2020-03-25, 02:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fattar dock inte varför HOL funderar på att hon bränt dem? Det rimmar ju föga med bet efter domen?
Nja... hon kan ha haft stora skulder till alla hon har lejt för att hota HOL.
Hennes leverne är ju knappast billigt heller. Supa kostar pengar.
I fel sällskap som verkar vara hennes grej så kan hon ha blivit avlurad pengar också.
Hon hade ju skuld till kronofogden med för en advokat hon vägrade betala.
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal
En överviktig flämtande cockerspaniel med en vinglande kvinna efter sig är svår att missa....så ja.

Ska kolla klippen lite mer noggrant, tack!
Stackars hund
Citat:
Ursprungligen postat av LaLokal

Tillräckligt för att veta att hon är i högsta grad är/var kapabel till att anstifta ett mord...misstänker att du tillsammans med minst en till här också har rätt bra koll på henne och situationen, bra jobbat 👍🏼
Ja jag har rätt bra koll efter att ha läst dagboksblad, domar mm. Har även fått info i pm om henne.
Jag har ca 740 inlägg i tråden och många med fakta, säger väl en hel del om hur insatt jag är i hur Karin är som person och vad hon har gjort genom åren.
Hon är fullt kapabel att mörda någon själv om hon vill.
Citera
2020-03-25, 02:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nja... hon kan ha haft stora skulder till alla hon har lejt för att hota HOL.
Hennes leverne är ju knappast billigt heller. Supa kostar pengar.
I fel sällskap som verkar vara hennes grej så kan hon ha blivit avlurad pengar också.
Hon hade ju skuld till kronofogden med för en advokat hon vägrade betala.
.
Han är förhörd 6/9. Ska hon ha bränt 10 miljoner efter domen i HD.
På tre dar?
Citat:
.Bodelningen är gjord och pengarna har hon fått efter att domen blev fastslagen 2019-09-03.
Citera
2020-03-25, 02:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Han är förhörd 6/9. Ska hon ha bränt 10 miljoner efter domen i HD.
På tre dar?
Hoppas innerligt att Karin blir åtalad så att vi får en fup.
Utan den kan vi bara spekulera om var pengarna har tagit vägen och när hon fick dom men hon har fått dom efter bodelningen.

Från fup
Mgd: Hon har fått 10 miljoner av mig i en bodelning. Kommer inte ihåg exakt när hon fick dom pengarna. Hon har umgåtts med personer, som jag har fått reda på, jag bryr mig inte alls.
Men vill ändå få en uppfattning om det är okej vilka personer hon umgås med. Det har varit personer med utländska namn. Så hon har hamnat i någon form av konstigt träsk. Karin, utan igen att förtala henne, så är hon ganska manipulativ över lag. Så man kan tänka sig sceneriet av att hon pratat med någon som i sin tur anlitar någon.

Mgd: men om man ska göra en tidslinje från 2014 där jag fick vårdnaden, interimistiskt i februari, 10 februari och så fick jag slutlig vårdnad i december 2014 var det väl. Då har ju barnen bott hos mig. Under de här åren har det varit återkommande kontakt med barnen.
Så har det varit lite kontaktförbud och sånt. Jag får nog göra en tidslinje där. Men om man tittar på den trenden att hon träffar ju barnen mindre och mindre. Hon har ju tagit större och större avstånd. Om jag vore i hennes kläder den här sommaren skulle jag nog känna att jag har ingenting kvar längre alls. Sen fick hon en bodelning av mig. Hon har säkert förbrukat dom, pengarna. Kanske inte har så stor betydelse, men det finns ingenting kvar för henne.
Och hennes syster dog här i februari i fjol. Hennes föräldrar dog för ungefär sju år sedan båda två inom loppet av ett halvår. Det finns ingenting att leva för egentligen. Förutom barnen, men dom har hon ingen kontakt med.

Kan det vara så att Karin har fått pengarna tidigare?

Från FUP Förhör med HOL 2019-09-06
FL: 1 Henrik tillfrågas hur och när han gjorde Bodelningen med Karin?
Mgd: Det var antingen under december 2016 eller 2017.

Edit: Slutsatsen av det förhöret samma dag som skotten så har Karin fått pengarna flera år tidigare. Förhöret är gjort på kvällen vid 20 tiden så HOL är nog fortfarande lite tagen efter operationen.
Knappt 12 timmar efter att man har blivit skjuten och opererad har man nog lite dåligt minne om årtal osv speciellt som det var några år sedan och han är troligen rätt hårt medicinerad med mot smärtorna.
Senast redigerad av Timeout 2020-03-25 kl. 03:18.
Citera
2020-03-25, 03:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Utan den kan vi bara spekulera om var pengarna har tagit vägen och när hon fick dom men hon har fått dom efter bodelningen.

Från fup
Mgd: Hon har fått 10 miljoner av mig i en bodelning. Kommer inte ihåg exakt när hon fick dom pengarna. Hon har umgåtts med personer, som jag har fått reda på, jag bryr mig inte alls.
Men vill ändå få en uppfattning om det är okej vilka personer hon umgås med. Det har varit personer med utländska namn. Så hon har hamnat i någon form av konstigt träsk. Karin, utan igen att förtala henne, så är hon ganska manipulativ över lag. Så man kan tänka sig sceneriet av att hon pratat med någon som i sin tur anlitar någon.

Mgd: men om man ska göra en tidslinje från 2014 där jag fick vårdnaden, interimistiskt i februari, 10 februari och så fick jag slutlig vårdnad i december 2014 var det väl. Då har ju barnen bott hos mig. Under de här åren har det varit återkommande kontakt med barnen.
Så har det varit lite kontaktförbud och sånt. Jag får nog göra en tidslinje där. Men om man tittar på den trenden att hon träffar ju barnen mindre och mindre. Hon har ju tagit större och större avstånd. Om jag vore i hennes kläder den här sommaren skulle jag nog känna att jag har ingenting kvar längre alls. Sen fick hon en bodelning av mig. Hon har säkert förbrukat dom, pengarna. Kanske inte har så stor betydelse, men det finns ingenting kvar för henne.
Och hennes syster dog här i februari i fjol. Hennes föräldrar dog för ungefär sju år sedan båda två inom loppet av ett halvår. Det finns ingenting att leva för egentligen. Förutom barnen, men dom har hon ingen kontakt med.

Edit: Slutsatsen av det förhöret samma dag som skotten så har Karin fått pengarna flera år tidigare. Förhöret är gjort på kvällen vid 20 tiden så HOL är nog fortfarande lite tagen efter operationen.
Knappt 12 timmar efter att man har blivit skjuten och opererad har man nog lite dåligt minne om årtal osv speciellt som det var några år sedan och han är troligen rätt hårt medicinerad med mot smärtorna.
Citat:
Edit: Slutsatsen av det förhöret samma dag som skotten så har Karin fått pengarna flera år tidigare
Ja, jag skriver ju det. Att det lär ha varit betydligt tidigare.
Vilket han verkar diskutera
Senast redigerad av develi 2020-03-25 kl. 03:55.
Citera
2020-03-25, 10:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Från fup

Jaså, just i den lilla detaljen var Henrik påverkad och illa åtgången och såklart ursäktad, men i övrigt är han helt klar och tydlig med allt som rör Karin?

Jag tror att du själv hör hur det låter?
Man har sällen sett så skruvande & famlande inlägg som ditt trams.
Citera
2020-03-25, 14:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jaså, just i den lilla detaljen var Henrik påverkad och illa åtgången och såklart ursäktad, men i övrigt är han helt klar och tydlig med allt som rör Karin?

Jo. Man har hört betydligt mer skruvade argument. Det är bara att läsa KLs spaltkilometer med dagboksblad och undanflykter i förhör.

Sensmoralen i diskussionen är att KL har fått pengarna tidigare vid en bodelning än vid sista instans HD som stängde dörren 3 dar innan skjutningen.
Hon inkom inte med det som avkrävdes vid överklagan.

Påminner om när hon försökte att förhala rättegången vid våldsbrott mot poliser där Socialstyrelsens Rättsliga Råd slutligen inkallades.
Varav hon inte hade laga förfall. Hon struntade i att inställa sig i rätten lika fan.

Hon härjar och krumbuktar med enda resultat att hon skämmer ut sig själv, helt meningslöst beteende.
Trovärdigheten är helt underminerad.

Hon påminner mer om en rättshaverist än en fd domare.

HOL i förhör:
Citat:
Mgd: Hon har fått 10 miljoner av mig i en bodelning
Citat:
Henrik tillfrågas hur och när han gjorde Bodelningen med Karin?
Bodelning genomfördes i 28 november 2016.
Ankom till TR januari 2017:

TR 2017-11-24. Klander bodelning.
Citat:
Karin Liljas stämningsansökan innehåller ett oklart yrkande och saknar helt de omständigheter som skulle utgöra grund för talan.
Stämningsansökan är därmed så ofullständig att den inte utan väsentlig olägenhet kan läggas till grund för en rättegång.
Karin Lilja har vidare delgetts ett föreläggande om att avhjälpa bristen. Hon har trots detta inte efterkommit föreläggandet. Ansökan ska därför avvisas.
HD 2019-09-03.
Citat:
HÖGSTA DOMSTOLEN Ö 2102-19
Högsta domstolen fattar följande BESLUT
Karin Lilja har inte i rätt tid överklagat hovrättens beslut. Hon har inte visat att hon haft laga förfall.
Högsta domstolen avslår ansökningen om återställande av försutten tid.
Senast redigerad av develi 2020-03-25 kl. 15:13.
Citera
2020-03-25, 16:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Att du ens orkar Lika förblindad ännu av en vacker kvinna som tydligen har dårat dig så du är helt dum i huvudet
HOL minns ju rätt! Har du aldrig varit sövd för operation? Man brukar vakna rätt snabbt och vara klar i huvudet tillräckligt för att kunna tala med folk.
Citat:
Ja, jag skriver ju det. Att det lär ha varit betydligt tidigare.
Vilket han verkar diskutera
Karin har troligen fått pengarna i slutet av 2016 eller början av 2017.
Bodelningsförättningen var 28 nov 2016 och det är troligen efter den som Karin fick sina pengar.
Den fick göras under tvång då Karin inte ville medverka och inte uppgav sina tillgångar.

Advokaten hon hade då sparkade hon och om jag minns rätt var det honom hon vägrade betala sen också så det hamnade hos kronofogden.
Lite ringrostig så jag får fräscha upp mitt minne.

Äktenskapsskillnaden dömdes ut 23 okt 2013. Det är brytdagen för bodelningen.
Skilsmässan var klar trots Karins motstånd 13 aug 2014.
Helt otroligt att det tog över 2 år till innan en bodelning kunde genomföras 28 nov 2016, stämplad av Tingsrätten 2017-01-17.
Karin gjorde allt för att förhindra den och när allt var klart så fortsatte hon att överklaga ändå, men lämnade inga giltiga skäl och hon fick slutgiltigt avslag 2019-09-03. Tre dagar senare skjuts HOL.

Det slutgiltiga avslaget handlade om "återställande av försutten tid"
Tar in lite gamla inlägg om detta.
Citat:
Hittade äntligen den domen i en annan tråd som handlar om Karin och den tråden startades 2016-03-10, (FB) Kvinnlig rådman slogs med polis

Det jag inte förstår är hur en juridisk kunnig person som Karin kan försöka få igenom överklagandet till Högsta Domstolen 1,5 år efter Hovrättens beslut 2018-03-08. Det har gått för lång tid!
Bara förhala och inget annat som jag ser det.

Bodelningen slutgiltigt beslut.
Från PROTOKOLL DAG FÖR BESLUT 2019-09-03 i Högsta Domstolen

SAKEN
Återställande av försutten tid
TIDIGARE AVGÖRANDE
Svea hovrätts beslut 2018-03-08 i mål Ö 12073-17
BESLUT
Karin Lilja har inte i rätt tid överklagat hovrättens beslut. Hon har inte visat att hon haft laga förfall.
Högsta domstolen avslår ansökningen om återställande av försutten tid.
https://minfil.com/tcndxd5bne

Vad uppger hon där som anledning till att överklaga? Samma skit som tidigare antagligen, sjuk, sjukare, sjukast, men HD går inte på det. Dom har kanske undersökt lite noggrannare.

Tre dagar senare skjuts exmaken HOL 2019-09-06

Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Numera har vi tillgång till bodelningshandlingen i tråden och den är helt korrekt. Läs den.

https://minfil.com/kcG43551nf

Det som kom fram var att KL inte medverkat och direkt saboterat bodelningen. Och vi vet ännu mer om KL och det är inte en vacker bild vi fått. KL kommer att få umgås med rövare i samhällsbotten eftersom ingen inom juristkretsar vill associeras med henne efter det här.
Senast redigerad av Timeout 2020-03-25 kl. 16:10.
Citera
2020-03-25, 16:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Karin har troligen fått pengarna i slutet av 2016 eller början av 2017.
Bodelningsförättningen var 28 nov 2016 och det är troligen efter den som Karin fick sina pengar.
Den fick göras under tvång då Karin inte ville medverka och inte uppgav sina tillgångar.
Ja som sagt. Så verkar det.

Fick hon ut 10 mille för drygt 2-3 år sen begriper jag inte hur hon skulle bränt summan oavsett restaurangbesök och alkoholintag.
Om hon har hundstackarn kvar elimineras väl hotellutbudet markant, hon verkar ju soffsurfa en hel del likaväl.
Nån frekvent resenär betvivlar jag. Förutom Balkan då, troligen i ungefär samma veva som bodelningen.

Skulder förvisso, en tredskodom då hon vägrade betala och då nån person hjälpte henne tackade hon med hyresskuld.
En bil, som KF väl borde ha inkassera vid skuld. Vore hon tomhänt hade väl det där stället norrut sålts?
Eller så menar han att det gått hårt åt oavsett.

Undrar vad en anstiftan har för pris.
En annan rymling (men från Norrtäljeanstalten ihop med bl.a BRs partner in crime MT) beställde lönnmord och där var summan 100k för två torpeder.
Men det var 20 år sen.
Citat:
Senast redigerad av develi 2020-03-25 kl. 17:32.
Citera
2020-03-25, 17:19
Medlem
Ni som tycker synd om Lilja vilket det säkert finns anledning att göra kan trösta er med att Billy sammanlagt har suttit många många år sammanlagt. Och han bildade inte alls Södertäljeligan som dom sa på tv 4. Dom 3 andra var erfarna kriminella hade redan börjat planera för rån som dom skulle genomföra oavsett. Billy är en nolla som sagt.

Detta är Södertäljeligan: Dan Nyhol*, Örhan Hol*, Arne Teir (heter idag Mats Johansso*)
Citera
2020-03-25, 17:31
Medlem
Citat:

Du menar skruvade va?
FU
Citat:
HOL Om jag vore i hennes kläder den här sommaren skulle jag nog känna att jag
har ingenting kvar längre alls. Sen fick hon en bodelning av mig. Hon har säkert förbrukat
dom, pengarna. Kanske inte har så stor betydelse, men det finns ingenting kvar för henne.
Och hennes syster dog här i februari i fjol. Hennes föräldrar dog för ungefär sju år sedan båda
två inom loppet av ett halvår. Det finns ingenting att leva för egentligen. Förutom barnen,
men dom har hon ingen kontakt med

Så HOL har fulll koll på att Karin förbrukat bodelningspengarna. Staten har stått för K rättegångskostnader. Dessutom sitter han och spekulerar i motiv och anser att K inte har något att leva för. Då hoppas jag att K rycker upp sig och återkommer och plattar till denna Olsson som klivit in och blivit nyrik. Vilken självgod liten prick.

En annan sak som slog mig är ju den kriminella som förhörs och som berättar om Flashback och tråden här hur den urartar och då angående HOL fru. Håller med på den punkten.
Citera
2020-03-25, 18:25
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Du menar skruvade va?
FU

Så HOL har fulll koll på att Karin förbrukat bodelningspengarna. Staten har stått för K rättegångskostnader. Dessutom sitter han och spekulerar i motiv och anser att K inte har något att leva för. Då hoppas jag att K rycker upp sig och återkommer och plattar till denna Olsson som klivit in och blivit nyrik. Vilken självgod liten prick.

En annan sak som slog mig är ju den kriminella som förhörs och som berättar om Flashback och tråden här hur den urartar och då angående HOL fru. Håller med på den punkten.
Konstigt , det enda jag anser som urartar i denna tråd är alla patetiska försök att försvara denna alkoholiserade och antagligen fluddermissbrukande rättshavererande psykopat Karin.
Då denne är den logiska anstiftaren i dagsläget utan tvekan.
Citera
2020-03-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ett ovanligt fall som sticker ut. I detta fallet kommer det inte bli livstid vilket det knappt blir vid mord utan att man måste ändra lagstiftningen och det flera gånger.

Men är du intresserad av prejudikat finns dom här.
https://www.domstol.se/hogsta-domstolen/avgoranden/?f=DecisionType_list:decision&q=f%C3%B6rs%C3%B6k%2 0till%20mord

Kvack kvack. Du hade fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in