2020-03-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hahaha! Till och med bilarna knarkar.

Någon som vet vart bilen hittades? Idrottsplatsen, ligger det lite utanför?

Det är ca 500m fågelvägen till idrottsplatsen Skogsvallen från där bilen brann så att de öht skriver idrottsplatsen är märkligt. Detta är i början på en grusväg som mest används av folk som besöker skogen, cyklar, springer, plockar svamp mm. Och så har du haft avverkning i skogen så det har transporterats träd, grusvägen leder endast till en rundplats någon kilometer in i skogen.

Här hittades bilen: https://goo.gl/maps/yYAcLXxBtUWAuLEj7
(Precis där det står Basketvägen under Tipptoppen)
Senast redigerad av e-onlinework 2020-03-26 kl. 22:46.
Citera
2020-03-26, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Var det inte en Storvretafamilj som var inblande i knivslagsmålet på Kungsgatan i höstas? (FB) Stort bråk, man knivskuren, centrala Uppsala 2019-09-02

Jo, familjen Al Ma*ri. Sitter vad jag vet häktade för det och även narkotika.
Citera
2020-03-26, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e-onlinework
Det är ca 500m fågelvägen till idrottsplatsen Skogsvallen från där bilen brann så att de öht skriver idrottsplatsen är märkligt. Detta är i början på en grusväg som mest används av folk som besöker skogen, cyklar, springer, plockar svamp mm. Och så har du haft avverkning i skogen så det har transporterats träd, grusvägen leder endast till en rundplats någon kilometer in i skogen.

Här hittades bilen: https://goo.gl/maps/yYAcLXxBtUWAuLEj7
Nu är jag ju inte så väl bevandrad i Storvretas olika områden, men hur är bostadsområdet tvärs över järnvägen, efter verkstäder och pizzeria? (Lyckebo?)
Citera
2020-03-26, 22:42
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Denne Jon*s har inte åtalats för något brott. Och bilen är definitivt ingen kombi. Så stämmer reg.nrt som nämns i tråden är bilen falskskyltad.
Citera
2020-03-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Nu är jag ju inte så väl bevandrad i Storvretas olika områden, men hur är bostadsområdet tvärs över järnvägen, efter verkstäder och pizzeria? (Lyckebo?)

Närmsta området vid Basketvägen är ett "finare" område. Byggdes nytt för drygt 10 år sedan, många av villorna går för 5milj+
Senast redigerad av e-onlinework 2020-03-26 kl. 22:47.
Citera
2020-03-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Denne Jon*s har inte åtalats för något brott. Och bilen är definitivt ingen kombi. Så stämmer reg.nrt som nämns i tråden är bilen falskskyltad.
Även jag tror att den utpekade bilägaren inte är inblandad.
Citera
2020-03-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Knappast, har du ens varit i Storvreta?

Bott där. De bemedlade i Uppsalatrakten bor i Sunnersta, Kåbo, Norby, Svartbäcken (plus innerstaden). Dvs områden där radhus och villor går från 5 mer och uppåt. I Storvreta ligger motsvarande radhus/villor från 2.5 mkt och uppåt.
Citera
2020-03-26, 22:47
Medlem
lastkajens avatar
Det registreringsnummer som har nämnts i tråden tillhör en röd golf halvkombi
Citera
2020-03-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e-onlinework
Närmsta området vid Basketvägen är ett "finare" område. Byggdes nytt för drygt 10 år sedan, m¨nga av villorna går för 5milj+
Jag tänkte snarare Månsken/Norrskensvägen etc, över bron till väster om järnvägen.
Citera
2020-03-26, 22:49
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
10000 kronors frågan, kan någon se vad det är för bil?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/tre-kroppar-hittade-i-brinnande-bil

Vid 0:11, är de "röda prickarna" på dörrarna kulhål? Skulle kunna tro att det är hål i karossen som glöden/elden inuti bilen lyser igenom
Senast redigerad av islamcultofdeath 2020-03-26 kl. 22:52.
Citera
2020-03-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Jag vill inte verka tjatig, men vad var det som hände i Uddevalla?

3st sköts ihjäl i Uddevalla 2 mä och den enes flickvän, flickvännen påträffade skjute i bilen, och männen låg en bit bort från bilen båda dessa oxå skjutna.. det rörde sig troligen om knarkpengar som dom två skjutna skall ha rånat de 2 brödernas pappa på, då hämnades bröderna genom att skjuta 3 person.. båda bröder sitter inne på livstid ..
Citera
2020-03-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Bott där. De bemedlade i Uppsalatrakten bor i Sunnersta, Kåbo, Norby, Svartbäcken (plus innerstaden). Dvs områden där radhus och villor går från 5 mer och uppåt. I Storvreta ligger motsvarande radhus/villor från 2.5 mkt och uppåt.

Du har INTE koll på vad villorna går på i området Vretalund hör jag...... :-) Vretalund ligger granne med Basketvägen där branden skedde. De flesta villorna där ligger mellan 4-6milj. Går enkelt att kolla via sålda objekt på typ Booli om du orkar.

Äldre hus i gamla Storvreta är billigare dock.
Senast redigerad av e-onlinework 2020-03-26 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in