Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-22, 08:56
  #29461
Medlem
Gretanols avatar
Detta är den längsta show som Greta har varit med. Hur tror ni att det gick? Hade endast sin hund bredvid!

Hela listan:
16.50->

4.20-4.30 My name is GT
5.30-6.50 Om corona viruset
8.10-10.10 konkurrens från Corona Bla bla bla bla bla
11.25-12.00 Om korona är positivt för klimatet? Greta tycker inte det, då människorna dör. (helt rätt)
13.35-14.35 Greta om att Korona krisen hanteras som en kris bla bla bla.
14.55-15.40 Om Koronakrisen bevisar att deras röst kan ha effekt i framtiden?

16.50-18.44 Vad kan aktivisterna göra under Corona krisen (GRETA BÖRJAR SVAMLA)
19.06-20.20 Greta svamlar vidare om att göra nånting
21.38-23.47 Greta svamlar ännu vidare om att göra saker.
25.47-26.30 Greta svamlar om att vad de har lyckats med, även om det inte är det som de ville.
27.55-28.55 Greta svamlar vidare vilken strejk bäst. Den första då hon var ensam var den bästa. Svamlar om andra som on hon har aldrig varit på några. Bla bla bla.
30.00-31.10 ........Well......I........I mean...what we are...what we are doing... -Greta kan inte svara alls på frågan om hur få folk att koncentrera på 2 kriser...svamlar och svamlar.
31.55-33.05 Transformera till Real-Zero ekonomin. Greta svamlar....och svamlar....börjar vara less på Corona?

Greta svarar på frågorna från "community"
34:30-35.20 Greta svarar om skolan
35.30-36.55 Greta om hennes favoritmat. Vad sa hon? Bönor och svampar?
37.30-38.16 Om det kändes nåt extra när hon träffade kändisar? Svamlar om något.
39.15-41.05 Om en globalstrejk nu. Greta vet inte riktigt. Svamlar lite om det och det.
42.06-44.00 "TALKS FOR FUTURE" Greta annonserar "veckovisa informativa webinarer"! Oh Yeaa Greta satsar på att vara införmatör! FFF satsar på youtube! Experter och ekonomer och superintressanta människor kommer att närvara på kanalen!
47.00-48.05 Vad gör Greta på dagarna. Stämmer det vad inspiratoeren sa åt oss?
48.48-49.23 Om flyktingkrisen i Grekland. Vad sa experten Greta om denna kris?
50.46-51.11 Take care and listen to the experts....Greta jävligt glad då detta tar slut........

WOW! Vi får FFF:s veckoshow! Vad tror ni? Med basen som detta...kommer denna show att gör succe??? Mer information och experter till folket! Detta är bra! Greta på youtube också. Jag påpekade att om Greta vill vara inspiratoeren så bästa sätter är Youtube! Är det inspiratoeren månne som gav iden vidare till Greta?? I så fall bra jobbat

Info....var är de 10.000.000 fans som du pratade om? 5 780 prenumeranter. Vill de inte lyssna på Greta?

Inspiratoeren....Lyssnade du LIVE? Var det bra? Kan du ge betyg 1-10? Jag tycker att informatoeren skulle passa jävligt bra som host för showen med den extrema energi som han visar här i tråden! Vem var de 3 andra tjejerna? De verkade otroligt trötta! Din energi och intressanta tolkningar skulle passa där. Men kanske killarna är inte välkomna där....Samma som i Davos. Allting så tjejdominerat.

Själv är jag lite förvånad. Ingen BBC? Ingen SKY? Inte ens expressen-TV eller Guardian med avsevärt större publik? Att informera om krisen för så många som möjligt borde vara ett topprioritet, och då satsar man på FFF.de?
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-22 kl. 09:31.
2020-03-22, 09:42
  #29462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Detta är den längsta show som Greta har varit med. Hur tror ni att det gick? Hade endast sin hund bredvid!

Hela listan:
16.50->

4.20-4.30 My name is GT
5.30-6.50 Om corona viruset
8.10-10.10 konkurrens från Corona Bla bla bla bla bla
11.25-12.00 Om korona är positivt för klimatet? Greta tycker inte det, då människorna dör. (helt rätt)
13.35-14.35 Greta om att Korona krisen hanteras som en kris bla bla bla.
14.55-15.40 Om Koronakrisen bevisar att deras röst kan ha effekt i framtiden?

16.50-18.44 Vad kan aktivisterna göra under Corona krisen (GRETA BÖRJAR SVAMLA)
19.06-20.20 Greta svamlar vidare om att göra nånting
21.38-23.47 Greta svamlar ännu vidare om att göra saker.
25.47-26.30 Greta svamlar om att vad de har lyckats med, även om det inte är det som de ville.
27.55-28.55 Greta svamlar vidare vilken strejk bäst. Den första då hon var ensam var den bästa. Svamlar om andra som on hon har aldrig varit på några. Bla bla bla.
30.00-31.10 ........Well......I........I mean...what we are...what we are doing... -Greta kan inte svara alls på frågan om hur få folk att koncentrera på 2 kriser...svamlar och svamlar.
31.55-33.05 Transformera till Real-Zero ekonomin. Greta svamlar....och svamlar....börjar vara less på Corona?

Greta svarar på frågorna från "community"
34:30-35.20 Greta svarar om skolan
35.30-36.55 Greta om hennes favoritmat. Vad sa hon? Bönor och svampar?
37.30-38.16 Om det kändes nåt extra när hon träffade kändisar? Svamlar om något.
39.15-41.05 Om en globalstrejk nu. Greta vet inte riktigt. Svamlar lite om det och det.
42.06-44.00 "TALKS FOR FUTURE" Greta annonserar "veckovisa informativa webinarer"! Oh Yeaa Greta satsar på att vara införmatör! FFF satsar på youtube! Experter och ekonomer och superintressanta människor kommer att närvara på kanalen!
47.00-48.05 Vad gör Greta på dagarna. Stämmer det vad inspiratoeren sa åt oss?
48.48-49.23 Om flyktingkrisen i Grekland. Vad sa experten Greta om denna kris?
50.46-51.11 Take care and listen to the experts....Greta jävligt glad då detta tar slut........

WOW! Vi får FFF:s veckoshow! Vad tror ni? Med basen som detta...kommer denna show att gör succe??? Mer information och experter till folket! Detta är bra! Greta på youtube också. Jag påpekade att om Greta vill vara inspiratoeren så bästa sätter är Youtube! Är det inspiratoeren månne som gav iden vidare till Greta?? I så fall bra jobbat

Info....var är de 10.000.000 fans som du pratade om? 5 780 prenumeranter. Vill de inte lyssna på Greta?

Inspiratoeren....Lyssnade du LIVE? Var det bra? Kan du ge betyg 1-10? Jag tycker att informatoeren skulle passa jävligt bra som host för showen med den extrema energi som han visar här i tråden! Vem var de 3 andra tjejerna? De verkade otroligt trötta! Din energi och intressanta tolkningar skulle passa där. Men kanske killarna är inte välkomna där....Samma som i Davos. Allting så tjejdominerat.

Har precis tittat på hela. Greta ser inte ut att må bra; blek, mager, glanslösa ögon. Berättade att hon är inne i en period när hon gärna äter päron, baked beans (= vita bönor i tomatsås, I guess) och svamp och att hon avslutar varje kväll med ett päron. Detta efter att ha tröttnat på en tidigare kost av pickled food. Hon räknar med att börja skolan till hösten och saknar den eftersom hon är en nörd (!)

Hon är en mycket svajig talare utan manuskript (som hon givetvis skriver helt själv, oh yes, det är bara hennes böcker som kan misstänkas ha spökskrivare, eller hur Inspiratoeren?) Eeeh ... I mean ... of course ... eeeh. Stakar sig och börjar meningar som avbryts mitt i. Luisa Neubauer är överlägsen henne i allt.

Återstår att se om alla miljoner människor som tyckte det var en kul grej att skrika i demonstrationståg kommer att följa de här sega webbinarierna och sitta som klistrade framför sina datorer varje vecka.

För Gretas del vore det bättre att hon började tänka på sin hälsa. Blir rädd när jag ser henne.

Alla som skyfflat omkring henne och haussat upp henne och lovprisat henne är medskyldiga till att hon tycks ha bränt sitt ljus i båda ändar. Till ingen nytta?
2020-03-22, 09:45
  #29463
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Greta sände LIVE....och bara 7000 visningar?? Varför sa inte inspiratoeren något? De skulla ha varit 7010 då! Greta ser....energilös? Greta snackar mycket om koronaviruset.

Greta Live svarar på frågor

4.20-4.30 My name is GT
5.30-6.50 Om corona viruset
8.10-10.10 konkurrans från Corona Bla bla bla bla bla
11.25-12.00 Om korona är positivt för klimatet? Greta tycker inte det, då människorna dör. (helt rätt)
13.35-14.35 Greta om att koronakriset hanteras som en kris bla bla bla.
14.55-15.40 Om Coronakrisen bevisar att deras röst kan ha effekt i framtiden?
Jag har sett den tänkvärda videon, men ibland vill jag fundera ett tag innan jag kommenterar!

Viktigast är nog beskedet om, att FFF nu kommer att starta on line-kurser, där även experter och insatta deltar, som kommer att handla både om klimaten och miljön men även om annat. FFF verkar vilja bredda debatten nu. Greta är mycket noga med att betona, att Coronaviruset innebär ett väldigt stort mänskligt lidande, men även att viruset innebär stora hot mot ekonomin och sysselsättningen. Både hon och de andra tjejerna verkar eftertänksamma, uppenbart bearbetar de alla intryck från många intensiva möten och demonstrationer

Kul att Greta berättar att enda gången hon blev star struck, var när hon nyligen mötte Malala!

Greta verkar försiktig, och betonar gång på gång att vi vet inte vad som kommer att hända. Känner så väl igen tjejen som tidigare sa, att jag förnekar inte att jag inte vet vad mitt nästa steg blir!

Greta betonar att varje kris måste behandlas som en kris! Det stämmer att jag tidigare föreslagit Greta att göra inlägg på Youtube, mest för att man kan styra dem betydligt mera än vad man kan styra presskonferenser. Tidigare har Greta tyckt, att hon inte haft tid för sådant. Sedan hedrar det Greta, att när hon är osäker så säger hon ifrån om att hon är osäker! Man är vis om man erkänner att man ej vet allt!


Mera personligt så passar det här sättet att dialogtala Greta, och jag har förut föreslagit Greta just att dialogtala! Hon är högkänslig och skriver dagbok för att bearbeta sina upplevelser. Hon visar tydligare än förut, att hon är en reflekterande tjej. Hon betonade, att hon älskar att lära sig nya saker och är en nörd.
Den mycket intelligenta tjejen sa, att hon läste en hel del!

Hon är dock ännu blekare än tidigare, och även om hon nu varit mycket inomhus, är jag rädd för att hon har en än värre järnbrist. Som tur är äter hon i viss mån, men att hon avslöjade att hon idag mest lever på päron och förstås vita bönor, innebär förstås, att hon mycket lätt får näringsbrist, och äter mycket ensidigt. Så hon skulle verkligen behöva många smoothies med näringsdrycker, blandat med frukt och druvsocker! -Greta gillar, när det smakar sött.

Greta betonade, att vi ska göra saker, som vi tycker om, och att älska!

Det tar tid att göra en ny kanal på Youtube känd, till och med för Greta, det är inget överraskande. Totalt ett bra inslag, även om tjejerna kan öva upp sig, Youtube är ju nytt för dem. Själv kan jag vid behov ge några (radio)tips!

Sist en förklaring, till att särskilt Greta tvekade i vissa svar. Tjejerna fick under sändningen hela tiden chatmeddelanden med frågor, och att Greta har lite svårt med att samtidigt både läsa, lyssna och svara var inte nytt för för mig.

Tror att det skulle vara lättare för tjejerna, om de bara har öppet för inkommande meddelanden en stund i början på YouTube-sändningen! Detta får dock Greta avgöra!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-22 kl. 10:13.
2020-03-22, 09:46
  #29464
Avstängd
wwrs avatar
Greta har ju skrämt upp många barn. När de drabbats av klimatoron har de, liksom Greta, svårt att tänka på andra saker. Jag tror Coronaoron kan bryta onda cirklar hos de som kört fast i klimatoron. Efter att ha överlevt Corona så tror jag klimatoron kan komma att dämpas hos många. Det blir svårare för Greta att stressa barnen med "I want you to panic." efter Corona. Jag tror många kan uppleva det befriande att oroa sig för något annat ett tag.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-22 kl. 09:49.
2020-03-22, 10:11
  #29465
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
och svamp och att hon avslutar varje kväll med ett päron. Detta efter att ha tröttnat på en tidigare kost av pickled food.

Hon är en mycket svajig talare utan manuskript (som hon givetvis skriver helt själv, oh yes, det är bara hennes böcker som kan misstänkas ha spökskrivare, eller hur Inspiratoeren?) Eeeh ... I mean ... of course ... eeeh. Stakar sig och börjar meningar som avbryts mitt i. Luisa Neubauer är överlägsen henne i allt. För Gretas del vore det bättre att hon började tänka på sin hälsa. Blir rädd när jag ser henne.
Det blir jag också.

Och tänk på att man har förslagit att Greta kan få en egen talkshow!!! Njaaa....inte längre än 10min. Hon blir märkbart trött efter 5-10min! Svamlande som betonat!

Jasså det var ett päron! Fan va lite! Det var inte mycket. Att det ska vara så svår att berätta om vad man äter...säger ju bara allt! Finns det inga tillskott för veganer? Kan mixa det med en shaker+1 extra päron!

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta är mycket noga med att betona, att Coronaviruset innebär ett väldigt stort mänskligt lidande men även att viruset innebär stora hot mot ekonomin och sysselsättningen.

Kul att Greta berättar att enda gången hon blev star struck, var när hon nyligen mötte Malala!

Mera personligt så passar det här sättet att dialogtala Greta, och jag har förut föreslagit Greta just att dialogtala!

Hon verkar inte tycka om Coronaviruset och att människorna dör. Detta är bra. Luise tyckte nog det motsatta, att detta är bra för planeten.

Jag håller inte med. Det var hemskt att titta på detta. Att "dialogtala" (=svara på enkla frågor) passar Greta inte alls. Hälften av tiden går åt svammel då hon inte är säker på något hur hon ska svara. Och efter 10min börjar hon vara less på det hela!

Hela showen verkade förhastad och utan skript eller planering. Du får jobba hårt för att de ska bli bättre webinarer! Har tjejerna svårt att ta emot hjälp? För de behöver nog det. Varför inte samarbeta med en yuotuber?
2020-03-22, 10:21
  #29466
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Detta efter att ha tröttnat på en tidigare kost av pickled food.

Pickled food? Kan förklara hennes trötta utseende. Den typen av mat är ofta dränkt i ättiksyra. Mycket av detta i maten kan hos vissa individer påveka njurfunktionen, vilket får dem att se sjuka ut. Kan inte säga annat än att det är bra att hon tröttnade på den typen av föda.
2020-03-22, 10:39
  #29467
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Det blir jag också.

Och tänk på att man har förslagit att Greta kan få en egen talkshow!!! Njaaa....inte längre än 10min. Hon blir märkbart trött efter 5-10min! Svamlande som betonat!

Jasså det var ett päron! Fan va lite! Det var inte mycket. Att det ska vara så svår att berätta om vad man äter...säger ju bara allt! Finns det inga tillskott för veganer? Kan mixa det med en shaker+1 extra päron!



Hon verkar inte tycka om Coronaviruset och att människorna dör. Detta är bra. Luise tyckte nog det motsatta, att detta är bra för planeten.

Jag håller inte med. Det var hemskt att titta på detta. Att "dialogtala" (=svara på enkla frågor) passar Greta inte alls. Hälften av tiden går åt svammel då hon inte är säker på något hur hon ska svara. Och efter 10min börjar hon vara less på det hela!

Hela showen verkade förhastad och utan skript eller planering. Du får jobba hårt för att de ska bli bättre webinarer! Har tjejerna svårt att ta emot hjälp? För de behöver nog det. Varför inte samarbeta med en yuotuber?
Att Greta hade svårt för att berätta vad hon äter är enkelt, hon har skuldkänslor och skäms för att hon ännu har så pass mycket ätstörningar. Detta delar hon med många andra, som drabbats av denna så plågsamma och gåtfulla sjukdom som heter anorexi!

Det fungerade lite bättre på segelbåten, där Greta ibland fick i uppgift att laga vegansk mat, ofta pasta med grönsaker. Baktanken var förstås, att Greta skulle bli mera hungrig av att laga varm mat, när hon kände dofterna av den goda maten, och då äta mera. Greta har ett ovanligt bra luktsinne och gillar att sniffa på mat.

Vad gäller att ta kontakt med erfarna som kan Youtube och video är det en god idé. I min bedömning ingår att tjejerna gjorde så gott de kunde. Sedan har Greta inte bara haft (och har) betydande ätstörningar, hon har även haft betydande talstörningar, dvs. selektiv mutism. Därför har hon verkligen tränat upp sig bra!

-Jag föreslog dialogtal, mycket därför att jag trodde, att Greta skulle ha lättare att samtala med aktiva i FFF, än att samtala med journalister. En variant av dialogtal är annars dialogpredikan i en kyrka, där flera präster samtalar med varandra.

Bästa intervjun som Greta någonsin gjort, var när annars när en klasskompis intervjuade henne i en video. Greta har betydligt lättare för att tala, när hon har ett manuskript framför sig!

Greta har extra svårt för att som här samtidigt både läsa, lyssna och prata. En möjlig åtgärd är att tjejerna kommer överens om, att Greta ska i fortsättningen hoppa över att läsa meddelanden under sändning! Sist så har Greta generellt lättare för att lita på en tjej än på en kille. Dock finns det undantag här!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-22 kl. 10:51.
2020-03-22, 10:40
  #29468
Avstängd
wwrs avatar
Hon har ju skådespelarträning. Hon klarar inte att svara snärtigt på frågor. Det är väl heller inte så vanligt att vuxna skådespelare blir programledare eller liknande, trots "scenvana"? De fungerar efter manuskript.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-03-22 kl. 10:46.
2020-03-22, 10:48
  #29469
Avstängd
La Belvas avatar
Skönt att slippa se Greta nu på ett tag dock efterfrågar jag en live-sänd debatt mellan Greta och antigreta.
__________________
Senast redigerad av La Belva 2020-03-22 kl. 11:11.
2020-03-22, 11:09
  #29470
Avstängd
Greta har både till mig och till andra uppgivit att hon skriver sina tal själv, men att hon brukar inhämta vissa råd innan hon börjar skriva. Tidigare har hon sagt, att hon låter sin pappa granska sina utkast till tal, men att hon bara ibland tar hänsyn till hans åsikter. Man kan vara en mycket bra talskrivare, utan att vara bra på debatt! Det är två helt olika förmågor!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-03-22 kl. 11:13.
2020-03-22, 11:10
  #29471
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Skönt att slippa se Greta nu på ett tag dock efterf4ågar jag en live-sänd debatt mellan Greta och antigreta.

Bra förslag. Bara att sända detta till FFF.de.
Finns säkert många som kommer att föreslå Naomi som expert i deras panel.

Hur stora chanser är att vi får höra en debatt mellan Naomi och Greta?
Lika stor som Trump blir ordförande i FFF eller Greta blir USA:s president
2020-03-22, 11:11
  #29472
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har både till mig och till andra uppgivit att hon skriver sina tal själv, men att hon brukar inhämta vissa råd innan hon börjar skriva. Tidigare har hon sagt, att hon låter sin pappa granska sina utkast till tal, men att hon bara ibland tar hänsyn till hans åsikter. Man kan vara en mycket bra talskrivare, utan att vara bra på debatt! Det är två helt olika förmågor!

Dåligt av Luisse att inte preparera Greta bättre! Kunde ha räckt ett email med 20 rader frågor.
Vissa frågor var ju de lättaste som finns! Och det gick ju inte så bra.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback