Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-27, 14:11
  #29617
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Kollar man in omslaget drar man omgående paralleller till propagandaaffischerna för såna som Stalin och Mao. Kraftigt förskönade bilder på dessa fula herrar och med myndiga visionära blickar.

Själv tycker jag att bilden är ful, speciellt munnen som en fisk. Finns finare andra verk med Greta.

https://i.ibb.co/XVGzFHk/greta-roll.png

När kommer deras Korona-special då?
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-27 kl. 14:17.
2020-03-27, 15:04
  #29618
Medlem
AdoElFitlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag slogs av samma sak. Kanske föräldrarna sakta förgiftar Greta™ med Tallium? Om hon dör ung, medan hon fortfarande är uppmärksammad så borde det vara en lukrativ marknad med minnessaker, och varför inte reliker? Hon borde allra minst bli kanoniserad direkt, och helgonförklarad om några år.
Jag skulle inte bli förvånad om du har rätt. De föräldrarna tror jag vad som helst om. Nu tror jag dock att hennes veganism och självsvält ordnar biffen i ett huj. Men det hindrar ju inte att de balsamerar stackarn och potionerar ut henne finger för finger till högst bjudande samtidigt som de förfasar sig över alla hatare som drev henne i döden.
En polare är inne på ett likartat spår. Mer eller mindre skämtsamt undrade han om hennes "skötare" ger henne mediciner för att hon inte ska komma in i puberteten ( sådana som de ger dem som vill "byta" kön). Så länge hon "bara är ett barn" har hon ett visst genomslag. Får hon tuttar och rumpa så försvinner ju den oskuldsfulla auran direkt. Men det fixar nog vegankosten och anorexin det också
2020-03-27, 15:07
  #29619
Medlem
AdoElFitlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Hade först en länk till hennes entre där man ser hur tunn hon ser ut, men ersatte det sen med den oväntade kritiken från kvinnan som inte alls applåderade Greta före.

Och 5 min tidigare fick hon bara beröm på svenska!! Vilken vändning blev det sen. Råkade hitta det när jag letade ovationerna men hörde henne just nämna att Greta fick speciallov men inte andra.

Hennes entre....ser krasslig ut.
Hon ser ju ut som ett stackars fritzl-offer. Första framträdandet efter att ha blivit befriad ur "myskällaren".
2020-03-27, 15:45
  #29620
Avstängd
wwrs avatar
Greta ser sliten ut. Idolbilden i Rolling Stone ser ju också märkligt påverkad ut. Så vi får hoppas det bara är skådespelartalangen som kommer fram. (Annars hade idolbilden inte sett sliten ut.)

Assange image har ju vridits påtagligt från hjälte för yttrandefrihet till sexbrottsling som kom undan. Personligen är jag helt övertygad om att även Assange är en skådespelare/agent. Han har valt att ägna 10 år i husarrest och fängelse av politiska skäl.

Man kanske även vill vrida Gretas bana till ännu mer "Gremlin". Fast hon platsade ju nästan i skräckfilm redan från början.

Jag är helt övertygad att Greta är en skådespelerska som tränats för denna politiska roll. Greta är ju mycket yngre än Assange. Det vore verkligen intressant att veta hur mycket Greta själv förstår av detta. Kan hon lägga av den allvarliga imagen och relaxa eller har den nästan blivit en del av hennes personlighet.

Det handlar om när hon började tränas in i denna roll. Jag tror hon fått diagnoserna som en del i rollen. För att komma vidare måste man då ha säkra uppgifter hur hon betedde sig i skolan när hon var yngre. Jag tror inte det går att få. Imagen att hon bara låg hemma och grät men efter att ha blivit klimataktivist så blev hon talför och kommunicerbar, tror jag inte på. Men Askungesagan är den enda bild vi utomstående delges.

Jag utgår alltså från att hon tränats in in en roll. Men frågan är, förstår hon det själv till 100% eller har rollen blivit en del av hennes personlighet? När började träningen?

Frågor som är närmast omöjliga att besvara för utomstående.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-27 kl. 15:53.
2020-03-27, 15:51
  #29621
Medlem
LuluBrooksies avatar
Kan inte Gresus gå och lägga sig nu, hon har fått som hon vill. Resandet avtagit, flygbolagen kursar, ekonomisk tillväxt finns icke mer.
2020-03-27, 16:40
  #29622
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Greta ser sliten ut. Idolbilden i Rolling Stone ser ju också märkligt påverkad ut. Så vi får hoppas det bara är skådespelartalangen som kommer fram. (Annars hade idolbilden inte sett sliten ut.)

Assange image har ju vridits påtagligt från hjälte för yttrandefrihet till sexbrottsling som kom undan. Personligen är jag helt övertygad om att även Assange är en skådespelare/agent. Han har valt att ägna 10 år i husarrest och fängelse av politiska skäl.

Man kanske även vill vrida Gretas bana till ännu mer "Gremlin". Fast hon platsade ju nästan i skräckfilm redan från början.

Jag är helt övertygad att Greta är en skådespelerska som tränats för denna politiska roll. Greta är ju mycket yngre än Assange. Det vore verkligen intressant att veta hur mycket Greta själv förstår av detta. Kan hon lägga av den allvarliga imagen och relaxa eller har den nästan blivit en del av hennes personlighet.

Det handlar om när hon började tränas in i denna roll. Jag tror hon fått diagnoserna som en del i rollen. För att komma vidare måste man då ha säkra uppgifter hur hon betedde sig i skolan när hon var yngre. Jag tror inte det går att få. Imagen att hon bara låg hemma och grät men efter att ha blivit klimataktivist så blev hon talför och kommunicerbar, tror jag inte på. Men Askungesagan är den enda bild vi utomstående delges.

Jag utgår alltså från att hon tränats in in en roll. Men frågan är, förstår hon det själv till 100% eller har rollen blivit en del av hennes personlighet? När började träningen?

Frågor som är närmast omöjliga att besvara för utomstående.

Dina terorier är underhållande och kan dessutom inte avskrivas till 100%

Dock tror jag att om man hade valt en agent, då skulle man ha valt en som man kan styra lättare.
Vad vill Greta ha i utbyte? En hög post i en framtida världsregering? En egen ö? Kanske Australien som hon verkar vara mycket bekymrad över?

Jag tror att Greta är en "stupido kido" som medierna och andra trodde skulle utnyttja och vara lättstyrd. Dock går Greta inte att kontrollera eller styra. En envis liten jävel. Det kan väl inspiratoeren även bekräfta? Rentzhog &co samma sak.

Det var ett ordentligt rus hon fick fram till feb-20. Nu blir det tyst ett tag. Frågan är vilken Greta som ska komma tillbaka. För att till rampljuset vill hon, det fick vi bekräftat nu.

Malena är smart som fick Greta att flytta ut 2 veckor. Svante fick bara spela lite teater genom att vara sjuk. Nu kan Malena vräka in sig kötbullar och schnitzlar utan att behöva ha ett par vakande ögon över sig!

Greta inspekterar kylskåpet flera gg om dan hemma. Vad annars har hon att göra?
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-27 kl. 16:47.
2020-03-27, 16:55
  #29623
Medlem
AdoElFitlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kan inte Gresus gå och lägga sig nu, hon har fått som hon vill. Resandet avtagit, flygbolagen kursar, ekonomisk tillväxt finns icke mer.
Jupp, borde ju vara klappat och klart för hennes del: Greta har fått som hon ville... tills bostadsbubblan spricker, botten går ur börsen, pappa och mammas pengar går upp i rök, de får flytta från innerstan till " orten" och fogden tar teslan. Då får vi nog se på en cirkus av guds nåde.
2020-03-27, 16:56
  #29624
Avstängd
Ligger det något i ryktena att hon plågar djur hemmavid?
2020-03-27, 17:01
  #29625
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Dina terorier är underhållande och kan dessutom inte avskrivas till 100%

Dock tror jag att om man hade valt en agent, då skulle man ha valt en som man kan styra lättare.
Vad vill Greta ha i utbyte? En hög post i en framtida världsregering? En egen ö? Kanske Australien som hon verkar vara mycket bekymrad över?

Jag tror att Greta är en "stupido kido" som medierna och andra trodde skulle utnyttja och vara lättstyrd. Dock går Greta inte att kontrollera eller styra. En envis liten jävel. Det kan väl inspiratoeren även bekräfta? Rentzhog &co samma sak.

Det var ett ordentligt rus hon fick fram till feb-20. Nu blir det tyst ett tag. Frågan är vilken Greta som ska komma tillbaka. För att till rampljuset vill hon, det fick vi bekräftat nu.

Malena är smart som fick Greta att flytta ut 2 veckor. Svante fick bara spela lite teater genom att vara sjuk. Nu kan Malena vräka in sig kötbullar och schnitzlar utan att behöva ha ett par vakande ögon över sig!

Greta inspekterar kylskåpet flera gg om dan hemma. Vad annars har hon att göra?
Dramerna på den stora scenen är intressanta. Vart de syftar går ofta att förstå, menar jag. Men att förutse vad som kommer att ske är svårare.

Jag trodde Assange skulle vara hjälten som gick mot Trump under valåret, men sedan lämnade Demokraterna WO och allt blev pannkaka.

Likaså trodde jag Greta var en Askungesaga där den som tror på klimatet blir frälst. Men som hon såg ut på Rolling Stone får man hålla allt öppet.

Hennes bakgrund är nog osäker. Blev hon inte vegetarian tidigt? Var det inte hon som påstås ha fått familjen att bli vegetarianer redan när hon var mycket liten? Det låter som rent nys. Kanske hon tvingats in i rollen som mycket liten? I så fall är det ju barnmisshandel, som vissa tror. Syrran ser ju helt annorlunda ut. (Jag kan ta fel där. Jag är osäker på vad som sagts om Gretas ännu yngre år.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-27 kl. 17:20.
2020-03-27, 18:49
  #29626
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoranIsmail
Ligger det något i ryktena att hon plågar djur hemmavid?

Inget man hört något speciellt om, men veganer brukar ju ha en tendens att vanvårda sina djur och tvinga på dom vegankost så jag skulle inte höja på ögonbrynen särskilt mycket om det låg nån sanning i det.

Man tycks inte fatta att hundar och katter är köttätare. Vill man ha en allätare får man skaffa en gris eller varför inte en björn, men tog Greta in en nalle i huset skulle det nog bli en kortvarig bekantskap...
2020-03-27, 22:52
  #29627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPJesus
Inget man hört något speciellt om, men veganer brukar ju ha en tendens att vanvårda sina djur och tvinga på dom vegankost så jag skulle inte höja på ögonbrynen särskilt mycket om det låg nån sanning i det.

Man tycks inte fatta att hundar och katter är köttätare. Vill man ha en allätare får man skaffa en gris eller varför inte en björn, men tog Greta in en nalle i huset skulle det nog bli en kortvarig bekantskap...
Vi får verkligen hoppas att det inte är sant att hon plågar sina hundar. Det skulle i så fall vara i oförstånd om hon skulle tro att hundarna kan bli veganer. Hoppas att någon kontrollerar detta. Inspiratoeren kanske vet och kan svara.
2020-03-27, 23:14
  #29628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vi får verkligen hoppas att det inte är sant att hon plågar sina hundar. Det skulle i så fall vara i oförstånd om hon skulle tro att hundarna kan bli veganer. Hoppas att någon kontrollerar detta. Inspiratoeren kanske vet och kan svara.
Veganer är sinnessjuka. På den tiden jag bodde i Frankrike (25 år sedan) åt jag en gång på en vegansk restaurang. Restaurangens katter (ja, jag frågade, de hörde till restaurangen) gick mellan borden och tiggde mat. Jag gav de magra stackarna några brödbitar som de glufsade i sig med stor aptit. Normala katter rynkar på nosen åt bröd. Veganer hör hemma på psyket. Titta på hur Greta™ ser ut! Ser det ut som en normal 17-åring? Även om hon vore 12 år gammal så skulle hon tvångsvårdas i det tillståndet. Hennes cyniska föräldrar och övriga pengakåta profitörer som använder sig av henne skiter fullständigt i hennes hälsa.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback