som de själva är så fast förankrade i genom att påtala bristen i samma system genom att påpeka att kejsaren är naken. Alla kan se att kejsaren är naken, men MSMedia vill hellre spela med i charaderna som de hycklande lögnare de är. MSMedia för inte på något vis folkets talan.
Citera
2020-03-25, 21:09
  #4287
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Nu är allt glömt och förlåtet när Lövén ökar i popularitet.

Nu glömmer vi massvåldtäkterna, nu förlåter vi morden, nu säger dom som blev utan vård och för tidigt begravda åh vår landsfader prisa herren för dig!

Nu förlåter föräldrarna till flickor som tagit livet av sig pga att dom blivit våldtagna av lövéns gullegossar medan han bara förnöjt tittade på och fördrev minsta kritiska röst som ville få stopp på hans tyrrani.

Nu röstar vi på honom igen!
Och kommer det fler Akilovs så är dom mer än välkomna!
Citera
2020-03-25, 22:43
  #4288
Avstängd
Jag kan berätta för bekanta att flockimmunitet innebär att 60% av befolkningen måste smittas och bli friska från det. Att Tegnell VILL att 60% av befolkningen skall smittas. Det är hans plan. De tror inte på mig. "ska 6 miljoner smittas" - Vad har du läst det? I nån Sverigedemokratisk tidning säger de hånfullt och fräsande. - Vad är 60% av 10 miljoner? - Frågar jag. - De vill inte fatta. De är hjärntvättade av Sekten Deep State.
Citera
2020-03-28, 10:17
  #4289
Medlem
Prayuths avatar
Jag vet inte om det här klippet är redigerat, men om det inte är det borde det väcka en del frågetecken hos folk. Budskapet var iallafall tydligt: massinvandringen ska fortsätta.

https://www.youtube.com/watch?v=m2G9oNcWSAo
Citera
2020-03-29, 14:59
  #4290
Medlem
Mitt första inlägg...

Oavsett vad man anser om Folkhälsomyndigheten inställning till hur man ska bemöta Coronan så är vår Regerings flathet utan motsvarighet i resten av I-världen.

Vår regering framstår som en stor parodi på "Folkhemmet". Istället för att ta tag i saker och konkret och försöka lösa de problem som uppstår, se min lista nedan så sitter man helt handlingsförlamade och bara ser på, som att man hamnat i chocktillstånd och knappt kan ta på sig byxorna.

* Skyddsmaterial till vården? Här hade man lätt kunna ställa om och ställa krav. Ska vi betala ut löner för de 100-tusen permitterade inom industrin så får ni banne mig bidra.
Börja tillverka skyddsmasker,visir och respiratorer istället. Om bara viljan från Regeringen hade funnits så tror jag lätt att företag hade ställt upp. Att teknisk kompetens finns råder ingen tvivel om.

* Sätt press på beroende länder. Bara att lyfta luren till Merkel och säg att vi klipper el,malm och skog de kommande decenniet om ni inte släpper skyddsmateriel som vi betalat för.
Funkar liksom inte att grina ut hos EU att inte handelsavtal följs när det är KRIG...

* Vart sprids smittan? Skandal att man ännu inte tagit tag i dagligvaruhandeln. Bara idag såg jag ett lämmeltåg av rullatorer på väg mot Coop där jag bor. Utnyttja alla taxi-bilar som står tomma
och se till att de kör ut mat till alla över 70 år 24/7. Givetvis en stor apparat att dra igång med all koordinering det innebär, men i sammanhanget en otroligt billig kostnad kontra en havererad sjukvård.

* Testapparat. Utnyttja och utbilda militär,hemvärn och frivilliga att köra igång en testverksamhet likt Sydkorea. Börja med att prioritera samhällsviktiga personer först och släpp därefter på efter kapacitet.

Grundbulten i Nationalekonomi. Ifall marknaden inte kan tillgodose samhälleligt nödvändiga nyttigheter måste staten göra detta. Främst försvar och rättsväsende samt för att skydda nya industrier.

Vem är det som kör egentligen!?
Citera
2020-03-30, 01:58
  #4291
Medlem
Majoriteten av folk är nog mest bara tacksamma för att det inte är nationalistpopiulister
som styr i tider som dessa, vilket speglar av sig.
Citera
2020-03-30, 13:24
  #4292
Medlem
DaChiefs avatar
https://www.google.se/amp/s/www.cnbc...wedish-pm.html

Kolla in videoklippet. Han totalförnekar masstafsande invandrare, överfallsvåltäktsimmigranter och anser att den immigrationskorrelerade ökningen av sexuellt våld ska stävjas genom tydligt budskap till tjejjer och kvinnor att de har rätt att gå ute på stan.

Talar dessutom otroligt dålig engelska.

Ska man skratta eller gråta?
Citera
2020-03-30, 16:15
  #4293
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
https://www.google.se/amp/s/www.cnbc...wedish-pm.html

Kolla in videoklippet. Han totalförnekar masstafsande invandrare, överfallsvåltäktsimmigranter och anser att den immigrationskorrelerade ökningen av sexuellt våld ska stävjas genom tydligt budskap till tjejjer och kvinnor att de har rätt att gå ute på stan.

Talar dessutom otroligt dålig engelska.

Ska man skratta eller gråta?

Här du ingen äldre länk du på flit kan misstolka så det passar din agenda?
Citera
2020-03-30, 16:30
  #4294
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Här du ingen äldre länk du på flit kan misstolka så det passar din agenda?

Vad är det som misstolkas?

Han ser inte problemet med tafsande afghaner på badhus, festivaler etc.
Han erkänner inte att ökade överfallsvåldtäkter utförs av invandrare. Fastän det har gått så långt att en dels bild publiceras i slaskmedia. Naturligtvis menamän.
Att han talar oförskämt dålig engelska?
Citera
2020-03-30, 18:39
  #4295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Vad är det som misstolkas?

Att han skulle påstå detta:

Han ser inte problemet med tafsande afghaner på badhus, festivaler etc.
Han erkänner inte att ökade överfallsvåldtäkter utförs av invandrare. Fastän det har gått så långt att en dels bild publiceras i slaskmedia. Naturligtvis menamän.


Citat:
Att han talar oförskämt dålig engelska?

Den är halvknacklig, kanske därför du har svårt att förstå innebörden av vad han påstår?

Du hade ingen äldre länk alltså?
Citera
2020-03-30, 19:18
  #4296
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Vad är det som misstolkas?

Han ser inte problemet med tafsande afghaner på badhus, festivaler etc.
Han erkänner inte att ökade överfallsvåldtäkter utförs av invandrare. Fastän det har gått så långt att en dels bild publiceras i slaskmedia. Naturligtvis menamän.
Att han talar oförskämt dålig engelska?
Hans engelska är bra. Varifrån har du fått att den är dålig?

Skulle säga att han låter bättre på engelska än svenska:

https://www.youtube.com/watch?v=Ko6uD-vgo4w
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback