Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-28, 09:18
  #29641
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hur är det egentligen med Gretas ätstörning nuförtiden. Hon får mig att tänka på Nils Ferlin i hans visa:
...att jag är ganska mager om bena, tillika om armar och hals.
Inga synliga tecken på tillfriskning i alla fall.

Vilka skulle vara bra tecken? Finnar? Större bröst?
Hon såg bättre ut 2018. Mycket bättre tycker jag.

Bild 1

Bild 2 Bild 4

Bild 3

Bild 5

Bild 6 Gretas muskler

Bild 7 Bild 7a

Bild 8 Polens Greta

Bild 9 Polen2

Dessa är från 2018
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-28 kl. 09:24.
2020-03-28, 09:27
  #29642
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Vilka skulle vara bra tecken? Finnar? Större bröst?
Hon såg bättre ut 2018. Mycket bättre tycker jag.

Bild 1

Bild2

Bild 3

Bild5

Bild6

Bild7

Bild 8 Gretas muskler

Bild 9

Bild10

Bild 11 Polens Greta

Bild12 Polen2
Jag har tidigare framfört teorin att hon fått order att deffa ned sig till Max-Gremlin inför FN-talet. (Med hennes diagnoser kanske hon även kunnat få amfetamin förskrivet?) Men jag fick inga klara svar av de som följer henne närmare:

Så tunn och skräckinjagande som i FN har hon väl aldrig varit, varken förr eller senare?
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-28 kl. 09:35.
2020-03-28, 09:34
  #29643
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har tidigare framfört teorin att hon fått order att deffa ned sig till Max-Gremlin inför FN-talet. (Med hennes diagnoser kanske hon även kunnat få amfetamin förskrivet?) Men jag fick inga klara svar av de som följer henne närmare:

Så tunn och skräckinjagande som i FN har hon väl aldrig varit förr eller senare?

Ja, efter resan över atlanten, dessutom första gg, inte många skulle vara i toppskick då.
Jag tycker att Greta i Bryssel såg värst ut där.
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-28 kl. 09:45.
2020-03-28, 09:42
  #29644
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Ja, efter resan över atlanten, dessutom första gg, inte många skulle vara i toppskick då.
Jag tycker att Greta i Bryssel såg värst ut där.
Hon ser som ruskigast ut i samband med sina viktigaste tal! ... "Intressant." (Och kanske ett fall av barnmisshandel, börjar jag tro)

("Intressant" var inget riktigt bra ord om hon egentligen behöver hjälp.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-28 kl. 09:46.
2020-03-28, 09:44
  #29645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Vilka skulle vara bra tecken? Finnar? Större bröst?
Hon såg bättre ut 2018. Mycket bättre tycker jag.

Bild 1

Bild 2 Bild 4

Bild 3

Bild 5

Bild 6 Gretas muskler

Bild 7 Bild 7a

Bild 8 Polens Greta

Bild 9 Polen2

Dessa är från 2018

Ja, visst såg hon bättre och framför allt friskare ut. Vilken chock att följa utvecklingen sedan dess

Frånsett sin korta kroppslängd var hon ju för ca 1,5 år sen en fräsch tjej med glänsande hår, där skalpen inte lyste igenom, och normala armar och ben. Jämför med nu när hon släpar sig fram med en kropp som avtecknar sig som närmast utmärglad under kläderna.

Är verkligen ingen läkare men tror att hon är i behov av långvarig vård, kanske i form av inläggning. Dödligheten är tyvärr inte obetydlig vid ätstörningar och det ser ju inte ut som om Greta är på rätt väg.

Någon måste sätta ner foten. Var är hennes föräldrar när de behövs som bäst? Var är alla som höjt henne till skyarna?

Vidriga och cyniska är vad de är.
2020-03-28, 09:45
  #29646
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, visst såg hon bättre och framför allt friskare ut. Vilken chock att följa utvecklingen sedan dess

Frånsett sin korta kroppslängd var hon ju för ca 1,5 år sen en fräsch tjej med glänsande hår, där skalpen inte lyste igenom, och normala armar och ben. Jämför med nu när hon släpar sig fram med en kropp som avtecknar sig som närmast utmärglad under kläderna.

Är verkligen ingen läkare men tror att hon är i behov av långvarig vård, kanske i form av inläggning. Dödligheten är tyvärr inte obetydlig vid ätstörningar och det ser ju inte ut som om Greta är på rätt väg.

Någon måste sätta ner foten. Var är hennes föräldrar när de behövs som bäst? Var är alla som höjt henne till skyarna?

Vidriga och cyniska är vad de är.

Finns vl inte sämre bilder än dessa??


Greta SOS for food

Greta behöver mathjälp?
2020-03-28, 09:52
  #29647
Avstängd
wwrs avatar
Att hon styrs av internationella nätverk råder ingen tvekan om. Aftonbladet gjorde reportage om henne första dagen hon strejkade. Hon är talesperson för dessa nätverk.

Om hon äter för lite har hon säkert fått order om det.

Hennes föräldrar har nog inte mycket att säga till om. Hon har en image formad av PR-folk. Dessa och media har ansvaret.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-28 kl. 09:57.
2020-03-28, 09:54
  #29648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Finns vl inte sämre bilder än dessa??


Greta SOS for food

Greta behöver mathjälp?

Nej, förhoppningsvis finns det inga som är sämre. Det är illa nog som det är.

Tror inte hon visar sig i kortärmad kort klänning längre. Det är nog ingen upplyftande syn, om hennes ben är så utmärglade som jag misstänker.

Det här kan gå riktigt illa.
2020-03-28, 10:13
  #29649
Medlem
Jofs avatar
Svårt att bota anorektiker. Har jag hört. Inläggningar vet jag inte hur de funkar.
2020-03-28, 10:20
  #29650
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Jadu.....Jag tyckte Greta såg skakad ut efteråt, det fanns ingen Sergei, Ivan och Boris som skulle ha stoppat henne i vanliga fall. Nu var det "ledaren" som stängde av hennes mikrofonen när hon började kritisera Greta som värst. Sen blev hon arg att andra får alltid extra tid men inte hon, vad fan är det för demokrati
Gresus såg helt shell shocked ut. Hon säg ut som att hon verkligen inte ville vara där.

Flickan har ett batteri av psykiska sjukdomar (anorexi, asperger osv) . Det här kommer inte sluta bra.
2020-03-28, 10:22
  #29651
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Svårt att bota anorektiker. Har jag hört. Inläggningar vet jag inte hur de funkar.
Vi vet inget om orsakerna till att hon är smal och tydligen ser som värst ut vid sina största framträdanden.

Jag menar att hela hennes image och tal är skapade av PR-folk. Annars hade hon aldrig nått så långt som hon gjort.

Skall jag gissa så ingår det i imagen att vara smal. Hon har fått order om det.
2020-03-28, 12:06
  #29652
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi vet inget om orsakerna till att hon är smal ..
Du vet inte. Kolla tråden. Här finns info om orsaken.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback