2020-03-29, 13:33
Medlem
Sajbersmurfens avatar
Skulle inte vilja sälja nu iallafall. Marknaden kommer att tvärdyka men är nog tbx om ett par år.
Citera
2020-03-29, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Framför dina motargument mot det jag redogjorde för då!

Det har jag redan gjort men du har för lite kunskap för att kunna ta till dig det. Det är därför jag säger till dig att lyssna på kreditanalytiken så att du kan förstå vad som händer i en ekonomisk kris.

https://youtu.be/uKHjDfR4xSE
Citera
2020-03-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det har jag redan gjort men du har för lite kunskap för att kunna ta till dig det. Det är därför jag säger till dig att lyssna på kreditanalytiken så att du kan förstå vad som händer i en ekonomisk kris.

Det är ju bara att läsa samtligt dina inlägg efter mitt för att konstatera att du endast har sagt att alla som du inte håller med är outbildade. Du har endast angripit person och inte sakargument. Du är helt nollställd där.

Kom igen, lista dina motargument mot det jag redogjorde för!
Citera
2020-03-29, 13:40
Medlem
Citat:
Det är ju bara att läsa samtligt dina inlägg efter mitt för att konstatera att du endast har sagt att alla som du inte håller med är outbildade. Du har endast angripit person och inte sakargument. Du är helt nollställd där.

Du är outbildad om du inbillar dig att vi har hyperinflation att se fram emot senare i år. Om man går tvärtemot vad ekonomisk teori säger så är man obildad.

Om du vore klok hade du tagit till dig av den kunskap som exempelvis Stenlund kommer med i sin intervju istället för att hålla fast vid din teori som du snickrat ihop vid köksbordet.
Citera
2020-03-29, 13:43
Medlem
Citat:
Du är outbildad om du inbillar dig att vi har hyperinflation att se fram emot senare i år. Om man går tvärtemot vad ekonomisk teori säger så är man obildad.

Om du vore klok hade du tagit till dig av den kunskap som exempelvis Stenlund kommer med i sin intervju istället för att hålla fast vid din teori som du snickrat ihop vid köksbordet.

Återigen ditt standardsvar, "du är outbildad". Om du hade varit så mycket mer utbildad än mig skulle du inte vara helt nollställd på motargument i sak.

Jag uppmanar dig återigen, lista dina argument som talar emot det jag redogjorde för!
Citera
2020-03-29, 13:47
Medlem
Citat:
Återigen ditt standardsvar, "du är outbildad". Om du hade varit så mycket mer utbildad än mig skulle du inte vara helt nollställd på motargument i sak.

Jag uppmanar di återigen, lista dina argument som talar emot det jag redogjorde för!

Jag har inte tid med dig längre. Vem som helst som har den minsta kunskap om ekonomi inser att du är helt borta.

För den som vill lära sig mer så råder jag återigen att lyssna på kreditanalytikern Stenlund som förklarar vad som händer i en ekonomisk kris med bland annat bomarknaden.

Förstår dock att du är ointresserad av ekonomisk teori. Får jag se ditt trams om hyperinflation igen kommer jag att rapportera dig. Du har förstört denna tråd med ditt trams.
Citera
2020-03-29, 13:49
Medlem
Citat:
Jag har inte tid med dig längre. Vem som helst som har den minsta kunskap om ekonomi inser att du är helt borta.

För den som har lite kunskap om ekonomi så råder jag återigen att lyssna på kreditanalytikern Stenlund som förklarar vad som händer i en ekonomisk kris med bland annat bomarknaden.

Får jag se ditt trams om hyperinflation igen kommer jag att rapportera dig. Du har förstört denna tråd med ditt trams.

Okej vi sammanfattar alla motargument du har framfört, det är noll.
Citera
2020-03-29, 13:50
Medlem
Citat:
Läs på eller iaf lyssna på någon som vet vad som händer i en kris.

Den var faktiskt bra och saklig med en kunnig person där! Givet det scenario han beskriver så är egentligen den största risken att banken åker på kreditförluster och då sjunker det egna kapitalet eftersom förlust tas ur egen fick. Det som händer då är att man skruvar åt utlåningen ordentligt. Det får i sin tur effekt på priserna!
Citera
2020-03-29, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Priserna rasar över 70% kommande två år. Ingen hyperinflation innan dess. Efter troligen.
Det var dom fan...ska dom sänka hyrorna i hyresrätterna lika mycket då också...för det hänger nämligen ihop
Citera
2020-03-29, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sajbersmurfen
Skulle inte vilja sälja nu iallafall. Marknaden kommer att tvärdyka men är nog tbx om ett par år.
Det är på marginalen dom som måste sälja...övriga avaktar planerad försäljning.
Citera
2020-03-29, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är på marginalen dom som måste sälja...övriga avaktar planerad försäljning.

Ja den stora majoriteten kommer inte sälja utan de kommer kräva mer av en valuta som störtdyker för att byta sina tillgångar till en sådan valuta.
Citera
2020-03-29, 15:24
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Priserna rasar över 70% kommande två år. Ingen hyperinflation innan dess. Efter troligen.
Wow! 70%!
Vad är det som gör att du inte tror att politikerna kommer gå in och rädda bostadsmarknaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in