Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Precis.

Äntligen väsentliga kändisfrågor!

Glöm allt rundsnack om vad hon tycker om klimat och sånt. DET handlar inte om henne!

Var bor hon nu? Har hon träffat nån kille? Vad har hon på sitt personkonto? Drar hon in några pengar?
Vad handlar hon? Och var? Ska hon till Åre i Sportlovet? Och sist men inte minst. Har hon knullat?

Bara för att ge ett axplock av vad vi brukar avhandla i kändistrådar.

Vad DU tycker om klimatet kan du ta upp i fjorton ANDRA trådar. Vad du tycker om Gretas åsikter om klimatet kan prata med din mamma om.

Vi måste bli mer kvalitetsmedvetna i tråden.
Sådana frågor är EJ att vara kvalitetsmedveten. Kommer aldrig att ställa upp på sådana frågor. Dessutom är det hög risk för att Greta blir med all rätt rejält sur, om sådant skrivs och sedan läcker ut, vilket det lär göra! Vad du skriver för Flashback, skriver du för hela världen! Vad Greta tycker om klimatet och miljön handlar just om henne. Hon tycker att klimatet och miljön är viktigast.
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-22 kl. 19:35.
2020-03-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Sådana frågor är EJ att vara kvalitetsmedveten. Kommer aldrig att ställa upp på sådana frågor. Dessutom är det hög risk för att Greta blir med all rätt rejält sur, om sådant skrivs och sedan läcker ut, vilket det lär göra! Vad du skriver för Flashback, skriver du för hela världen! Vad Greta tycker om klimatet och miljön handlar just om henne. Hon tycker att klimatet och miljön är viktigast.
Så länge Greta inte är myndig är vi juridiskt skyldiga, att visa viss hänsyn till att Greta ännu bara är ett barn, enligt gällande lag, som definierar alla som inte fyllt 18 år som barn. Greta skyddas även av att Barnkonventionen nyligen (1/1) har blivit gällande svensk lag.

Värsta skvallret får alltså vänta, tills Greta fyllt 18 år. Även då finns begränsningar för sådant som innebär ärekränkning, olaga hot eller personförföljelse. Du har alltid ett ansvar för vad du skriver, även på sociala media!
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-22 kl. 19:53.
2020-03-22, 20:01
Medlem
Citat:
Om det över huvud taget finns badbilder på Greta, så är det mycket få som får se dem.

Skvallertidningar skulle antagligen betala flera miljoner, för några få bilder av Greta i baddräkt.

Gissar att Greta därför bara badar i någon mycket enslig skogstjärn sommartid, där risken är liten för att någon får syn på henne.

Varsågod, Greta och hennes syster naken.

https://postimg.cc/QFBVWf09
2020-03-22, 20:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Hon är vältränad. Skulle vara intressant att se Malena när hon var typ 17.
Greta verkar inte vara så intresserad av att följa med sin mamma för att träna på gymmet eller att springa.

Ja, det är lite märkligt hur olika varandra Greta och Malena är. Medan Malena är muskulös och vältränad, med biceps som gör andra tjejer avundsjuka, så är Greta raka motsatsen. Väldigt smal och undernärd. De är varandras motsatser, i detta avseende.

Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Jag tror att sagan Greta Thunberg är över nu. Känns som att keelingkurvan inte är till Gretas fördel, trots många länders lock down. Ypperligt bevis på att människans påverkan på naturen är marginell.

Vet inte riktigt vad du menar med att Keelingkurvan inte är till Gretas fördel, men följande har i alla fall observerats under den senaste tiden:

Det visar väl snarare att Greta är helt rätt ute. Det visar på en stark koppling mellan de industriella utsläppen och Keelingkurvan.

Förra året:

Citat:
"Gretas kurva" på ny läskigt hög nivå
En ny läskig rekordnivå på Keelingkurvan över växthusgaser har precis nåtts.

https://www.va.se/nyheter/2019/05/06/gretas-kurva-pa-ny-laskigt-hog-niva/
2020-03-22, 20:36
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:

Jag håller med dig. Troligen har Jof bara skämtat. :-)
2020-03-22, 20:40
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, det är lite märkligt hur olika varandra Greta och Malena är. Medan Malena är muskulös och vältränad, med biceps som gör andra tjejer avundsjuka, så är Greta raka motsatsen. Väldigt smal och undernärd. De är varandras motsatser, i detta avseende.

Inte så kostigt att Greta är olik Malena. Det är som du säger: "Undernärd". Vissa former av undernäring kan man inte kompensera i senare ålder. Om Greta mot förmodan skulle vilja lägga på sig lite hull så kan det dessvärre bli lite halvkonstigt: undernärd och liten med en rondör som kommer från kosthållningen... Nä! Då är det bättre som det är.
2020-03-22, 21:24
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Jag håller med dig. Troligen har Jof bara skämtat. :-)

Både skämt och allvar.
Men delen, är inte är skämt, att vi bör hålla oss till skvaller om henne som person och inte bara till vad hon anser om klimatet. Men det klart att man ska hålla sig inom anständighetens gränser.
Men frågor so är ok, är vad hon ska göra på sportlovet, hennes ekonomi, yrkesplaner och varför inte; om hon träffar nån kille... O likn
2020-03-22, 22:22
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Både skämt och allvar.
Men delen, är inte är skämt, att vi bör hålla oss till skvaller om henne som person och inte bara till vad hon anser om klimatet. Men det klart att man ska hålla sig inom anständighetens gränser.
Men frågor so är ok, är vad hon ska göra på sportlovet, hennes ekonomi, yrkesplaner och varför inte; om hon träffar nån kille... O likn

På något sätt tror inte jag, att den typen av frågor släpps ut till allmänhetens kännedom. Titta t.ex. på hennes USA-resa, vi har fortfarande inte så mycket annat än Gretas egna ord på att hon har rest USA-runt i en Tesla och inte i en fossildriven bil, även om det finns väldigt klara bevis att hon åtminstone ibland begagnade sig av fossildrivna färdmedel i USA. Visst, det finns någon sunkig journalist som har fotograferat en Testa full med burkar med Heinz bönor, men det finns inga väldigt klara bevis på att vare sig bönorna eller Teslan ifråga hörde ihop med Greta.

Så jag tror att vi kan glömma frågor om hennes ekonomi, killar etc - det kommer nog att hållas lika hemligt som t.ex. uppgifter om FFFs websajt. Yrkesplaner är det antagligen för tidigt att sia om, kan nog tänka mig att hon är en utpräglad teoretiker och kommer att gå vidare inom någon form av miljö/klimat/satsa-i-motvind-riktning. Troligen blir hon inte arkitekt eller fartygskonstruktör. Kille? Skulle det vara intressant? Det tycker jag att vi kan låta henne ha ifred, om inte för hennes skull så för killens (eller hens/hennes/hins) skull.
2020-03-22, 22:28
Medlem
Jofs avatar
Hon kanske skapar sig en karriär som influencer. Eller varför inte prata svenska; influerare eller ännu bättre påverkare. Hon är det redan nu.
2020-03-23, 02:33
Medlem
Citat:
På något sätt tror inte jag, att den typen av frågor släpps ut till allmänhetens kännedom. Titta t.ex. på hennes USA-resa, vi har fortfarande inte så mycket annat än Gretas egna ord på att hon har rest USA-runt i en Tesla och inte i en fossildriven bil, även om det finns väldigt klara bevis att hon åtminstone ibland begagnade sig av fossildrivna färdmedel i USA. Visst, det finns någon sunkig journalist som har fotograferat en Testa full med burkar med Heinz bönor, men det finns inga väldigt klara bevis på att vare sig bönorna eller Teslan ifråga hörde ihop med Greta.

Så jag tror att vi kan glömma frågor om hennes ekonomi, killar etc - det kommer nog att hållas lika hemligt som t.ex. uppgifter om FFFs websajt. Yrkesplaner är det antagligen för tidigt att sia om, kan nog tänka mig att hon är en utpräglad teoretiker och kommer att gå vidare inom någon form av miljö/klimat/satsa-i-motvind-riktning. Troligen blir hon inte arkitekt eller fartygskonstruktör. Kille? Skulle det vara intressant? Det tycker jag att vi kan låta henne ha ifred, om inte för hennes skull så för killens (eller hens/hennes/hins) skull.
Håller med om att Gretas eventuella partner, ska få vara helt i fred för bådas skull!
2020-03-23, 03:15
Medlem
Citat:

Det fanns tillräckligt med bevis i bilen som skulle hålla ifall det gällde en rättegång. Först en Tesla utanför Gretas hotell i Kanada med new York nummerplåtar. Gretas gula regnrock i bilen, samt svenska matvaror som inte ens säljs i Nordamerika. Kläder och en del prylar som tillhör Greta och hennes far Svante.
2020-03-23, 03:27
Medlem
Citat:
Håller med om att Gretas eventuella partner, ska få vara helt i fred för bådas skull!

Eh? Varför skulle Gretas kille vara förbjuden jakt mark.
Själv är jag helt ointresserad av Greta men däremot så skulle det vara intressant att veta vad för slags kille som finner Greta attraktiv.

AFA-medlem?
Greenpeace aktivist?
EKO-terrorist?
Psykolog? Haley-Quinn wannabe?

Använder dom gummi för att göka?
osv osv..

Helt klart mer intressant än en hysterisk tjej med influencer drömmar om att hela världen avgudar henne

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in