Citat:
Ursprungligen postat av
zlatanskusinbarn
Läser man vad han skriver och hur han agerar mot de som kommenterar så vill jag påstå att han är en riktig mobbare!
Någon skrev att Ben Dover är hans alter ego.
Om det stämmer så använder han Ben Dover för att kunna vara ännu elakare/spydigare än vad han är, men jag vill påstå att användaren "gbdcrvx" också är en av hans egos.
Så fort Ben Dover skrivit något så är gbdcrvx där direkt och skriver. Ibland efter bara någon minut.
En annan sak jag märkt är att varje gång han eller eLena skriver om hennes äventyr så är det inga eller mycket få kommentarer. Ingen är intresserad av henne eller vad hon gör.
Anledningen att han envisas om att skriva om vad hon gör är förmodligen att hon är anställd av "Ängsjödal Text AB" och det är förmodligen han som pröjsar för "unipörs".
https://www.allabolag.se/5590784640/bokslut
Jag vet att en del tror att Ben Dover är Lasses alter ego, men jag är övertygad om att så inte är fallet. De två har helt olika sätt att skriva, och Lasse och (e)Lena har vad jag förstått träffat B.D i Malmö. Han lär bo i Limhamn och jobba inom försvaret, tidvis i utlandstjänst. B.D. är som mest aktiv i kommentarsfältet när inlägg om Ryssland dyker upp.
Det som förvånar är att Lasse har låtit B.D. hållas i alla år på bloggen med allt sitt OT-spammande i varenda inlägg. Samtidigt har ju Lasse bannat ett antal andra kommentatorer för betydligt mildare förseelser (bl.a. Kapitalist, Skepparn, B.H. och Kuckeliku) med hänvisning till OT och "first posts" mm.
Ben Dover har spammat mer OT-skit än någon annan och ändå får han vara kvar. Lena har tidigare uttryckt i en kommentar att hon skrattat gott åt alla B.D:s "mamma-kommentarer" genom åren. Jag har anat att även herr Wilderäng tycker de är roliga. Att B.D. fått hållas med all skit tror jag beror på att Lasse ser honom som en side-kick i hållningen till Putin och Ryssland. När Ben Dover saknar argument så ägnar han sig åt grova angrepp och övertramp som får diskussionerna att spåra ur totalt. Tidvis har han tagit över hela kommentarfältet och gjort det till sin lekstuga för att boosta sitt ego.
Lasse är uppenbarligen inte heller samma person som gbdcrvx. Det kan jag säga direkt. Lasse skrev ett inlägg för ett tag sedan där han använde benämningen post-modernister om Trump, Boris Johnsson, SD m.fl. varpå gbdcrvx påpekade att Lasse nog missförstått ordets betydelse. Och det kan man lugnt säga. Trump och SD är raka motsatsen till post-modernisterna. Lasse borde nog läsa på och inte använda begrepp på måfå han inte förstår.
Grejen med relationen mellan Lasse och hans kommentatorer är, att många av de som nu slutat läsa och kommentera på hans blogg, de var med ganska tidigt. Det var något högre i tak då i kommentarerna, utom möjligtvis i invandringsfrågan. De som hängde med länge, kan möjligtvis ha sett Lasse som någon slags halvkompis, och sett sin plats i kommentarsfältet som självklar. En syn som Lasse uppenbarligen inte har delat.
De som tror eller trott att Lasse bryr sig om sin läsekrets har i många fall blivit djupt besvikna. Han har ju åtskilliga gånger i kommentarerna bett rekorderligt folk fara åt helvete för småsaker och minimal kritik. Ett tag trodde faktiskt även jag att Wilderäng respekterade folk med andra åsikter. Det har dock visat sig att han bara vill omge sig med ja-sägare, dvs folk som delar hans politiska ställningstaganden och som öser superlativ över hans blogginlägg och böcker. Han blockar ju folk friskt på twitter också.
Lasse bryr sig bara om en enda sak, nämligen sin egen framgång och ekonomi. Inget fel i det, men han har sålt ut sig till PK-etablissemanget på ett närmast snuskigt sätt och bytt ståndpunkter för att kunna kapitalisera på sina böcker och få TV-tid och föreläsningar som prepping-auktoritet och domedagsprofet.
Lasse är smart ur överlevnadshänseende, åtminstone kortsiktigt. Eller som han själv uttryckt det - anpassningsbar. Lasses filosofi som han benhårt tillämpar är, att de som kommer att överleva är de som bäst kan anpassa sig. Och anpassa sig, det har Lasse verkligen gjort.
Lasses åsikter och ständiga kräkningar om Putin och Ryssland passar ju den globalistiska västliga politiska hemisfären som hand i handske, så där behöver han inte anpassa sig.
Däremot har han anpassat sig till det feministiska hen-försvaret och de facto inkvotering av kvinnor, vilket blev tydligt i inlägget som behandlade Försvarsmaktens ideologiska feministiska reklamfilm 2019. Anledningen är enbart ekonomisk självvinning. Lasse vill ha svängdörr och även fortsättningsvis bli inbjuden till studiebesök och test av materiel samt researcha till sina MÖP-böcker.
Han har även svängt i frågan om intelligens - IQ, gentemot mot vad han tidigare sagt. Numera antar Lasse den helt felaktiga PK-uppfattningen att IQ kan vara kulturellt och att därför västvärldens IQ-tester med inlärningsfrågor har kulturell bias gentemot övriga världen. Förut har han argumenterat för att de enda riktiga IQ-testerna, är av typen Ravens matriser, dvs de som Mensa använt sig av i inträdesproven, och som mäter förmåga till abstrakt tänkande. Lasse är ju medlem i Mensa så det kanske inte är så förvånande att han bytt ståndpunkt eftersom Mensa tydligen börjat göra det. Det gäller som sagt att anpassa sig för Lasse. Till varje pris. Detta är intellektuellt ohederligt.
Det inlägg som dock definitivt fick mig att se vilken (dålig) karaktär den mannen har, var blogginlägget om Swish-journalisterna för en tid sedan. Här har Lasse gått PK-retard deluxe. Han menar alltså att Lamotte och Janouch bara skriver sånt som de vet att läsekretsen vill ha, och därför är beroende av dem, dvs så kallade Swish-horor. Förlåt, men detta är en så efterbliven förklaring att man direkt förstår att Lars Wilderäng tillämpar 0% heder och 100% anpassning till regimmedias ledarredaktioner och PK-vänsternarrativ. Lamotte och Janouch kan enligt Wilderängs resonemang uppenbarligen inte ha tagit steget att reagera på Sveriges förfall och bedriva oberoende journalistik, utan förväntas bara ha sett att det finns en marknad att tjäna pengar på. Utgår Wilderäng från sig själv när han tänker på det viset?