Citat:
Ursprungligen postat av
Morzard
Pfff..... Vet inte riktigt hur jag ska känna, göra eller tänka angående det här. Men för att få bästa möjliga tips & råd så behöver jag rådfråga er som är insatta i ämnet.
Jag köpte en bostadsrätt för dryga månaden sen, min nuvarande bostadsrätt låg då också till försäljning med en köpare som drog sig ur. Nu står jag med två lägenheter och jag börjar få småpanik över att inte ha fått lägenheten såld.
Vad ska ja göra?? Troll undanbedes tack!
Prekärt läge. Hyra ut en bostadsrätt är nog inte att tänka på. Tillåter föreningen uthyrning andra hand pga skälet? Knappast.+ att du lär väl ha ett behov av pengarna som ärlåsta i den andra brn. + att risken för prisfall har väl aldrig varit mer överhängande än nu.
2 alternativ som jag ser det. Sätta ut bägge lgh till försäljning och bo i den som icke blir såld först. Är det din gamla lgh som blir kvar. Fortsätt sälja o köp nåt först då du har kontrakt med köpare.
Andra alternativet; sänka priset tills du får en köpare.
Något tredje alternativ är svårt se.
Vi har en i vår förening som inte tillåts hyra ut mer i andra hand.
Icke fått den såld och nu sänkt priset. Hen hade ut den förra året men drog tillbaka den då hen inte fick ut det önskade. Samt absolut sista året godkänt Ett stort misstag som det ser ut.