Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Både skämt och allvar.
Men delen, är inte är skämt, att vi bör hålla oss till skvaller om henne som person och inte bara till vad hon anser om klimatet. Men det klart att man ska hålla sig inom anständighetens gränser.
Men frågor so är ok, är vad hon ska göra på sportlovet, hennes ekonomi, yrkesplaner och varför inte; om hon träffar nån kille... O likn
På något sätt tror inte jag, att den typen av frågor släpps ut till allmänhetens kännedom. Titta t.ex. på hennes USA-resa, vi har fortfarande inte så mycket annat än Gretas egna ord på att hon har rest USA-runt i en Tesla och inte i en fossildriven bil, även om det finns väldigt klara bevis att hon åtminstone ibland begagnade sig av fossildrivna färdmedel i USA. Visst, det finns någon sunkig journalist som har fotograferat en Testa full med burkar med Heinz bönor, men det finns inga väldigt klara bevis på att vare sig bönorna eller Teslan ifråga hörde ihop med Greta.
Så jag tror att vi kan glömma frågor om hennes ekonomi, killar etc - det kommer nog att hållas lika hemligt som t.ex. uppgifter om FFFs websajt. Yrkesplaner är det antagligen för tidigt att sia om, kan nog tänka mig att hon är en utpräglad teoretiker och kommer att gå vidare inom någon form av miljö/klimat/satsa-i-motvind-riktning. Troligen blir hon inte arkitekt eller fartygskonstruktör. Kille? Skulle det vara intressant? Det tycker jag att vi kan låta henne ha ifred, om inte för hennes skull så för killens (eller hens/hennes/hins) skull.