2020-03-22, 13:31
Medlem
Värst av allt är ord som kränkt/triggered/triggad . För många internetkrigare anses det vara en bedrift att påstå att ens motdebattörer är kränkta och/eller känslomässiga, utan att dessa gett sken av att vara detta. Ofta är dessa motdebattörer bara av en annan åsikt och yttrycker denna på ett helt normalt sätt. Internetkrigaren tror då att den kan vinna argumentet och sätta motdebattörerna på plats genom att på ett hånfullt sätt tala om för dem hur kränkta de är. Väldigt tröttsamt att se detta överallt och denna typen av människor vill jag ha så lite att göra med som möjligt.
Citera
2020-03-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Mansplaining
Patriarkat
O dyl

Sorry men - när "o" används istället för "och" =)
Vet inte varför men jag avskyr det, det får mig att tänka att skribenten har fått sin utbilding genom "Livets hårda skola"
Citera
2020-03-22, 13:42
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-som-ar-den
Sorry men - när "o" används istället för "och" =)
Vet inte varför men jag avskyr det, det får mig att tänka att skribenten har fått sin utbilding genom "Livets hårda skola"

Du inser att mitt språkbruk skiljer sig från flashback och t.ex. yrkesrelaterade sammanhang? Vore beklagligt om du var för snabb med att spå i mina akademiska meriter. Högmod är en synd.

Tillägg:
Tautologi vittnar på avsaknad av verklighetsnärvaro och en övertro till teoretiska studier.
Exempel "etniska svenskar, födda i sverige"

NO FUCKING SHIT SHERLOOK

För att inte nämna ett missbruk av kommatecken. Att sätta ett kommatecken innan ett Och är djärvt. Eller nä, korkat. No offence.
Senast redigerad av Silver.Swe. 2020-03-22 kl. 13:50.
Citera
2020-03-22, 13:43
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Vet inte vilket FB du tittar i men det typiska idag ( titta i vilken tråd du vill ) så börjar tråden med åtminstone 20 sidor rasistiska inlägg med spekulationer om ziggisar, Afghaner och Somalier. Detta förstör FB. Så var det inte förr, när FB startade. Då hjälptes vi åt att med olika ledtrådar att hitta lösningen på vad som hänt.
Förstår inte riktigt vad du menar med gay. Jag är 66 år, inne på mitt tredje äktenskap, 5 barn, så är inte så hemma på gayvärlden. Tycket gay inte är något problem, bara en annan sexuell läggning. De gay människor jag umgåtts med, träffat på, har varit underbara människor med en tydlig social förmåga.
Du beskriver min poäng... PK boomers på 60 bast hängde generellt inte på FB förut... och med gay menar jag 'lamt', typ.
Citera
2020-03-22, 14:26
Medlem
För tidigt att säga om coronaviruset kan kopplas till klimatförändringar

Dags att lägga kampanjjournalistiken åt sidan?
Citera
2020-03-22, 15:46
Medlem
0ldMans avatar
Stadsminister. När jag ser det ordet vet man att personen har noll koll.
Citera
2020-03-22, 15:53
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Någon som försöker svänga sig med uttryck som inte han eller hon klarar av eller förstår innebörden av. Jag blir också trött på alltför många engelska uttryck i ett inlägg, samt anglicismer. Då kan den skribenten tyvärr rasa ett par pinnhål i min aktning men det är ju inte som att nån bryr sig förutom jag 😂 dessutom försöker jag se till VAD personen skriver. Men ibland är det fullt av konstiga syftningsfel som gör innebörden luddig. ”De” och ”dem”-sammanblandningar är trist att läsa, och även ”ju-ju”: ”Ju mer man läser ju mer lär man sig”. Desto heter det.
Citera
2020-03-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-Bot

Jag trodde det var korrekt att använda de och dem. Dock ofta osäker vilket som ska användas av dem.

Men ska använda dom i fortsättningen då. Enklare för mig själv också..

Ja det är ofta vid användandet av de och dem man tex kan avslöja ryska-botar
Citera
2020-03-22, 16:37
Medlem
Du sätter fingret på något ganska intressant, vilket är att det finns signalord från vilka man upplever att man kan härleda personens uppfattningar, olika bias m.m., som en liten diskursanalys man gör i huvudet på en millisekund! Jag gör detta med "PK" och de olika saker man brukar sätta ihop med PK.
Citera
2020-03-22, 17:05
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast det det där reddes ut i programmet "språket" i P1 för en tid sedan och där kom man fram till att användandet av "vart" kan vara lite dialektalt och skiljer sig över landet och så skulle det få förbli enligt expertisen där.

Jag lyssnade bara med ett halvt öra men jag tror ett spår var att "vart" är en utveckling av "vars" alltså "vars är min klocka" > "vart är min klocka"
Jag undrar om man inte talade om "vart" istället för "blev".
Citera
2020-03-22, 17:31
Medlem
enlightenmentbeds avatar
corona, hen och kniv-yxa.
Citera
2020-03-22, 17:35
Medlem
Juggernawts avatar
De värsta överträdelserna i min bok är orden: cuck, boomer, hen, fascist/rasist/nazist, värdegrund, de/dem/dom, vart/var och till sist användandet av engelska ord när det finns svenska att tillgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in