Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Antagligen är rättigheterna till det där organiserade misshandlandet jävligt dyra samtidigt som intresset är relativt lågt. Eller så är det en stor jävla andel UFC-supporters som fulstreamar. Fattar faktiskt inte varför Viasat köper in sån skit, särskilt med tanke på priset som du nämner just är alldeles för högt.
Nej de äger inte rättigheterna till vissa galor, Men de drar ju in stora pengar på abbonenterna redan, Så att kunna sänka priset även om de går förlust på just det eventet är ju mer goodwill och håller kvar en kund. Jag känner att detta är precis lika sniket som att de har viaplay film/serier men samtidigt äger rättigheter till andra filmer som de bara "hyr" (med andra ord kan alltså ingå i deras befintliga utbud, men intresset är så stort så de kan sälja dem vid sidan av))för en engångskostnad. Pengarna och girigheten har gått dem över huvudet. De borde straffas hårdare.
Jag har svårt att se att alla har piratat vissa event det sagda eventet drog de som tävlade in stora pengar. Mcgregor (största namnet för kvällen) fick 80 miljoner dollar ensam av det. Så att det inte finns pengar i det har jag svårt att se. Men att folk är beredda att betala är ju en ursäkt kanske för Viaplay. Det är trotsallt vi som borde säga ifrån.
Detta är dessutom min största plattform att nå ut till folk som potentiellt är kunder eller vill bli. Därför skriver jag i detta forum. Fär att på så sätt kunna påverka viaplay. Tror inte min recension vid uppsägningen räcker då jag kanske är ensam om att lägga en kommentar om att jag tycker det är för dyrt.