Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Donald Trumps krishantering måste vara en av de värsta i modern tid. Ett sådant totalt haveri från hela hans administration.
trumpen gjorde misstaget och trodde man kunde prata bort ett virus som han pratade bort utredningar.
Viruset skiter fullständigt i trumpen, den kör sitt race och nu har den berättat vem det är som bestämmer.
Det enda bra han gjorde var stoppa trafiken från Kina, men vi vet ju alla det var inte för nått virus, utan bara ursäkten för jävlas med Kina.
Dock inbillar jag mig genom en gissning, och att Kina haft en lite spridning i USA.
Sen hoax och annat skräp, här har du ett axplock en användare listade upp till det datumet.
(FB) Hur påverkar Corona USA:s ekonomi och hur hanterar Trump detta politiskt?
Sen ljög man om testerna som skulle vara klara till helgen, och de var inte det.
Nu låter det som i slutet på denna vecka kanske, men vi hört det så många ggr nu, så man kan bara hoppas det är sant denna gång.
För nästa vecka skulle 1miljon test vara ute, och veckan där efter 2 miljoner, sen veckan efter detta 5 miljoner.
Och trumpen sade miljoner test var på G för par veckor sedan, och FDA godkände tillverkningen förra veckan och rekordsnabbt sade dom.
Så det betyder ingen ansökan ens existerade innan.
Så ja, detta är nog en av de sämsta jag sett någonsin, det finns säkert någon som kan matcha eller var större.
Men detta är definitivt i topp.
Och hade trumpen reagerat direkt som en ledare för sitt folk, så kanske inte denna extrema djupdykning hade skett.
Traditionellt så brukar marknad återhämta sig en del efter ett fall som detta, då folk spekulerar och kurser går upp igen.
Men vi får se, kanske marknaden inser att det är kört och botten går ur helt.
Men tror inte det, det brukar gå som ett dragspel nedåt, samma som när det går upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
hjaelploskille
Man får ju trots allt säga att det var jävligt bra att Trump gått ifrån "its a hoax, dont worry" till, ja, den där presskonferensen. Han såg inte ut att må bra, men jag är glad att han tar det på allvar nu.
Han trodde han kunde prata bort det, som med utredningar, men märkte sen att viruset struntade helt i han.
Hörde att endast 54% av R-väljare tror på detta med COVID-19, resten ringer ned Republikaner och är arga som faan över Demokraternas hoax och att COVID-19 inte existerar.