2020-03-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Denna tråd skapades 2020-03-14,

Min tråd skapades 2020-03-06,

Om du menar att 6 kommer efter 14, ja då har du grava problem med inlärningen i skolan.

Hahaha men lugn nu med personangreppen, det är lillördag och dagen har knappt börjat. Jag såg inte när din tråd skapades, jag antog förhastat. Kan be om ursäkt om du känner att du kommer må bättre av det.

Men återigen, håll dig till ämnet.
Citera
2020-03-18, 10:00
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PPN59801R001
Jag tror nog mer på att det handlar om att din tråd startades efter denna, därav papperskorgen. Men detta är helt OT nu. Låt oss hålla oss till ämnet.
OT finns det inget som heter för den delen. I så fall är hela denna tråden OT, enligt moderatorer.

Nu finns redan tråd och reglerna är att du skall skriva i den!!

Editusskram =)
Citera
2020-03-18, 10:00
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
De har dock hankat sig fram, trots dålig marknadsanalys. men Corona kommer att fälla dem helt. Då kommer några 100 nybyggda lägenheter ut på marknaden till marknadspris, inte till hittepå-pris.

Spekulation. Onödig kommentar.

Håll dig till fakta.

Läs deras senast RR och BR

https://oscarproperties.com/
Citera
2020-03-18, 10:01
Medlem
Provokatörs avatar
Corona - Fallande börser och massarbetslöshet inkomstbortfall - beånade aktier och bostäder - banker som inte vill ta eller minska sina kreditförluster - tvångsinlösen av beånade aktier - fallande börser - bostäder säljs på exekutiva auktioner, ungefär så.

Köparens marknad.

/Provokatör
Citera
2020-03-18, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Jag tror inte att priserna kommer att påverkas extraordinärt såvida vi inte kommer upp i låt säga 1000-1500 dödsfall och det tror jag inte att vi gör.

Men bortsett ifrån det så råder det ingen tvekan om att många kommer och redan blivit av med jobbet.

10-15% lägre bostadspriser i storstadsregionerna är väl ett rimligt antagande?
Italien är uppe i över 2500 dödsfall med 345st bara det senaste dygnet. Vad får dig att tro att Sverige ska klara sig under 1000-1500 dödafall med en överansträngd sjukvård och en myndighet som inte låter barn med coronasmittade föräldrar vara hemma från skolan?

Hoppas på en ett prisfall på 20-30% men faktum är att vi fortfarande har bostadsbrist i Sverige.
Citera
2020-03-18, 10:57
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Corona - Fallande börser och massarbetslöshet inkomstbortfall - beånade aktier och bostäder - banker som inte vill ta eller minska sina kreditförluster - tvångsinlösen av beånade aktier - fallande börser - bostäder säljs på exekutiva auktioner, ungefär så.

Köparens marknad.

/Provokatör
Jag är förvånad över hur många som tydligen har belånat sig högt på aktier i denna kris. Som att över belånade bostäder och med det små marginaler inte var nog liksom..

Bland mig och mina vänner och bekanta har aktier alltid varit strikt "pengar man har över". Men jag antar lyxfällan inte bara finns bland WTn man ser på tv programmet.

De som stoppat pengar i madrassen är extra glada vid sådana här kriser där det går punka på luftslottet(belånade låtsaaspengar).
Citera
2020-03-18, 11:00
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
De har dock hankat sig fram, trots dålig marknadsanalys. men Corona kommer att fälla dem helt. Då kommer några 100 nybyggda lägenheter ut på marknaden till marknadspris, inte till hittepå-pris.

Tror du får lära dig vad marknadspris betyder
Citera
2020-03-18, 11:05
Medlem
TradingPlacess avatar
ALLT går upp. Sen går det NER! Corona exkluderat.. .

Fastighetskrascher händer av och till. Ägare byter papper. Men fastigheten består oftast 100 år eller längre..
Citera
2020-03-18, 11:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tror du får lära dig vad marknadspris betyder
Berätta för mig.

Att försöka sälja en nybyggd mörk lägenhet i ett skokartongshus, Oscars Tornen, för samma kvm-pris som en underbart vacker Östermalmslägenhet, nyrenoverad, 3.5m i takhöjd, skuldfri förening. Är det exempel på marknadspris?
Citera
2020-03-18, 11:15
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Italien är uppe i över 2500 dödsfall med 345st bara det senaste dygnet. Vad får dig att tro att Sverige ska klara sig under 1000-1500 dödafall med en överansträngd sjukvård och en myndighet som inte låter barn med coronasmittade föräldrar vara hemma från skolan?

Hoppas på en ett prisfall på 20-30% men faktum är att vi fortfarande har bostadsbrist i Sverige.
Siffrorna är helt annorlunda i Sverige, så här långt. Ligger Italien 14 dagar före Sverige? Då hade de redan 100-tals dödsfall, vi har 7st. För mig känns det som just Italien och Iran gjort något fel. Det blir inte lika illa någon annanstans. Kunde blivit i USA, men de spärrar av landet och stoppar spridningen. Å andra sidan kommer corona-2 tillbaka i höst eller vinter...
Citera
2020-03-18, 11:21
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Jag är förvånad över hur många som tydligen har belånat sig högt på aktier i denna kris. Som att över belånade bostäder och med det små marginaler inte var nog liksom..

Bland mig och mina vänner och bekanta har aktier alltid varit strikt "pengar man har över". Men jag antar lyxfällan inte bara finns bland WTn man ser på tv programmet.

De som stoppat pengar i madrassen är extra glada vid sådana här kriser där det går punka på luftslottet(belånade låtsaaspengar).

Jag har pratat med flera stora aktieägare i olika bolag den senaste tiden (innan corona), vid diskussion om nya projekt eller att stärka upp olika verksamheter. Eftersom dom största aktieägarna (över 5%) i publika verksamheter redovisas så är det rätt enkelt att göra ett överslag på hur mycket vederbörandes olika aktieinnehav är värt, alltså inga hemligheter om du gör din hemläxa i dina affärskontakter.

- Du måste skjuta till kapital!
- Jag har inget kapital tillgängligt just nu...
- Du få belåna kåken!
- Den är redan belånad...
- Men du har ju X antal aktier i ACME AB, då får du sälja av lite!
- Jo iofs men dom är också belånade...

Jag har fått detta svar av flera utåt sett förmögna personer vilket spär på min personliga pessimism om hur illa tillståndet i riket verkligen är.

/Provokatör
Citera
2020-03-18, 12:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag har pratat med flera stora aktieägare i olika bolag den senaste tiden (innan corona), vid diskussion om nya projekt eller att stärka upp olika verksamheter. Eftersom dom största aktieägarna (över 5%) i publika verksamheter redovisas så är det rätt enkelt att göra ett överslag på hur mycket vederbörandes olika aktieinnehav är värt, alltså inga hemligheter om du gör din hemläxa i dina affärskontakter.

- Du måste skjuta till kapital!
- Jag har inget kapital tillgängligt just nu...
- Du få belåna kåken!
- Den är redan belånad...
- Men du har ju X antal aktier i ACME AB, då får du sälja av lite!
- Jo iofs men dom är också belånade...

Jag har fått detta svar av flera utåt sett förmögna personer vilket spär på min personliga pessimism om hur illa tillståndet i riket verkligen är.

/Provokatör
stora akieägare i publika aktiebolag belånar villan för att skjuta till mer kapital? Låter ju helt befängt. Låter dessutom smått osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in