2020-03-21, 12:14
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Något INGEN har frågat är:

-Varför drabbades Iran så otroligt hårt av viruset och så tidigt? Iran är Israel fiende nummer 1.

Varför Iran?
Dem är inte grannland till Kina.
Dem har inte mycket handel med Kina och eller kinesiska arbetare i landet som till exempel Italien.

-Varför drabbades Irans Regering/parlament/politiker speciellt hårt?

Det är något som inte stämmer.
Citera
2020-03-21, 13:51
Medlem
Clawdices avatar
Nu i helgen skulle enligt media Coronan skapa fullt kaos i Göteborg. (GP verkar ha tagit bort sin artikel om detta)

Därför satte jag mig utanför Sahlgrenska hela förmiddagen och... inget hände. Ingenting alls.

Man har satt upp ett tomt tält utanför akutingången. Ingen personal står där och inga tester görs. Personal går lugnt och skrattandes in och ut, inga munskydd eller nånting. Pressbyrån 10 meter från ingången är öppet som vanligt. Barnfamiljer och pensionärer promenerar i det fina vädret. Pratade med några vakter och sjukhuspersonal som sa att allt var väldigt lugnt, vilket jag såklart kunde se. Självklart kom enstaka ambulanser med jämna mellanrum, men inga ambulansförare hade munskydd.

Antingen är det som jag tror, Corona är ett totalt hoax alternativt ett väldigt väldigt ofarligt litet virus, och om inte så är jag döende imorgon eftersom jag just spenderat timtal vid vad som lär vara en smittohärd deluxe.
Citera
2020-03-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Ev tips på placering av kapital för den som ännu inte är utblottad: Bitcoin (digitalt guld). Om inte Internet stängs ner dvs.

Det är inte ens i närheten av guld. Bitcoin har överhuvudtaget inte ett fysiskt värde precis som vanlig valuta. Mm befolkningen förlorar förtroendet för en valuta är den oanvändbar

Guld har genom de århundrade varit en hyfsat sällsynt råvara med ett inneliggande värde.

Inget av dessa går dock att äta om det kniper så vad är värde egentligen.
Citera
2020-03-21, 15:51
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Det är inte ens i närheten av guld. Bitcoin har överhuvudtaget inte ett fysiskt värde precis som vanlig valuta. Mm befolkningen förlorar förtroendet för en valuta är den oanvändbar

Guld har genom de århundrade varit en hyfsat sällsynt råvara med ett inneliggande värde.

Inget av dessa går dock att äta om det kniper så vad är värde egentligen.

Luft, vatten och lite växter funkar för mig. Någon bira då och då också kanske.
Citera
2020-03-21, 17:02
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Virrigt inlägg.
Vart ska jag follow the money?
Sverige och Italien är en piss i Nilen i sammanhanget.
Är genuint intresserad då jag också tror detta är något mer än en pandemi men att hävda ”follow the money” och referera till svenska kommuner i samma mening i en världsomspännande pandemi får jag inte ihop. Svenska kommuner är totalt betydelselösa i detta. Det här är mycket större än så.

Jag tror tyvärr vi har en ny värld när detta blåst över. Till det sämre med mer kontroll... Tror detta bara är en rökridå.
I extrema lägen ska man kolla på vad som faktiskt händer i bakgrunden och inte vad som basuneras ut i diverse presskonferenser.

Jag ser tyvärr många extrema beslut i världens länder som accepteras pga pandemin. Att begränsa folksamlingar i lag och kontrollera.
Skulle kunna tänka mig en världsvaluta och någon form av ”överstat’ som ska ”skydda” oss framöver när detta löst sig.

Har en riktigt dålig magkänsla tyvärr.
Allt kan mycket väl vara planerat och nästa stora steg mot 1984 samhället. 9/11 var ju ett steg, misstänker att USA själva låg bakom alltihop.
Citera
2020-03-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

-Varför drabbades Iran så otroligt hårt av viruset och så tidigt? Iran är Israel fiende nummer 1.

Varför Iran?
Dem har inte mycket handel med Kina och eller kinesiska arbetare i landet som till exempel Italien.

Klippet talar för sig själv: https://youtu.be/23QqBOLf48o
Citera
2020-03-22, 03:38
Medlem
Läste nyss en artikel:
https://washingtonmonthly.com/2020/0...old-for-qanon/
Vet inte vad man ska tro på?
Citera
2020-03-22, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Under veckan som gått har nationer världen över tävlat i vem som kan förhindra människors rörlighet mest, ingenting görs åt något annat utan det enda fokus som verkar finnas är att människor inte ska få röra sig. Vi har sett beslut som i princip tidigare bedömts omöjliga oavsett hot, ekonomin, från att alltid varit prio nummer ett, kollapsar i realtid och regeringar världen över rycker på axlarna. Vi slår världsrekord i börsnedgång och regeringen bemödar sig inte ens att kommentera det. Handeln har totalt imploderat och industrier världen över säger till sina regeringar att de är på randen till konkurs och ingen i något land verkar bry sig. Mig veterligen har ingen industri fått några former av bistånd. Finns det något företag som fått ens en krona av de utlovade 500 miljarderna? Vi som minns andra kriser kommer ihåg hur extremt viktigt ekonomin alltid har varit, ingenting får påverkan den och länderna tävlar om vem som kan subsidiera sina industrier mest, nu då? Ingenting! Inte en krona!

Varför? Varför väljer världen att gå in i en global karantän? Varför gör världens regeringar exakt samma sak? Är det på grund av viruset? Knappast, man hade aldrig tillåtit att ekonomin skulle kollapsa om det bara var ett virus som HÖGT räknat skulle slå ut sjukvården och döda 5-10% av jordens befolkning. Ingen politiker skulle någonsin byta ekonomin mot det, speciellt eftersom även det skulle vara en konsekvens vid kollapsad ekonomi, det måste vara något annat existentiellt hot som de förbereder sig för. Det är uppenbart att regeringarna världen över agerar i samstämmighet, man protesterar knappt mot övriga länders sanktioner utan verkar lugnt och metodiskt acceptera att nu kollapsar vi ALLT. Inga åtgärder förutom att förhindra mänsklig förflyttning görs, åtminstone officiellt. Vad det nu är man förbereder sig inför så är det tydligt att social oro är det man fruktar allra mest. Man förhindrar folksamlingar och gör allt i sin makt för att folk ska sitta hemma.

Men Sverige då, eller UK och Finland, vi har ju i princip inte gjort något? Nej men vi kommer genomföra exakt samma sak som övriga länder, vi är bara inte där än. Antagligen görs bedömningen att det skulle få för stora konsekvenser i form av social oro för oss om vi skulle genomfört detta under förra veckan, antagligen har detta existentiella hot en deadline och vi kommer vänta så länge vi kan. Vi måste dessutom ändra lite lagar för att genomföra detta och regeringen gör säkert bedömningen att det skulle bli en för stor grej att göra för tidigt. Det är uppenbart att det finns en diskrepans mellan FHM och regeringen, och jag är rätt övertygad om att det är samma i övriga länder. En pandemi är ett medicinskt problem men regeringar världen över behandlar det som ett existentiellt problem, eller snarare, vad det nu är man förbereder inför så anser man att kollapsa nuvarande system är ett pris värt att betala. Detta får mig att misstänka att coronaviruset bara är ett paraply man använder för att genomföra åtgärder detta existentiella hot kräver. Världen har aldrig reagerat så här vid en kris förut och om det enbart var Coronaviruset som hotade hade man antagligen agerat annorlunda.

Vad tror ni? Förbereder världens regeringar sig för någon händelse som inte är relaterat till Covid-19? Finansiella systemet ska resetas kanske?

Mina förutsägelser under närmsta två veckorna:
- Börsen kommer stängas ned
- Gränsen stängs
- Utegångsförbud på kvälls- och nattetid
- Ransonering på allt

Ny världsordning!
Citera
2020-03-22, 05:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Under veckan som gått har nationer världen över tävlat i vem som kan förhindra människors rörlighet mest, ingenting görs åt något annat utan det enda fokus som verkar finnas är att människor inte ska få röra sig. Vi har sett beslut som i princip tidigare bedömts omöjliga oavsett hot, ekonomin, från att alltid varit prio nummer ett, kollapsar i realtid och regeringar världen över rycker på axlarna. Vi slår världsrekord i börsnedgång och regeringen bemödar sig inte ens att kommentera det. Handeln har totalt imploderat och industrier världen över säger till sina regeringar att de är på randen till konkurs och ingen i något land verkar bry sig. Mig veterligen har ingen industri fått några former av bistånd. Finns det något företag som fått ens en krona av de utlovade 500 miljarderna? Vi som minns andra kriser kommer ihåg hur extremt viktigt ekonomin alltid har varit, ingenting får påverkan den och länderna tävlar om vem som kan subsidiera sina industrier mest, nu då? Ingenting! Inte en krona!

Varför? Varför väljer världen att gå in i en global karantän? Varför gör världens regeringar exakt samma sak? Är det på grund av viruset? Knappast, man hade aldrig tillåtit att ekonomin skulle kollapsa om det bara var ett virus som HÖGT räknat skulle slå ut sjukvården och döda 5-10% av jordens befolkning. Ingen politiker skulle någonsin byta ekonomin mot det, speciellt eftersom även det skulle vara en konsekvens vid kollapsad ekonomi, det måste vara något annat existentiellt hot som de förbereder sig för. Det är uppenbart att regeringarna världen över agerar i samstämmighet, man protesterar knappt mot övriga länders sanktioner utan verkar lugnt och metodiskt acceptera att nu kollapsar vi ALLT. Inga åtgärder förutom att förhindra mänsklig förflyttning görs, åtminstone officiellt. Vad det nu är man förbereder sig inför så är det tydligt att social oro är det man fruktar allra mest. Man förhindrar folksamlingar och gör allt i sin makt för att folk ska sitta hemma.

Men Sverige då, eller UK och Finland, vi har ju i princip inte gjort något? Nej men vi kommer genomföra exakt samma sak som övriga länder, vi är bara inte där än. Antagligen görs bedömningen att det skulle få för stora konsekvenser i form av social oro för oss om vi skulle genomfört detta under förra veckan, antagligen har detta existentiella hot en deadline och vi kommer vänta så länge vi kan. Vi måste dessutom ändra lite lagar för att genomföra detta och regeringen gör säkert bedömningen att det skulle bli en för stor grej att göra för tidigt. Det är uppenbart att det finns en diskrepans mellan FHM och regeringen, och jag är rätt övertygad om att det är samma i övriga länder. En pandemi är ett medicinskt problem men regeringar världen över behandlar det som ett existentiellt problem, eller snarare, vad det nu är man förbereder inför så anser man att kollapsa nuvarande system är ett pris värt att betala. Detta får mig att misstänka att coronaviruset bara är ett paraply man använder för att genomföra åtgärder detta existentiella hot kräver. Världen har aldrig reagerat så här vid en kris förut och om det enbart var Coronaviruset som hotade hade man antagligen agerat annorlunda.

Vad tror ni? Förbereder världens regeringar sig för någon händelse som inte är relaterat till Covid-19? Finansiella systemet ska resetas kanske?

Mina förutsägelser under närmsta två veckorna:
- Börsen kommer stängas ned
- Gränsen stängs
- Utegångsförbud på kvälls- och nattetid
- Ransonering på allt
Välskriven trådstart. Mycket brukar ju sluta med att vi måste ge mer makt och pengar till EU och lägga grunden för en ny världsordning. Greta kan ju bara packa ihop och skämmas för sina fredagsträffar när man ser vilket drag under galoscherna Coronaaktivisterna har.

Att skapa panik och försätta lyssnaren i ett mottagligt tillstånd är ju effektivt. Världen går samman mot den osynliga fienden. Allt måste samordnas. Det är väl sedvanlig globalistpropaganda. (Börsen låg högt och var tvungen att korrigeras.)
Senast redigerad av wwr 2020-03-22 kl. 05:13.
Citera
2020-03-22, 05:23
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Varför Iran?

Att Iran "drabbas" hårt av Corona beror på att landet och dess nyhetsflöde kontrolleras av USA trots att landet "ligger lite avsides". USA-styrda media kan hetsa fram mer Coronanyheter därifrån.
Citera
2020-03-22, 05:28
Medlem
Citat:

Varför Iran?

Kineser är överallt, de jobbar hårt med att säkra naturtillgångar till sin industri bla.

Det är väldigt mycket utbyte mellan Kina och MENA-länder.
Citera
2020-03-22, 06:58
Medlem
wwrs avatar
När New Yorks borgmästare tillkallar hjälp från Elon Musk via Twitter måste man fråga sig vad som är på gång. Elon verkar dock ta det lugnt. Genom att gå mot strömmen ökar Elon hajpen. Den enda hajp som motsvarat Corona på sistone är väl asap rocky. Men den startades ju runt ingenting. Corona är en i alla fall en pandemi.
Citat:
@elonmusk New York City is buying!

Our country is facing a drastic shortage and we need ventilators ASAP — we will need thousands in this city over the next few weeks. We’re getting them as fast as we can but we could use your help!

We’re reaching out to you directly.
https://twitter.com/NYCMayor/status/...878991362?s=19

Citat:
Yes, we’re working on ventilators, even though I think they probably won’t be needed
https://twitter.com/elonmusk/status/...921428480?s=19

Citat:
Kids are essentially immune, but elderly with existing conditions are vulnerable. Family gatherings with close contact between kids & grandparents probably most risky.
https://twitter.com/elonmusk/status/...646878208?s=19

BBC:
Citat:
Coronavirus: Elon Musk 'child immunity' tweet will stay online
https://www.bbc.com/news/technology-51975377
Senast redigerad av wwr 2020-03-22 kl. 07:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback