Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Hur vet du att Åkesson inte tycker synd om dessa människor? Jag tycker synd om dessa personer, det gör jag verkligen.

Men att låta alla få komma hit är ingen lösning. Det skapar bara mer problem.

Men vänsterblivna kosmopoliter som du tänker sällan längre än ett steg av tio.

Jag vet att du är programmerad i flashbacksbutiken och inte kan tänka för dig själv men bra människosyn är inte alltid vänster. Jag är nog mer åt högerhållet menmen för mycket att ta in för dig så vi håller oss till det du skrev istället. Nej Åkesson tycker inte synd om dessa människor. Det har han visat med sin retorik i flera år. "Närhjälp" när fan har åkesson gjort något för någon flykting? Tycker man synd om människor som redan har det så svårt gör man inte narr av de på detta vis. Så extremt lågt att döda den lilla glimt av hopp de har.
Citera
2020-03-04, 23:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Yttrandefrihet naturligtvis. Dock ska ingen partiledare uttala sig i svenska folkets namn i kontroversiella frågor. Det ska inte heller statsministern eller kungen göra.

Men ingen kan uttala sig i Svenska folkets namn. Det är inte en juridisk person, inte en organisation ingenting, det är helt abstrakt. De som klagar nu påstår dessutom att inte svenskar finns. Det är ju en sån där löjlig vänstergrej man bara skall ignorera där ni börjar diskutera sidofrågor istället för sakfrågan.
Citera
2020-03-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det beror på, om du aktivt försvarat eller möjliggjort invasionen, eller skadat politiska motståndare socialt eller ekonomiskt så finns ingen förlåtelse. Aldrig glömma, aldrig förlåta. Du får flytta till Afghanistan med dina "barn-män" för i Europa har du ingen framtid.

Men om du bara uttryckt din invandringsliberala åsikt i demokratisk anda så önskar vi dig välkommen till SD-familjen.

Nej, det enda jag gjort är att rösta vänster men som det ser ut nu i vårt land är jag ytterst tveksam till att göra det i nästa val. En märklig patriotisk känsla har börjat resa sig upp inombords på sistone. Vad gör de med mitt kära gamla fädernesland, det land jag är född och uppvuxen i? Den nation jag alltid varit så stolt över att tillhöra. Jag känner sorg över det enorma förfall som pågår och har pågått alldeles för länge. En förändring måste ske. Detta håller inte längre till!
Amor patriae nostra lex.
Citera
2020-03-04, 23:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Naturligtvis så har han blivit polisanmäld av en advokat.

Advokater o jurister täljer guld på överklaganden så det är ju naturligt.

Sedan täljer de guld på att försvara dessa som hamnar i problem med rättvisan.

Personligen så tycker jag att det är korkat av Åkesson att åka ner personligen o slösa sin tid i Grekland. Sånt kan aktionsgrupper o ungdomsförbund sköta.

Åkesson behövs bättre i Sverige o skapa förståelse för varför dessa personer inte är välkomna. Det är dessutom inte han ensam om att tycka, varav soldater från både Grekland o EU försöket hålla gränslinjen.

1. Situationen är ett utpressningsförsök från Turkiets sida mot EU i tron om att få gehör o mer stöd.
Man bör aldrig ge vika för utpressning.

2. EU är i Corvid-19 tider mycket illa rustat att hantera flyktingströmmar.
Man har inte resurser över idag. Då Covid-19 kommer slå hårt mot sjukvårdssystem o ekonomin i stort.

3. En ny omfattande flyktingvåg kan komma att destabilisera det politiska läget i många länder. Det föreligger stor risk för våldsamheter om sjukvården överbelastas o nyanlända flyktingar går före i vårdkön.

Så Åkesson borde ha hållit sig i Sverige o talat vård, omsorg, beredskap o manat till social solidarisk kamp mot Covid-19.
Citera
2020-03-04, 23:35
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
läs på twitter hur arga vänstern är- tänk om de skrev 1/10 om liknande saker kring dömda våldtäktsmän som får stanna.

Vita har inget värde som godhetssignal.
Vad som händer svenskarna i en blatte-storm bryr de sig föga om. Vänstern är inte ute efter att förstå eller förbättra, endast ekonomiskt härska och leka goda över nätet.

Tvinga packet att bo i gettona, det är en början.
Senast redigerad av -GG 2020-03-04 kl. 23:38.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Jag vet att du är programmerad i flashbacksbutiken och inte kan tänka för dig själv men bra människosyn är inte alltid vänster. Jag är nog mer åt högerhållet menmen för mycket att ta in för dig så vi håller oss till det du skrev istället. Nej Åkesson tycker inte synd om dessa människor. Det har han visat med sin retorik i flera år. "Närhjälp" när fan har åkesson gjort något för någon flykting? Tycker man synd om människor som redan har det så svårt gör man inte narr av de på detta vis. Så extremt lågt att döda den lilla glimt av hopp de har.

Du kanske inte är vänster men du är uppenbarligen en kosmopolit. Det räcker för mig.

På vilket sätt gör Åkesson narr av dessa personer? Han säger bara som det är. Vi kan inte ta in fler.
Citera
Medlem
HRTs avatar
Gröna åkrar, skogar och fjäll. Visst till ytan inte fullt. Men på dessa (tomma ytor) finns det någon ström, hus, indraget vatten, avlopp, infrastruktur, sociala och kommunala vårdenheter, skolor? Svaret är NEJ.
Allt detta kostar pengar även om vi i hjärtat vill att alla i världen ska ha samma rättigheter och förutsättningar så går det inte. Vi har själva problem orsakade av just invandringen då dessa nyanlända är betydligt fler än innan och hamnar i bidragsberoende och kriminellt eller utanförskapsområden.
Vi har inte råd att behandla Svenskars sjukdomar som cancer, vårdköerna dödar Svenskar. Kriminaliteten stiger trots alla fejkade hittepå rapporter från regeringen och BRÅ.
Vi har idag fattigpensionärer och minst 10 000 Svenskar som är hemlösa.
Känns som vi behöver styra upp våra egna angelägenheter innan vi börjar rodda i andras problem.
När vi har det bra och allt funkar kan man bidra med små grupper om kvotflyktingar. Dessa ska aldrig placeras tillsammans, de ska inte få ta över bostadsområden utan ska slussas ut i landet för att ta till sig våra seder och bruk. Sverige är Svenskt vi må ha mångkultur men detta ska inte bli ett nytt mellan östern land. Tyvärr har regeringen nuvarande och föregående tvingat på folket 2 miljoner invandrare. Man har tillåt dem att bo i särskilda områden med bara muslimer, tillåta moské byggen och böneutrop. Det gör ju att i Sverige tillåts små områden helt influerade av Mellersta Östern växa fram hur ska de då bli en del av oss? Vill de leva här som hemma, kan man fråga varför de stannade kvar eller varför inga andra länder i Mellersta Östern tagit emot några flyktingar? Vi som jobbat där vet varför.
Dagens osäkra värld gör dessutom att vi helt saknar kontroll på vilka som kommer hit.

Integration måste fungera på rätt sätt och i små mängder för att anpassas till oss, för det är dem som ska anpassas inte vi.
Regeringen anser jag har brutit i lagen om att upprätthålla allmän lag och ordning och ge trygghet till sina landsmän, ju förr Svenskarna inser detta desto bättre
Citera
2020-03-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Förvåna? Nej, många är skitarga för att han skrev under sina flyers med svenska folket. Han talar inte för tex mig. Så en polisanmälan är helt i sin ordning då han får tala för sina 20% inte alla andra.

AB

Ungefär som när Löfven påstod att Sverige har varit för naiva?
Citera
2020-03-04, 23:37
Medlem
Cuckslayers avatar
Oväntat att det är en blatte som har anmält Åkesson. Så klart att han vill att fler av hans sort ska få komma in.
Citera
2020-03-04, 23:38
Medlem
Bra gjort av Åkesson, tydligen den ende av Sveriges politiker som verkligen försöker göra något åt Sveriges katastrofläge! Något de andra politikerna kunde gjort för decennier sedan.
Både kommunerna , vården och polisen går på knäna. Kriminaliteten helt utom kontroll. Situationen i Sverige är nu så dålig att en halv miljon svenskar utvandrat p g av massinvandringen. Det är nu omöjligt att se en framtid för sina barn här, i detta kriminella helvete!!!
De som kritiserar Åkesson för att han vill rädda Sverige, de borde skämmas!!!
Citera
2020-03-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Yttrandefrihet naturligtvis. Dock ska ingen partiledare uttala sig i svenska folkets namn i kontroversiella frågor. Det ska inte heller statsministern eller kungen göra.

Blev Löfven åtalad när han påstod att Sverige hade varit för naiva?
Citera
2020-03-04, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Gröna åkrar, skogar och fjäll. Visst till ytan inte fullt. Men på dessa (tomma ytor) finns det någon ström, hus, indraget vatten, avlopp, infrastruktur, sociala och kommunala vårdenheter, skolor? Svaret är NEJ.
Allt detta kostar pengar även om vi i hjärtat vill att alla i världen ska ha samma rättigheter och förutsättningar så går det inte. Vi har själva problem orsakade av just invandringen då dessa nyanlända är betydligt fler än innan och hamnar i bidragsberoende och kriminellt eller utanförskapsområden.
Vi har inte råd att behandla Svenskars sjukdomar som cancer, vårdköerna dödar Svenskar. Kriminaliteten stiger trots alla fejkade hittepå rapporter från regeringen och BRÅ.
Vi har idag fattigpensionärer och minst 10 000 Svenskar som är hemlösa.
Känns som vi behöver styra upp våra egna angelägenheter innan vi börjar rodda i andras problem.
När vi har det bra och allt funkar kan man bidra med små grupper om kvotflyktingar. Dessa ska aldrig placeras tillsammans, de ska inte få ta över bostadsområden utan ska slussas ut i landet för att ta till sig våra seder och bruk. Sverige är Svenskt vi må ha mångkultur men detta ska inte bli ett nytt mellan östern land. Tyvärr har regeringen nuvarande och föregående tvingat på folket 2 miljoner invandrare. Man har tillåt dem att bo i särskilda områden med bara muslimer, tillåta moské byggen och böneutrop. Det gör ju att i Sverige tillåts små områden helt influerade av Mellersta Östern växa fram hur ska de då bli en del av oss? Vill de leva här som hemma, kan man fråga varför de stannade kvar eller varför inga andra länder i Mellersta Östern tagit emot några flyktingar? Vi som jobbat där vet varför.
Dagens osäkra värld gör dessutom att vi helt saknar kontroll på vilka som kommer hit.

Integration måste fungera på rätt sätt och i små mängder för att anpassas till oss, för det är dem som ska anpassas inte vi.
Regeringen anser jag har brutit i lagen om att upprätthålla allmän lag och ordning och ge trygghet till sina landsmän, ju förr Svenskarna inser detta desto bättre

Haha! Sätt ut migranterna i den svenska skogen och de kommer att fly tillbaka hem igen efter några dagar. Ja eller i alla fall till ett annat land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in