Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-14, 08:35
  #1
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Corona hysterin är den mest extrema hysterin någonsin,
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...all-i-kinaTill alla ni som har kört på i panic mode de senaste veckorna i allt från hamstring och panikförsäljning av fonder och aktier till panikkommentarer på FB säger jag bara; pussies.
Era reaktioner visar vilken typ av människa ni är, man eller pussy.
Nu har ni facit av Corona, så lägg ner tramset, va

"Åtta nya fall av coronaviruset har konstaterats i Kina det senaste dygnet. Det är den lägsta siffran sedan landet började rapportera om smittans spridning.
Fem av de åtta har smittats i provinshuvudstaden Wuhan där viruset började spridas i december och tre fall har kommit från utlandet, meddelar myndigheterna. Ytterligare sju människor har avlidit i sviterna av sjukdomen.
Sammanlagt har 88 personer som kommit från utlandet konstaterats smittade i Kina, där oron för att just sådana importerade fall ska förstöra resultatet av landets kraftiga åtgärder mot viruset.
Sammanlagt har över 3 100 människor avlidit i Kina, där fler än 80 000 har smittats.

Lättar på restriktioner
Tidigare i veckan började myndigheterna att lätta på restriktioner i Hubeiprovinsen där runt 56 miljoner invånare har suttit i karantän sedan i slutet av januari.
I staden Qianjiang ska speciella transporter ordnas för friska människor som behöver ta sig till sina jobb, både inom och utanför Hubeiprovinsen. Även staden Shishou tillåter människor att lämna provinsen."
__________________
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2020-03-14 kl. 08:39.
Citera
2020-03-14, 08:45
  #2
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Corona hysterin är den mest extrema hysterin någonsin,
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...all-i-kinaTill alla ni som har kört på i panic mode de senaste veckorna i allt från hamstring och panikförsäljning av fonder och aktier till panikkommentarer på FB säger jag bara; pussies.
Era reaktioner visar vilken typ av människa ni är, man eller pussy.
Nu har ni facit av Corona, så lägg ner tramset, va

"Åtta nya fall av coronaviruset har konstaterats i Kina det senaste dygnet. Det är den lägsta siffran sedan landet började rapportera om smittans spridning.
Fem av de åtta har smittats i provinshuvudstaden Wuhan där viruset började spridas i december och tre fall har kommit från utlandet, meddelar myndigheterna. Ytterligare sju människor har avlidit i sviterna av sjukdomen.
Sammanlagt har 88 personer som kommit från utlandet konstaterats smittade i Kina, där oron för att just sådana importerade fall ska förstöra resultatet av landets kraftiga åtgärder mot viruset.
Sammanlagt har över 3 100 människor avlidit i Kina, där fler än 80 000 har smittats.

Lättar på restriktioner
Tidigare i veckan började myndigheterna att lätta på restriktioner i Hubeiprovinsen där runt 56 miljoner invånare har suttit i karantän sedan i slutet av januari.
I staden Qianjiang ska speciella transporter ordnas för friska människor som behöver ta sig till sina jobb, både inom och utanför Hubeiprovinsen. Även staden Shishou tillåter människor att lämna provinsen."

Corona är den mest omfattande hysterin, kanske, men inte den värsta i meningen mest bisarra. Det stod H&M för i jan 2018 då man plockade bort en strumpmodell ur sortimentet bara för att någon påstod att det stod Allah på dem (vilket det förstås inte gjorde).
Citera
2020-03-14, 08:45
  #3
Medlem
Zaedrewss avatar
Men det är Kina. En diktatur. Såklart de kan göra saker som gör att en smitta som det här kan komma under kontroll. Deras egen jävla skitsmitta också. Men för oss det är inte lika enkelt. Därav den stora oron. Vi kan inte sätta hela städer i karantän. Förbjuda folk att gå ut. Visst vi kan men det är ju något nytt för oss. Därav att folk oroar sig.
Citera
2020-03-14, 08:47
  #4
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men det är Kina. En diktatur. Såklart de kan göra saker som gör att en smitta som det här kan komma under kontroll. Deras egen jävla skitsmitta också. Men för oss det är inte lika enkelt. Därav den stora oron. Vi kan inte sätta hela städer i karantän. Förbjuda folk att gå ut. Visst vi kan men det är ju något nytt för oss. Därav att folk oroar sig.
Kan vi inte?
Europas tredje största demokrati kunde det, varför inte vi om det behövs?
Citera
2020-03-14, 08:48
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Corona hysterin är den mest extrema hysterin någonsin,
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ya-fall-i-kina
Till alla ni som har kört på i panic mode de senaste veckorna i allt från hamstring och panikförsäljning av fonder och aktier till panikkommentarer på FB säger jag bara; pussies.
Era reaktioner visar vilken typ av människa ni är, man eller pussy.
Nu har ni facit av Corona, så lägg ner tramset, va
Ja de som har sålt aktier och köpt en del mat har hittills klarat detta bra. Jag är väldigt glad att jag sålde innan raset. När vändningen kommer går man in på börsen igen.
Det är lite tidigt att säga att vi har facit när spridningen tros kulminerar inom ett antal månader. Men massdöd blir det troligtvis inte. Däremot kan det skapa problem om många är sjuka samtidigt. Som jag hörde igår att någon på ett kärnkraftverk ar smittad. Det får ju inte vara så att hela personalen är sjukskriva på ett sådant ställe. Ett annat problem blir ifall väldigt många blir svårt sjuka samtidigt och resurserna tar slut. Då drabbas alla som är svårt sjuka liksom personalen.
Det som verkar vara typiskt med denna sjukdom är att det är ett väldigt utdraget förlopp och att man blir väldigt trött då man orkar inte arbeta.
__________________
Senast redigerad av climasol 2020-03-14 kl. 08:50. Anledning: Fel
Citera
2020-03-14, 08:50
  #6
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja de som har sålt aktier och köpt en del mat har hittills klarat detta bra. Jag är väldigt glad att jag sålde innan raset. När vändningen kommer går man in på börsen igen.
Det är lite tidigt att säga att vi har facit när spridningen tros kulminerar inom ett antal månader. Men massdöd blir det troligtvis inte. Däremot kan det skapa problem om många är sjuka samtidigt. Som jag hörde igår att någon på ett kärnkraftverk ar smittad. Det får ju inte vara så att hela personalen är sjukskriva på ett sådant ställe. Ett annat problem blir ifall väldigt många blir svårt sjuka samtidigt och resurserna tar slut. Då drabbas alla som är svårt sjuka liksom personalen.
Det som verkar var typiskt med denna sjukdom är att det är ett väldigt utdraget förlopp och att man blir väldigt trött då man orkar inte arbeta.
Lycka till med att tajma den vändningen, 😁.
Inte ens de sk experterna klarar det.
Behöver du inte pengarna den närmaste tiden säger all vetenskap och erfarenhet att det bästa är att skippa paniken och spara regelbundet.
__________________
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2020-03-14 kl. 08:53.
Citera
2020-03-14, 08:51
  #7
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Kan vi inte?
Europas tredje största demokrati kunde det, varför inte vi om det behövs?

Skrev just att vi kan. Men det är längre väg dit. Vi är inte vana med saker som det. Men såklart vi kan och det finns lagar för det också. Men för Kina är det enkelt, för oss svårt. Men för det första behöver vi folk i befäl som kan ta de här obekväma besluten.
Citera
2020-03-14, 08:56
  #8
Avstängd
Ännu en idiottråd. Tack Aftonbladet för att ni berättar sanningen!

Vem fan tror på Kina? Det ska enligt statistiken ha dött 3000 pers i kina sen december, medan det i Italien har dött 1300 på tre veckor och stiger för varje dag.
Citera
2020-03-14, 09:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Kan vi inte?
Europas tredje största demokrati kunde det, varför inte vi om det behövs?

För att vår regering och våra myndigheter inte haft något emot om befolkningen minskar en aning, främst de äldre. Det har man ju anmärkt med tanke på hur de äldre behandlades, innan corona var i farten. Med Stefan och Co så kan man bara vänta sig det allra värsta. Dessvärre!
Citera
2020-03-14, 09:12
  #10
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Ännu en idiottråd. Tack Aftonbladet för att ni berättar sanningen!

Vem fan tror på Kina? Det ska enligt statistiken ha dött 3000 pers i kina sen december, medan det i Italien har dött 1300 på tre veckor och stiger för varje dag.
Är du ledsen för att Corona bara blev en misslyckad fis och inte en rejäl brakare med extra allt?
Vem vet kanske kommer brakskiten, dock inte år 2020, 😟.
__________________
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2020-03-14 kl. 09:33.
Citera
2020-03-14, 09:23
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Är du ledsen för att Corona bara blev en misslyckad fis och inte en rejäl brakare med extra allt?
Vem vet kanske kommer brakskiten, dock inte är 2020, 😟.
Jag vet att du bara försöker trolla hysteriska tokstollar som har tagit ett extra huslån för att köpa konserver och gasmasker, men situationen är allvarlig och det här är bara början.
Citera
2020-03-14, 09:25
  #12
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja de som har sålt aktier och köpt en del mat har hittills klarat detta bra. Jag är väldigt glad att jag sålde innan raset. När vändningen kommer går man in på börsen igen.
Det är lite tidigt att säga att vi har facit när spridningen tros kulminerar inom ett antal månader. Men massdöd blir det troligtvis inte. Däremot kan det skapa problem om många är sjuka samtidigt. Som jag hörde igår att någon på ett kärnkraftverk ar smittad. Det får ju inte vara så att hela personalen är sjukskriva på ett sådant ställe. Ett annat problem blir ifall väldigt många blir svårt sjuka samtidigt och resurserna tar slut. Då drabbas alla som är svårt sjuka liksom personalen.
Det som verkar vara typiskt med denna sjukdom är att det är ett väldigt utdraget förlopp och att man blir väldigt trött då man orkar inte arbeta.

Nästan alla vi andra har också hittills klarat detta bra
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback