Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-23, 09:30
  #157
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det bekräftar ju att det är USA som ligger bakom viruset presis som jag misstänkte. Finns säkert redan ett vaccin redo också ifall viruset skulle sprida sig för mycket.
Såg dessa repliker på Flashback:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Bayer skänker 3 miljoner doser till amerikanska CDC för att bekämpa Covid-19. Bayer har fört Resochin sedan 1934 och då USA inte godkänt den tyska medicinen ännu så räknar man med att det kan godkännas snabbt.

https://bayer2019tf.q4web.com/news/n...s/default.aspx
Visste du att CDC(US Centers for Disease Control and Prevention) förövrigt äger patentet på en annan stam av coronavirus som isolerades från människor: Patent US7220852B1 - för svårt akut respiratoriskt syndrom - SARS.
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-03-23, 19:35
  #158
Medlem
Tillfälligt problem

Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
https://jobs.cdc.gov/job/dallas/publ...m/250/14136286

CDC annons från november 2019 ( innan utbrottet) sökte anställa folk för karantän-program över hela USA om jag förstått saken rätt.


THE CDC KNEW! They Hired For Quarantine Managers November Of Last Year!!
https://m.youtube.com/watch?v=E2vYwgsOcXw&t=100s

YouTubers som säljer Subscriptions för tredjepart är lätt att inte ta på så stort allvar...

Ignorera mig...
__________________
Senast redigerad av crustymolfis 2020-03-23 kl. 19:38.
Citera
2020-03-23, 20:10
  #159
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crustymolfis
YouTubers som säljer Subscriptions för tredjepart är lätt att inte ta på så stort allvar...

Ignorera mig...
Läste du annonsen jag hittade...från CDC?. Dom annonserade precis som youtubern påstår.

Det är inte alltid VEM som säger saker som automatiskt är det viktigaste...
Sen länkade jag till ett inlägg som tar upp något om att cdc dessutom äger ett patent på en stam av coronaviruset.

Att CDC INNAN utbrottet annonserar efter folk som ska sköta karantäner runt om i landet och att dom dessutom har patent på ett coronavirus (om det nu stämmer har inte dubbelcheckat än) är ju naturligtvis bara helt ointressant.
Citera
2020-03-23, 20:39
  #160
Medlem
ppp333s avatar
Citerar mer av Petnomi på Flashback från tråd om Bill Gates och coronaviruset:

Citat:
Det finns flera tillfälligheter som är anmärkningsvärda från och med att man ansökte om patent på Coronaviruset 2015 fram tills idag med Corona pandemin.
Han är världens främste vaccinförespråkare och förmodligen kommer ett vaccin mot Corona komma från THE PIRBRIGHT INSTITUTE el någon av de andra instutitionerna han är med och finansierar och kontrollerar!?
(FB) Bill Gates och Coronaviruset! Han fick patent på Coronaviruset 2018!
Citera
2020-03-24, 08:19
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Läste du annonsen jag hittade...från CDC?. Dom annonserade precis som youtubern påstår.
...
Att CDC INNAN utbrottet annonserar efter folk som ska sköta karantäner runt om i landet och att dom dessutom har patent på ett coronavirus (om det nu stämmer har inte dubbelcheckat än) är ju naturligtvis bara helt ointressant.

Jag förstår vad du menar och jag blev också lite konfunderad eftersom att sidan jobs.cdc.gov inte svarar emellanåt(så läste annonsen på archive.org). Men om man tittar runt på deras sida och använder sökfunktionen så ser man att det har lämnats ut material och sökts tjänster om detta kontinuerligt under åratal.
Citera
2020-03-24, 08:45
  #162
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crustymolfis
Jag förstår vad du menar och jag blev också lite konfunderad eftersom att sidan jobs.cdc.gov inte svarar emellanåt(så läste annonsen på archive.org). Men om man tittar runt på deras sida och använder sökfunktionen så ser man att det har lämnats ut material och sökts tjänster om detta kontinuerligt under åratal.
Okej...om dom regelbundet sökt folk för detta så är det inte riktigt samma sak. Instämmer.
Citera
2020-03-25, 04:44
  #163
Avstängd
wwrs avatar
Jag såg att Greta Thunberg ligger hemma i karantän utan att ha möjligheter att testa sig, dessutom efter Europaresa. Det stod att man i Stockholm inte kunde bli testad!!

Det är märkligt. Samhället skulle kunna återgå i normal funktion snabbare om testning genomfördes. Nu måste de med symptom ta det säkra för det osäkra och isolera sig. Många tvingas ställa in aktiviteter som de annars hade valt att genomföra med negativt test.

Det är ytterligare något som tyder på att man försöker lamslå samhället. Viruset är säkert naturligt. Men hysterin är överdriven.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-25 kl. 04:59.
Citera
2020-03-25, 06:09
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag såg att Greta Thunberg ligger hemma i karantän utan att ha möjligheter att testa sig, dessutom efter Europaresa. Det stod att man i Stockholm inte kunde bli testad!!

Det är märkligt. Samhället skulle kunna återgå i normal funktion snabbare om testning genomfördes. Nu måste de med symptom ta det säkra för det osäkra och isolera sig. Många tvingas ställa in aktiviteter som de annars hade valt att genomföra med negativt test.

Det är ytterligare något som tyder på att man försöker lamslå samhället. Viruset är säkert naturligt. Men hysterin är överdriven.

Testerna handlar om en kostnadsfråga. Man har inte råd att testa Pöbeln utan bara Adeln. Litar inte ett smack på att Greta inte skulle kunna testas, utan det är nog snarare ett utspel från hennes stab om att spela på offerkoftan och få sympati. Greta ligger på gränsen eller är redan där att ingå i samhällets Adel som VIP person.
Citera
2020-03-25, 06:17
  #165
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Testerna handlar om en kostnadsfråga. Man har inte råd att testa Pöbeln utan bara Adeln. Litar inte ett smack på att Greta inte skulle kunna testas, utan det är nog snarare ett utspel från hennes stab om att spela på offerkoftan och få sympati. Greta ligger på gränsen eller är redan där att ingå i samhällets Adel som VIP person.
Så mycket som detta har kostat samhället skulle testning spara in pengar. Folk kunde återgå i normal verksamhet snabbare.

Att inte erbjuda testning förefaller göras för att sprida panik och lamslå samhället. Greta är elitens språkrör. Hon bidrar till detta. Hon sprider klimat- och Corona-panik. Vi måste ha en Big Brother som hjälper oss ur dessa kriser! (försöker man inbilla oss) (dessa överdrivna kriser)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-25 kl. 06:22.
Citera
2020-03-25, 07:02
  #166
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Testerna handlar om en kostnadsfråga. Man har inte råd att testa Pöbeln utan bara Adeln..

Vad kostar ett test egentligen. Blodprov görs10 i timmen av en sjuksköterska och sen lite laboratoriejobb. Det är absolut märkligt att man väljer 2 v karantän framom ett test. Nu säger säkert någon då att det inte finns resurser i rena provtagare för att testa. Men när svininfluensan härjade fanns det nog resurser att massvaccinera. Är det snabbare och billigare att vaccinera? Att låta pensionerade sjukskötare och läkare samt studeranden sköta testandet vore ett enkelt sätt att utöka resursera i antal händer temporärt. Men man föredrar massiva restriktioner som lamslår hela samhället framom en billigare utökad kapacitet.

Allt sker dessutom utan att någon ifrågasätter. Folk har blivit helt okritiska och sväljer allt politikerna kommer med. Den enda kritik som framförts är varför det inte gjorts än större inskränkningar.

Jag ser ingen egentlig konspiration men väl att det visar att vi gått långt mot en acceptans av väldigt auktoritärt och centraliserat styrande. Jag känner mig helt malplacerad i rådande samhällsordning.
Citera
2020-03-25, 08:03
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Ronny
Jag har alltid tyckt att konspirationsteorier varit töntiga och varit förbehållet paranoida individer med för mycket fritid.

MEN i detta fallet blir även jag misstänksam. Mina två teorier är följande:

1. Kan det vara det sk ”klimathotet” som har fått alla världens ledare att få panik. Nu måste vi bromsa utsläppen vid minskat konsumtion. Det har ju inte hjälpt med alla uppmaningar och krisrapporter så vi designar ett virus som är ganska harmlöst men som ändå dödar en liten (äldre) del av befolkningen. Vips så kan man skylla på viruset och i prinsip stänga ner världen.

2. Viruset är i verklighet mycket farligare än vad vi folket får reda på. Tex så dödar det 75% av alla som smittas i form av nån irreversibel cancertyp som utvecklas typ ett år efter smittan. Man gör alltså allt för att hindra smittspridning trots att världsekonomin går åt skogen. Världens myndigheter hemlighåller detta för att undgå total panik.

Eller är det så enkelt att världens ledare har missbedömd virus vs världsekonomin. Alltså utifrån fakta så är det ju inte värd å totalt förstöra världsekonomin och återgå till 30-tallets deppression därför att 1% av världens befolkning dör. Inte ens om 10% hade avlidit är det ju värd detta.

Saknar vi Flashbackare intellektuell kapacitet till att greppa detta problemet eller är vi något viktigt på spåret? Vad säger ni?

Alt 1 låter mkt troligt. Sk "experter" utbildas nu i hur de ska predika om hur det blir framöver om vi inte agerar. Till sommaren har virushysterin kring ett tämligen harmlöst Corona lagt sig och skräckscenarier kan rullas ut enligt plan.

Tex skulle det kunna låta så här (fiktivt men ett exempel)
Citat:
"EXTRA EXPERTER VARNAR"
Experter i HELA världen är överens. De har påvisat att Corona var en följd av smältande isar. De har gjort utgrävningar som visar att det finns mycket mycket elakare virus kvar i isarna som kommer DÖDA minst hälften av jordens befolkning om isarna fortsätter. Experterna uppmanar därför ett totalförbud för privatbilism. Annars går välden under. Vidare måste FN få ett tillskott på 5000 miljarder årligen för att kunna rädda världen så skatterna måste höjas rejält.

Greta som påstår sig nu ha Corona kommer att gå ut på bästa sändningstid och berätta att hon klarade detta DENNA gång. Men NÄSTA gång kommer jag att dö och släpper några tårar.
__________________
Senast redigerad av MrStreamer 2020-03-25 kl. 08:13.
Citera
2020-03-25, 08:43
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Vad kostar ett test egentligen. Blodprov görs10 i timmen av en sjuksköterska och sen lite laboratoriejobb. Det är absolut märkligt att man väljer 2 v karantän framom ett test. Nu säger säkert någon då att det inte finns resurser i rena provtagare för att testa. Men när svininfluensan härjade fanns det nog resurser att massvaccinera. Är det snabbare och billigare att vaccinera? Att låta pensionerade sjukskötare och läkare samt studeranden sköta testandet vore ett enkelt sätt att utöka resursera i antal händer temporärt. Men man föredrar massiva restriktioner som lamslår hela samhället framom en billigare utökad kapacitet.

Allt sker dessutom utan att någon ifrågasätter. Folk har blivit helt okritiska och sväljer allt politikerna kommer med. Den enda kritik som framförts är varför det inte gjorts än större inskränkningar.

Jag ser ingen egentlig konspiration men väl att det visar att vi gått långt mot en acceptans av väldigt auktoritärt och centraliserat styrande. Jag känner mig helt malplacerad i rådande samhällsordning.


När ska du testa då?

Testar du dag 5 kanske du utvecklar Covid dag 6....därför bättre med karantän.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback