2020-03-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Folk som använder "de" och "dem" istället för dom. Då går det fan inte att läsa texten längre. Cuck och Vänsterbliven är ju faktiskt bra ord.

Tvärtom. Klarar man inte av att använda de och dem korrekt så har man troligen en åsikt som är efterbliven.
Citera
2020-03-21, 22:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Funderade på om denna skulle ligga i Flashback, men det gäller egentligen var än ni läser någons inlägg; Flashback, Facebook, Reddit, Twitter, valfritt annat forum eller community på internet.

Men finns det några ord, svenska eller engelska, som gör att ni helt enkelt slutar att läsa inlägget, för att ni inser att den här skribenten kommer med allra största sannolikhet inte ge mig någonting av intresse.

Jag har haft flera sådana ord genom åren, kommer bara på två just nu, men de är nästan alltid någon form av förolämpning, som exploderat i popularitet på kort tid och blivit ett modeord på internet.
Ord som indikerar dålig fantasi och fåraktigt beteende.

Cuck - Är brett över hela internet. Kanske börjar dala i popularitet nu, tack och lov, och är väldigt begränsat på flashback, men ack så populärt på engelskspråkiga nätet. En stark indikator att personen har väldigt lite att ge i diskussionen.
Vänsterbliven - Superpopulärt på Flashback just nu. Modeord nummer ett. Därav också ett starkt tecken på att personen bara rapar upp icke-originella tankar som denne hört av någon annan. Ett får.

Det finns så klart undantag, inte en 100% sluta-läsa, ju senare i inlägget något av orden kommer ju större chans att jag ändå läser klart, och vice versa.

Vilka sådana ord har du, och varför?

edit: inte felskrivningar och felanvändningar av ord alltså, utan korrekta ord, även om de ibland är påhittade (som alla ord är i grunden).
förtydligande nummer 2: -> SPECIFIKA ORD <-

Jag tänker inte räkna upp svordomar här, men inlägg där textförfattaren övergödslar med invektiv gör att jag slutar läsa. Ordklassen invektiv alltså får mig att sluta läsa. (Något enstaka invektiv är väl okej).
Citera
2020-03-21, 22:24
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Funderade på om denna skulle ligga i Flashback, men det gäller egentligen var än ni läser någons inlägg; Flashback, Facebook, Reddit, Twitter, valfritt annat forum eller community på internet.

Men finns det några ord, svenska eller engelska, som gör att ni helt enkelt slutar att läsa inlägget, för att ni inser att den här skribenten kommer med allra största sannolikhet inte ge mig någonting av intresse.

Jag har haft flera sådana ord genom åren, kommer bara på två just nu, men de är nästan alltid någon form av förolämpning, som exploderat i popularitet på kort tid och blivit ett modeord på internet.
Ord som indikerar dålig fantasi och fåraktigt beteende.

Cuck - Är brett över hela internet. Kanske börjar dala i popularitet nu, tack och lov, och är väldigt begränsat på flashback, men ack så populärt på engelskspråkiga nätet. En stark indikator att personen har väldigt lite att ge i diskussionen.
Vänsterbliven - Superpopulärt på Flashback just nu. Modeord nummer ett. Därav också ett starkt tecken på att personen bara rapar upp icke-originella tankar som denne hört av någon annan. Ett får.

Det finns så klart undantag, inte en 100% sluta-läsa, ju senare i inlägget något av orden kommer ju större chans att jag ändå läser klart, och vice versa.

Vilka sådana ord har du, och varför?

edit: inte felskrivningar och felanvändningar av ord alltså, utan korrekta ord, även om de ibland är påhittade (som alla ord är i grunden).
förtydligande nummer 2: -> SPECIFIKA ORD <-

Populist/populism är ett begrepp jag stör mig på. Det ironiska blir att de som rör sig med sådana svepande anklagelser då förespråkar elitism, vilket jag tvivlar på var syftet.
Citera
2020-03-21, 22:30
Medlem
"rasifierad" och liknade tramsord som betyder "ickevit" får alla världens varningsklockor att ringa och gör att jag genast tappar intresse.
Citera
2020-03-21, 22:36
Medlem
Onanikrems avatar
"Hen" i en skriven svensk mening får mig att sluta läsa, för mig är hen i svensk mening könslösa ickemänniskor som inte finns.
Citera
2020-03-21, 22:48
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Gäller det också om det inte är riktat mot medlemen utan då någon endast betonar med F**n va ballt eller sk*tbra eller var så jä*la trött?
Värst är när TS redan i rubriken skriver "Hur i helvete får jag bilen att starta".
Ett svar kan vara ok om det passar, som:
-Du vrider om nyckeln!
-Åh det fungerade, skitbra!
Citera
2020-03-21, 22:50
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Värst är när TS redan i rubriken skriver "Hur i helvete får jag bilen att starta".
Ett svar kan vara ok om det passar, som:
-Du vrider om nyckeln!
-Åh det fungerade, skitbra!

Okej då ska jag anstränga mig för att mindre svära.
Citera
2020-03-21, 22:52
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Okej då ska jag anstränga mig för att mindre svära.
Det var verkligen inte riktat mot just dig!

Om jag gjorde dig beklämd ber jag om ursäkt!
Citera
2020-03-21, 22:58
Medlem
TuffRobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det var verkligen inte riktat mot just dig!

Om jag gjorde dig beklämd ber jag om ursäkt!

Jag tog det inte så. Säger bara att det stör mig inte att sluta svära. Vem skulle hålla fast till det till varje pris om det kan vara obehagligt för vissa?
Citera
2020-03-21, 23:14
Medlem
-rascal-s avatar
Babbeluring
PK
MSM

Det är uttryck som mals på tills de bara blir allmänna skällsord för allt som är fel i samhället idag.
Citera
2020-03-21, 23:30
Medlem
EarthFrequencys avatar
"Peeps" (=people)

Mår illa av att uppleva det i engelska sammanhang. När det slängs in i kombination med svenska ord blir det kraftig kräkreflex.

Varför?
Det är ett oerhört fjolligt uttryck och används enligt min erfarenhet av mobboffer med en tillfällig sinnesförvirring där självförtroendet antar orimliga proportioner.

Används alltså inte bara av homosexuella män, vilket man kan tro vid första anblicken.

Edit:
Folk som använder ordet fräsch felaktigt.

Ex. Göran vill ha mindre kvinnor i politiken. "Vi har under flera års tid nu experimenterat med att ge kvinnor makt. Nu har vi fått resultatet och bör lägga om kursen."

Genusmillenial: "Frääääsch snubbe. Fräsch tanke. Fräsch värdegrund.. 30-talet ringde."
Senast redigerad av EarthFrequency 2020-03-21 kl. 23:45.
Citera
2020-03-21, 23:32
Medlem
Frisims avatar
Just orden cuck samt beta/alfa i sammanhang rörande kategorisering av män så tappar skribenten mig helt.

Sen inte så mycket ett ord, men frasen "inte okej" får mig att stänga igen datorn och ta en promenad istället. Frasen ser jag ofta på bla. Facebook där man försöker etablera värdegrund för vuxna med någon sorts dagisjargong. "Bunkra inte dasspapper, det är inte okej, alla måste få vara med och dela".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in