2020-02-29, 06:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ett uselt argument. Så om kriminella börjar importera snickare så är du för ett förbud mot alla snickare också då?

Ah, du vill ge kriminella än större mark i landet? Bara vi inte förbjuder någonting överhuvudtaget.
Underbart!
Citera
2020-02-29, 06:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ah, du vill ge kriminella än större mark i landet? Bara vi inte förbjuder någonting överhuvudtaget.
Underbart!

You go girl. Prostitution är genomruttet. Ska något förbjudas är det att sälja någons egenvärde.
Citera
2020-02-29, 07:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Ska kolla upp dina exempel om jag har en stund över. De låter ju som om du har något faktabaserat. Tillskillad från Merpis dravel. Vilket ju riktigt upplyftande.

Jo, visst min poäng är att kärleksrelationer med i betoning på relation är otrolig viktig för kvinnor. Kvinnor står inte ut med att inte älskade få närhet som inte bara handlar om sex utan just kärlek. Jag vågar göra den generaliseringen. För heterosexuella kvinnor så är de en man fyller de behovet.

Kvinnor har också höga krav motparten ska lägga ner lika mycket energi och engagemang som hon gör. De är rimligt. Och kvinnor lägger verkligen mycket energi på reaktioner. Alla män känner inte för de eller vill de inte med just den kvinnan och där uppstår ett stor problem.

De flesta män vill också helst ha fördjupade relation. Men sex är överordnat. Och om sexet är bättre utför en relation så kommer en väldigt stor andel av alla män föredra de. Framför en väldigt krävande kärleksrelation. De är dock inte möjligt för alla män att ha mycket sex med utanför en relation.

Och då blir de naturliga steget prostitution. Många män känner ett starkt motstånd emot att ligga med en prostituerad men uppenbarligen har många män inga problem med de alls.

Jag tror inte att de flesta män skulle välja att ligga med prostituerade kvinnor bara för att tillgången finns. Det är trots allt ganska förnedrande att behöva betala för sexuell aktivitet. Och äckelfaktorn hade förmodligen kommit ikapp till slut, när man efter man kommer på att de ligger med samma prostituerade kvinna. Meningslösheten gör sig förmodligen påmind så småningom också.

Det underläge du pratar om är inte särskilt aktuellt eftersom kvinnor idag är fria att jobba och försörja sig själv. Det medför att de är fria individer och mycket väl kan leva ett liv själv med nära vänner, om majoriteten av män skulle välja att spendera sina liv på horhus.
Det vore inte ett optimalt läge, men det där underläget du pratar om tror jag inte på.
Citera
2020-02-29, 07:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
You go girl. Prostitution är genomruttet. Ska något förbjudas är det att sälja någons egenvärde.

Jaha, har du vaknat på den sidan idag?
Okej då vet jag det iallafall.
Citera
2020-02-29, 07:29
Avslutad
Citat:
Jaha, har du vaknat på den sidan idag?
Okej då vet jag det iallafall.

Japp. Jag är snäll idag.
Citera
2020-02-29, 08:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jodå. Men du har gjort så pass många uttalanden här så att det är med goda belägg jag drar den slutsatsen.

Du då som är extremvänster och lajvar höger. Pissljumma paternalistiska soooociaaaaaliberaler som du vet ju alltid bäst hur andra människor vill leva sina liv. Det är ni som är det nya prästerskapet.
Citera
2020-02-29, 08:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du då som är extremvänster och lajvar höger. Pissljumna paternalistiska och fisljumma soooociaaaaaliberaler som du vet ju alltid bäst hur andra människor vill leva sina liv. Det är ni som är det nya prästerskapet.

Hallå, ta det lugnt med känslorna nu!
Citera
2020-02-29, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du då som är extremvänster och lajvar höger. Pissljumma paternalistiska soooociaaaaaliberaler som du vet ju alltid bäst hur andra människor vill leva sina liv. Det är ni som är det nya prästerskapet.

Haha, snyggt synat (och klätt i ord).
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-02-29 kl. 08:55.
Citera
2020-02-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nu börjar du låta som Dan Eliasson efter att en afghanpojke knivmördat en ung vårdtjej.
"– Vad har de här tjejerna varit med om för någonting? Vilka omständigheter har de här tjejerna växt upp under? Vad är de för trauma de bär med sig?"

Håll er borta från varje tjej som kallar sig feminist, för de har inte och kommer aldrig vilja er väl.

Jag uppskattar faktiskt din jämförelse : ). Haha . Man bör inte sympatisera allt för mycket med onda mänskor : ). Du har en poäng i de.

Men de kan ju va bra att veta varför dom är som dom är också. Ofta är feminister helt förstörda av nått förhållande eller har en pappa som antingen va en beta snubbe eller en kvinnomisshandlare. De ursäktar inte deras beteende. De är naturligtvis emot min ideologi att hålla på dalta med folk.

Men ska man förstå detta samhällsfenomen så får man söka en stor dela av svaret i att de är sjuka kvinnor.
Senast redigerad av Ki 2020-02-29 kl. 11:13.
Citera
2020-02-29, 11:01
Medlem
De finns naturligtvis många idioter, lågpresterande och sjuka människor i alla samhället. Men ingenstans har dom så mycket inflytande som i Sverige.
Senast redigerad av Ki 2020-02-29 kl. 11:11.
Citera
2020-02-29, 11:24
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ett uselt argument. Så om kriminella börjar importera snickare så är du för ett förbud mot alla snickare också då?

Det handlar inte om importen. Det handlar om att det öppnar en möjlighet att enkelt tvätta pengar. I en business där du har noll kontrollsystem för huruvida något faktiskt är gjort eller ej. Rätt mycket lättare att se om ett hus finns eller ej, i ditt snickarexempel.

Sedan gör du en tankevurpa. Ska du likställa med snickare är det snarare så att förbudet skulle vara att anlita någon för att bygga om hemma.

Mitt förslag är inte att förbjuda något alls. Och särskilt inte prostitution. Jag tycker inte att vårt system är optimalt, men jag ser inte någon bättre lösning.
Citera
2020-02-29, 11:35
Medlem
Citat:
Jag tror inte att de flesta män skulle välja att ligga med prostituerade kvinnor bara för att tillgången finns. Det är trots allt ganska förnedrande att behöva betala för sexuell aktivitet. Och äckelfaktorn hade förmodligen kommit ikapp till slut, när man efter man kommer på att de ligger med samma prostituerade kvinna. Meningslösheten gör sig förmodligen påmind så småningom också.

Det underläge du pratar om är inte särskilt aktuellt eftersom kvinnor idag är fria att jobba och försörja sig själv. Det medför att de är fria individer och mycket väl kan leva ett liv själv med nära vänner, om majoriteten av män skulle välja att spendera sina liv på horhus.
Det vore inte ett optimalt läge, men det där underläget du pratar om tror jag inte på.

Säger du att kvinnor som ligger runt är äckliga : )? Håller med om att de skulle va äckligt att ha sex med en kvinna som nyligen utbytt kroppsvätskor med någon annan. Skulle va ett stort skäl emot att knulla en prostituerad för min del. De finns andra bättre skäl både personliga och principiella men ändå! Sen kanske den sexuella akten är rätt primitiv, utan intimitet. dvs dom kysser inte henne osv. Utan dom sätter mer på henne bakifrån, låter henne suga av dom och sen är de klart.

Är i alla fall säker på att de skulle: 1. göra så att alla män som vill kan ha mycket sex dom vill. 2.. att de många skulle göra de. 3. att en massa kvinnor skulle få svårt att få de förhållanden dom vill ha. Konsekvensen av 1, 2 och 3 är att de ojämlika förhållande mellan män och kvinnor på den sexuella och relationella marknaden skulle nämnas ut.

Exakt åt vilket håll vågskålen skulle tippa kan man spekulera i. Men läser man här så verkar ju många män ha fruktansvärda förhållande. Men där de viktigaste incitamentet ändå är sex. Dessutom tigger många män om sex i sitt förhållandet. De fruktansvärt patetiskt. Frågan är om inte de är mer patetiskt än att knulla en hora.
Senast redigerad av Ki 2020-02-29 kl. 11:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in