Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-10, 14:10
  #1981
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Skulle aktien falla tillbaka till 300 så finns det nog goda grunder för det! Oftast faktiskt bättre att köpa aktier som stigit mycket än aktier som rasat mycket mer än index!

You bet att man ska hålla sig undan sjunkbomberna. Dock så måste man kliva på någon gång om man tror på ett bolag. Man måste inte köpa allt på en gång, så man har chans att korrigera om det går ner.
Citera
2020-03-11, 02:50
  #1982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Mitt inlägg skrevs på torsdag två timmar efter att den amerikanska börsen öppnade. Analysen gällde förra veckan fram tills då. De flesta industriföretag var rejält minus under den här tidsperioden medan Tesla var cirka +-0%. Senare under torsdagen och fredagen sjönk även Tesla en del och de andra företagen sjönk ännu mer. Siffrorna är i mitt inlägg är gamla. Boeing exempelvis var -8% på torsdagen.

Det ska bli spännande att se om mönstret håller i sig även denna vecka. Många industriföretag och andra stora företag är ner rejält på premarket. I vissa fall runt 20%. Jag hoppas givetvis inte att mönstret ska hålla i sig eftersom det hade varit väldigt kul om vi får ett rejält reatillfälle på aktien så att man får ett bra läge att köpa på sig mer.
Jag svarade för torsdagens kurs, och den var gällande, tesla låg i linje med övriga kurser.
Citera
2020-03-11, 20:14
  #1983
Medlem
För första gången är Tesla större än Boeing! Boeing -20% idag. Spännande det här. Trots att Teslaaktien inte ökad i värde de senaste tre veckorna håller företaget på att bli ett av världens aboslut största industriföretag. Inte för att Tesla växer utan för att de flesta stora industriföretag sjunker tokmycket mer än Tesla. Det var inte så länge sen Boeing var nästan 10 gånger större än Tesla.
Citera
2020-03-12, 15:15
  #1984
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
För första gången är Tesla större än Boeing! Boeing -20% idag. Spännande det här. Trots att Teslaaktien inte ökad i värde de senaste tre veckorna håller företaget på att bli ett av världens aboslut största industriföretag. Inte för att Tesla växer utan för att de flesta stora industriföretag sjunker tokmycket mer än Tesla. Det var inte så länge sen Boeing var nästan 10 gånger större än Tesla.


Alla företag sjunker som en sten just nu.

Här är en intressant video som beskriver lite om Teslas kvalitet . https://www.youtube.com/watch?v=YP1grgXhGvU
Citera
2020-03-14, 18:28
  #1985
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Så kan man alltid resonera. Själv ångrar jag att jag inte gick all in vid trådstarten. Men jag är inte den som tar allt för stora risker. Köp och ligg still är mitt råd. Går den ner till 300 dubblar du insatsen. Det viktiga är att man är med.

546. snart där
Citera
2020-03-14, 21:37
  #1986
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
546. snart där

Mmm ju mer den går ner desto bättre fjong uppåt sen.
Citera
2020-03-14, 21:39
  #1987
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Mmm ju mer den går ner desto bättre fjong uppåt sen.


vänta du...

tillfället kommer

om tesla når 300 så ska jag investera 20k
Citera
2020-03-14, 21:50
  #1988
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
vänta du...

tillfället kommer

om tesla når 300 så ska jag investera 20k

Jag har köpt för länge sedan så det får gå som det går. Köper gärna mer om det går ner till 300 eller lägre.
Citera
2020-03-14, 21:55
  #1989
Medlem
stahlhelm1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har köpt för länge sedan så det får gå som det går. Köper gärna mer om det går ner till 300 eller lägre.

till vilken kurs köpte du?

experterna sa, enligt vad jag läste att tesla kommer gå upp till 1300$ så småningom..

jag själv investerar inte i tesla förrän den går ner till 300$
Citera
2020-03-15, 00:31
  #1990
Medlem
Tesla är fortfarande + sedan Januari, när utbrottet började. 1 Januari låg kursen på 418. Det finns fortfarande stor fallhöjd. Det kan "krascha" 30% och fortfarande ligga på +- noll i år.
Citera
2020-03-15, 03:36
  #1991
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stahlhelm1916
till vilken kurs köpte du?

experterna sa, enligt vad jag läste att tesla kommer gå upp till 1300$ så småningom..

jag själv investerar inte i tesla förrän den går ner till 300$

Jag har ägt tesla sedan den här tråden startades i princip och alltid varit positv till deras produkter. Mitt snittköp ligger under 100$ per aktie. Och det har varit många turer upp och ner genom åren.
Citera
2020-03-15, 08:27
  #1992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
För första gången är Tesla större än Boeing! Boeing -20% idag. Spännande det här. Trots att Teslaaktien inte ökad i värde de senaste tre veckorna håller företaget på att bli ett av världens aboslut största industriföretag. Inte för att Tesla växer utan för att de flesta stora industriföretag sjunker tokmycket mer än Tesla. Det var inte så länge sen Boeing var nästan 10 gånger större än Tesla.

Fantastiskt. Men det blir lite märkligt när man refererar till storlek. Ett företags storlek eller betydelse är ju inte kopplat till aktievärdet.
Tesla är det dyraste företaget skulle man också kunna säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback