Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-09, 06:42
  #4261
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Nej, precis. Tycker man synd om Löfven bör man genast tänka på alla de människor som är ett direkt offer för den politik han har fört - brottsoffer, utförsäkrade och bostadslösa m.m m.m.

Så här ser för övrigt en undergiven hund ut när denne sitter med krökt rygg och rödflammigt ansiktesom en skållad gris och skänker skattebetalarnas pengar till projekt vi aldrig någonsin kommer att se resultatet av. Vad fan har de på den här snubben egentligen?

Jag glömde visst infoga länken. Här kommer den:

https://twitter.com/SjuttonQ/status/1225494168530759681
Citera
2020-03-10, 06:08
  #4262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag glömde visst infoga länken. Här kommer den:

https://twitter.com/SjuttonQ/status/1225494168530759681
När jag tittar på länken frågar jag mig: är han nykter?
Citera
2020-03-10, 07:01
  #4263
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wieso
När jag tittar på länken frågar jag mig: är han nykter?

Bra fråga. Bortsett från de röda fejset ser han inte helt närvarande ut.
Citera
2020-03-10, 18:03
  #4264
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Sverige står på tröskeln till allmän spridning av coronasmittan. I ett så allvarligt läge krävs ett trovärdigt ledarskap.

På tisdagen var statsminister Stefan Löfven på visit hos MSB i Värmland - och enligt TT skakade han generöst hand med folk han mötte. När Sveriges Radio dök upp och frågade om det är dags att begränsa stora folksamlingar, svarade statsministern att, jovisst, om expertmyndigheten så kräver, kan justitiedepartementet trycka på knappen ”direkt”.

Om Stefan Löfven vill ge intryck av att han är ute på turné medan Folkhälsomyndigheten styr landet, har han skött sig perfekt. Men det är självfallet inte det intryck som Sveriges regeringschef ska ge i ett krisläge.

Nu har statsepidemiologen rest till Somalia - ett udda beslut i ett kritiskt läge - och han ersattes på tisdagens presskonferens av sin vice och av Folkhälsomyndighetens generaldirektör.

Det är hög tid för dem som styr landet att kliva fram. Sverige behöver en röst som inte strör vetenskapliga brasklappar omkring sig utan talar ur skägget: Sverige måste bereda sig för betydande utmaningar. I ett värstascenario kan det behövas så här många sängar, så här många respiratorer. Om läget förvärras ytterligare kan följande åtgärder bli aktuella.

Sverige kan inte vara ledarlöst i kris.

https://www.expressen.se/ledare/sver...arlost-i-kris/
Citera
2020-03-11, 14:08
  #4265
Medlem
Mogrens avatar
Är det någon som tycker att Löfven har hanterat cononaproblemet på ett handlingskraftigt sätt?
Citera
2020-03-11, 19:17
  #4266
Medlem
I kristider söker sig dumsvennen till regering och statsminister även om denne heter Stefan Löfven.
Detta virus kan ha kommit som en skänk från ovan för den inkompetenta regeringen.
Nu öses det också ut massor av miljarder för att täta hålen i samhället som viruset åsamkar det mesta.
Men det är lån som skall betalas tillbaka men detta tänker inte många på.
Det här viruset kan ha varit det värsta om hänt Sverige ur många aspekter sett.
Citera
2020-03-11, 19:27
  #4267
Avstängd
Jag ser på dansk TV och den danska statsministern Mette Frederikssen (s) är intelligent och har en kuk. Redan för en vecka sedan höll hon ett tal till nationen ang Corona. Hon talade om sammanhållning. Att visa hänsyn att danskar är bra och snälla osv. Ur Stefans mun kommer bara EXPO och DN ramsor om olika fantasifulla hot mot olika grupper. Bögar, Kvinnor, Araber osv. När han så sent som i går knallade runt och skakade hand med folk i dessa Corona tider så vet man att han är dum och hela entoruaget runt honom är lika korkade. Han är bara en DN-skadad politbyrås representant. Svensk och dansk socialdemokrati är två spegelbilder.

Vi har en statsminister som inte ens kan skaffa fram handsprit och masker fast de tillverkas i Sverige. Inte ens ett exportförbud klarar politbyrån av att genomföra.

Svenskarna håller på att läsa sig att Sveriges DN-skadade politbyrå och byråkrati bara är humbug. Det är ett rollspel med inbillade hotbilder.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-03-11 kl. 19:41.
Citera
2020-03-13, 21:08
  #4268
Medlem
Reagerade på att Stefan hade en svensk-flagg pin på sin kavaj idag vid corona pressmötet, har han haft det förrut eller är det ett billigt knep att visa samhörighet etc. nu i dessa kristider?
Citera
2020-03-13, 22:15
  #4269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Är det någon som tycker att Löfven har hanterat cononaproblemet på ett handlingskraftigt sätt?

Jag tycker det. Jag förvånas själv av det jag skriver. Jag är absolut ingen fan av statsministern men för första gången så tycker jag att han sköter det här riktigt bra.

Kollar man min historik angående honom så ser man att jag är allt annat än nöjd. Jag var sosse under Perssons tid men drog mig senare till SD där jag nu är.

Löfven gör sig inte i debatter men nu visar han faktiskt sig vara statsmannamässig. Han klarar sig bra i krisen där alla svenskar berörs i sin vardag och där alla har åsikter om corona och börsen. Där de flesta letar fel och är kritiska.

Jag får väl på skallen nu men jag vill bara försöka vara lite ”neutral” i mina tankar och känslor.

Önskar alla en trevlig helg, åtminstone till de som förtjänar det.
Citera
2020-03-16, 18:36
  #4270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Är det någon som tycker att Löfven har hanterat cononaproblemet på ett handlingskraftigt sätt?

Jag har hört Boris Johnson, Macron, Trump och Löfven uttala sig om krisen. Löfven står och läser innantill på ett papper och låter som en maskin. När Boris Johnson är mer ödmjuk än Löfven så står inte allt till. Löfven och Trump delar tredjeplatsen och är långt bakom Boris och Macron.
Citera
2020-03-18, 17:55
  #4271
Medlem
Om Löfven blir sjuk i Corona tar Morgan Johansson hans plats som statsminister ? Det kan ju om möjligt bli mycket sämre.
Citera
2020-03-18, 18:13
  #4272
Medlem
bl-gr-ns avatar
Löfven är som Stalin var!
Löfven visade upp hur cyniskt han är som inte står Stalin långt efter.
Löfven med anhang var och är beredd att offra tiotusentals svenskar, för att inte störa GNP, sossarnas makt och multikulti-agendan.

Löfven har, likt vad Hitler gjorde under de sista året av WW2, valt sina förtrogna till tjänster och ämbeten för sin lojalitet till Löfven än för deras kompetens.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback