2020-03-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biderap
Hur tänker du att röv är mer vulgärt än rumpa?

Bara wt's och byfånar som skriver ordet och det klingar verkligen illa. Röv får något vackert att verka fult och äckligt. USCH!
Citera
2020-03-23, 10:49
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johl
Mycket enkelt: VART är en riktning jämför ”vart skall vi åka?”
Var är ett läge: VAR ligger boken.
Och vars betyder både vart och var.
Citera
2020-03-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
...
Men finns det några ord, svenska eller engelska, som gör att ni helt enkelt slutar att läsa inlägget, för att ni inser att den här skribenten kommer med allra största sannolikhet inte ge mig någonting av intresse.
...
Vilka sådana ord har du, och varför?
...

I stort sett de flesta ord som syftar till att tvinga in på demagogens snäva spår.

Några av de värsta avarterna:

Entreprenörskap: Johan Stael von Holsteins tvångsmässiga mantra, använt i varje mening.

Aktiemarknaden: finansvärldens girighet i ett nötskal.

Diskurs: mantrat för genusforskare på Södertörns högskola.

Miljövänlig: hyckleri där man låtsas ta hänsyn till miljön. Får givetvis inte kosta något.

Frikyrkopastor: korrupt Knutbystuk med glänsande fernissa. Döljer ulv i fårakläder.

Kristi brud: presentation överflödig. Tröttsam och farlig.
Senast redigerad av GaussBonnet 2020-03-23 kl. 12:52.
Citera
2020-03-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Du inser att mitt språkbruk skiljer sig från flashback och t.ex. yrkesrelaterade sammanhang? Vore beklagligt om du var för snabb med att spå i mina akademiska meriter. Högmod är en synd.

Tillägg:
Tautologi vittnar på avsaknad av verklighetsnärvaro och en övertro till teoretiska studier.
Exempel "etniska svenskar, födda i sverige"

NO FUCKING SHIT SHERLOOK

För att inte nämna ett missbruk av kommatecken. Att sätta ett kommatecken innan ett Och är djärvt. Eller nä, korkat. No offence.

...none taken?
Eller jag förstår inte vad du menar, har jag satt ett kommatecken innan ett och? Skulle det i så fall vara ett problem?
Var kommer tautologi in i bilden?
Har du citerat rätt inlägg?

Mitt inlägg var absolut inte menat som ett personligt påhopp, försökte illustrera det genom att öppna med en ursäkt.
Citera
2020-03-23, 13:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
När jag ser att man i ett inlägg att man på något seriöst vis refererar till uppgifter från ETC.
Citera
2020-03-23, 13:23
Medlem
PappaTribes avatar
Helt klart skäggbarn. Även religiös dynga.
Citera
2020-03-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork

Nu är ju förutom och utom synonymer, inte antonymer.
Och här ser vi just en sådan person som jag avsåg...

Förutom är ett inkluderande begrepp, likt "utöver".

Ex: "Förutom de andra i klassen hade även vår egen Britta ådragit sig en oönskad virusinfektion."

Utom är ett exkluderande begrepp.

Ex: "Alla i klassen hade ådragit sig en oönskad virusinfektion, utom vår egen Britta."

Allt annat än synonymer, således. Rena motsatserna, som sagt.
Citera
2020-03-23, 13:48
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelfisk
Och här ser vi just en sådan person som jag avsåg...

Förutom är ett inkluderande begrepp, likt "utöver".

Ex: "Förutom de andra i klassen hade även vår egen Britta ådragit sig en oönskad virusinfektion."

Utom är ett exkluderande begrepp.

Ex: "Alla i klassen hade ådragit sig en oönskad virusinfektion, utom vår egen Britta."

Allt annat än synonymer, således. Rena motsatserna, som sagt.
Undrar vem som har rätt. Du eller dessa hemsidor?
https://sv.wiktionary.org/wiki/f%C3%B6rutom
https://www.ordguru.se/synonymer/f%C3%B6rutom
https://www.synonymer.se/sv-syn/f%C3%B6rutom
Citera
2020-03-23, 15:08
Medlem
Beethovanias avatar
Cuck, Beta/Alpha och dylika ord får mig genast att anta att personen inte har något vettigt att komma med alls. Oftast märks en sorts stöddig attityd från dessa personer som skriker av osäkerhet. Mentalt framstår dessa som på högstadienivå. Undantag är de som använder detta med sarkasm.

Kanske inget ord, men tycker folk som ständigt håller på att sätta in sig själva och andra i någon sorts tiopoängsskala är ganska tramsiga. Det är också högstadienivå på sånt.

Folk som använder "SMS-ord" är också svåra att ta seriöst. Exempelvis o/å istället för och, eller e istället för är. Är man så lat att man inte kan skriva en eller två bokstäver extra så är man inte värd att tas på fullt allvar. Undantag är exempelvis på Twitter där det finns begränsat antal bokstäver.

Folk som alltid lägger in smeknamn på exempelvis politiker är också tramsiga. Exempelvis Trumpen/Trumpeten istället för Trump eller Röfven istället för Löfven. Visst det kan vara småkul ibland, men när folk gör det till en grej är det bara omoget.
Citera
2020-03-23, 15:09
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Hen själva ordet och betydelsen är smaklös och grundar sig i feministiska värderingar där den hjärndöda massan LIKT får som du nämnde bara av lathet väljer ordet.

Feminist blir avtänd bara jag hör/ser skiten.

Parasit Gnälls nå utav helvete på de som är på botten av samhället, men fattar inte själva att de röstat för det och med glädje betalar skatt.

Valfritt vulgärt ord Röv ist för rumpa t.ex.

Håller med om parasit. Det har blivit ett allt för vanligt ord här på Flashback. Oftast använt av personer med ingen, eller liten koll på saker och ting.
Citera
2020-03-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Och vars betyder både vart och var.

Precis som vart betyder både 'var' och 'vart' i söder.
Citera
2020-03-24, 10:37
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Helt klart skäggbarn. Även religiös dynga.

Själv tycker jag att skäggbarn är ett genialt ord! Att med ett enda ord kunna beskriva företeelsen ”migranter som utger sig för att vara omyndiga för att på så sätt kunna tillskansa sig förmåner de annars inte haft rätt till” kan inte vara annat än genialt. Ordet borde komma in i alla ordböcker som finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in