2020-03-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Nej, men jag utger mig inte för att vara det och ge en massa idiotiska katastrofråd heller, när epidemiologer och riktiga experter säger annat.

Det är inte jag som påstår att epidemiologer har fel. Det är ju alla de nötter som ylar om att Tegnell har fel som gör just så.

Och det är knappast för att vara "Cool" som jag hoppas att vi blir sjuka snabbt. Tycker dock inte att du ska göra som jag. Vänta med att bli sjuk och försök att få en plats på intensiven senare istället. Och oroa dig varje dag ända tills dess. Det blir nog bra.

Lilla gubben, en stor mängd epidemiologer med minst lika fina akademiska meriter som tegnell tycker tvärtom som tegnell. Skillnaden är att de inte är sossar.

Du pratar om din familj, du, din realdoll och din mamma antar jag.

Om du blir sjuk snabbt vilket du tyckte var något att skryta med så riskerar du att belasta sjukvården. Men det fattar du inte såklart. Du tycker dig vara cool när du utsätter Andra för risker. Precis som tegnell. En tvärsäker idiot.

Jag oroar mig inte personligen det minsta för övrigt.

Flämta på du, i takt med ander Lindberg och tegnell. Det ordnar sig nog sen. 🙂
Senast redigerad av Julskinkato 2020-03-16 kl. 18:52.
Citera
2020-03-16, 18:43
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Jo visst nämner han att det är högsta prio men samtidigt säger han att man måste testa? Sverige saknar väl inte resurser till att testa i stor skala? Det verkar inte vara en svår process.

WHO har ju samma direktiv till länder.

Känner inte till hela anledningen till beslutet att inte testa i samma omfattning som tidigare. Men har läst att man inte tycker att det fyller så stor funktion (vilket jag inte är säker på att jag håller med om.. vad nu min åsikt är värd. ) och att man inte vill ta resurser från vården. Dessa resurser kommer att behövas till att behandla sjuka istället för att vårdpersonal ska administrera tester på allmänhet.

Man kunde dock lösa det på annat sätt kan man tycka. Det finns ju ett värde i att kunna följa spridning och utbredning i allmän population.

Någon annan myndighet kunde sköta detta via tillfälligt anställd och ambulerande personal från andra verksamhetsområden. Att topsa folk borde även folk utan medicinsk skolning klara av.
Citera
2020-03-16, 18:45
Medlem
JustZlatans avatar
Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell må vara politruker och vänsterblivna, tycker ändå att de har skött det hela bra. Förstår inte den obefogade kritiken från alarmisterna. Gaphalsarna är bara rädda för att själva bli sjuka för att deras immunförsvar är kasst p.g.a att de lever och äter ohälsosamt.
Citera
2020-03-16, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
6 st var det kl. 15ish.

Och nu sju..
Citera
2020-03-16, 19:03
Medlem
WHO:s presskonferens: "Utöka provtagningarna för Corona så mycket det bara går. Vi har ett enkelt budskap till alla länder; testa, testa, testa!"

Och vad gör Sverige och Tegnell:
Drar in på alla tester. Enbart inlagda på sjukhus testas.

Tror det är 27:e WHO-rekommendationen Tegnell struntar i. Avskeda aset NU!
Citera
2020-03-16, 19:10
Medlem
Citat:
Martin Salö
@DoktorSalo
·
18m
Om det är någon vänlig själ i industrin som har 3M masker över så får ni gärna skänka dessa till Barnakuten i Lund. Bara enstaka kvar! Jag kan förmedla kontakt vid behov. #svmed

1000 fall, och Sverige har redan slut på masker.

Stabilt.
Citera
2020-03-16, 19:10
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
WHO:s presskonferens: "Utöka provtagningarna för Corona så mycket det bara går. Vi har ett enkelt budskap till alla länder; testa, testa, testa!"

Och vad gör Sverige och Tegnell:
Drar in på alla tester. Enbart inlagda på sjukhus testas.

Tror det är 27:e WHO-rekommendationen Tegnell struntar i. Avskeda aset NU!

Finns knappt några testkit kvar.
Sverige har inget mera är lögner för att lugna folket.
Denna Tegnell bör arkebuseras för allt skit han ställt till med, ta med sittade styggelse till regering med.
Citera
2020-03-16, 19:13
Medlem
Norska, mest positiva scenariot, applicerat på Sverige:

2 miljoner sjuka
60 000 på sjukhus
20 000 intensivvård.

på 6-12 månaders tid.

Med 500 IVA-platser.

Och detta är deras mest optimistiska modell.
Citera
2020-03-16, 19:14
Medlem
Var det han som stod i svt i januari och sa att peaken skulle vara "om två veckor"?
Vilken datum sa han det?
Citera
2020-03-16, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Är han socialdemokrat? Han är tillsatt av Reinfeldt i alla fall.

Å andra sidan. Hur i h-e kan någon komma på att kritisera hemarbete utifrån jämlikhetssynpunkt??? Om man inte har med en tokig sossedjävel att göra.
Citera
2020-03-16, 19:26
Medlem
Han har inte haft många rätt

1. Det mest oroande är läget i Iran, säger Anders Tegnell. (När det senare visade sig att borde ha oroat sig för Italien)

2. ”Risken för spridning i Sverige annat än till personer runt enstaka importfall är låg”

Ref: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndigheten-vi-ar-mest-oroliga-for-iran

3. Det finns ingen anledning att oroa sig för att smittas av coronaviruset. Det säger smittskyddsexpert Anders Tegnell
på Folkhälsomyndigheten. Han anser att systemen för att hantera smittsamma virus fungerar väl.

4 – Nätverken och systemen fungerar väl globalt sett. I Kina vidtas de åtgärder som behövs för att minska spridningen.
Det här viruset verkar inte sprida sig lika effektivt som sars, framförallt inte i vårdmiljöer, anser statsepidemiologen
Anders Tegnell

Ref: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/smittskyddsexpert-ingen-anledning-till-oro-for-viruset
Citera
2020-03-16, 19:27
Medlem
Vem som valde rätt strategi vet bara framtiden.

Asien: identifiera, spåra och isolera smittade MEN inte övriga
total orädsla för sjukvårdskostnader/material
mycket lyckosamt hittills, ovisst framtidsscenario

USA och EU: stänga gränser, skolor och karantän i tidigt skede
inga synliga effekter hittills
stor påverkan på hela befolkningen

Sverige och Storbritannien: delvis smittspårning/isolering i fas ett
inga stängda gränser, skolor eller karantän
stor rädsla för brister i sjukvården
hoppas på många smittade i första vågen så att vi är immuna i nästa
och redo att producera när de flesta andra fortfarande kämpar för att överleva,
gammal hederlig svensk krigshistoria à la de senaste världskrigen

Anders Tegnell, med sitt självbelåtna leende och besserwisserattityd förutom alla felsägningar borde i alla fall aldrig mer ha något mer med vanligt folk att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in