2020-02-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Ja kolla bara in #Metoo falskanmälningarna från kändisar för saker som "hände" 10-25 år sedan.

Hur stor var andelen bekräftade falskanmälningar?

Jag tror väldigt få av dem var rena påhitt. Att det går runt ett stort antal "undercover grismän" i t ex film-, teater- och journalistbranschen är väl ganska klart. Om det sedan skall räknas som något brott att med maktmedel och tjat tvinga sig på unga naiva tjejer är en helt annan sak. Det gör inte anmälan om den faktiska händelsen falsk.
Citera
2020-02-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
Jag vet att jag kommer att få skit nu. Av 99%. Jag vet.

Varför är det så jävla svårt att fortsätta bara? Om något dåligt händer får man väl försöka - för sin egn, och andras skull - släppa det och gå vidare.

Har själv blivit våldtagen av en kvinna
HAhahhahahha, testa att bli våldtagen av en man i en vecka istället.
Citera
2020-02-27, 00:31
Medlem
"You got me begging you for mercy (Yeah, yeah, yeah)
Why won't you release me? (Yeah, yeah, yeah)"

Ironin?
Citera
2020-02-27, 03:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Daddy
Jag är alltid kritisk till när sådant här kommer fram så många år efter händelsen för en vuxen människa. Sanningshalten brukar inte vara direkt hög när kvinnor drar fram offerkortet.

Hennes karriär går väl dessutom så där och hon känns som en föredetting, vad är då bättre än att dra våldtäktskortet för att få mediatid och uppmärksamhet?
Citera
2020-02-27, 03:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Finns ingen vinning med att ljuga om sådant

Törst efter uppmärksamhet, ekonomiska faktorer, hämnd, psykisk instabilitet, drogmissbruk, psykisk sjukdom osv kan vara en triggande faktor här.

Vet du förresten när Duffys nya platta kommer?
Citera
2020-02-27, 03:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tvivlar starkt på hennes mentala hälsa. Vilket märkligt sätt att uttrycka sig om saken, "raped and drugged and held hostage over some days"?
Låter som om hon berättar att hon varit och handlat.

Du tror inte att det är ett sätt att distansera sig från händelsen för att kunna hantera och berätta om det utan att bryta ihop?
Citera
2020-02-27, 06:40
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Men herregud, att folk som inte känner henne inte undrade var hon var under dessa 10 dagar betyder inte att familj och vänner inte letade efter henne.

Det ska väl också nämnas att artister och producenter kan ha en viss bunkermentalitet när de skapar musik och regelbundet stänga sig ute från omvärlden. Därför undrar jag om det inte kan ha varit någon producent hon arbetat med - mycket droger i den världen och beskyddarmentalitet från managers, skivbolag och andra...
Citera
2020-02-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Finns ingen vinning med att ljuga om sådant
Haha! Cissi Wallin, känner du till henne?
Citera
2020-04-06, 11:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Nu har hon berättat om våldtäkterna och kidnappningen - och det känns väldigt konstigt och inte alls trovärdigt i mina ögon:

- Hon gjorde anmälan först nu.
- Hon blev drogad på en restaurang på sin födelsedag och kidnappad där.
- Hon var ar drogad i 4 veckor.
- Hon blev förd till ett annat land via ett flygplan.
- Där Blev våldtagen i ett hotellrum,
- Trots att mannen tänkt döda henne och sedan gått fri i alla år, så känner hon sig trygg idag.

Inte en rad under dessa 4 veckor att hon saknades. Inte en efterlysning. Ingenting. Ingen som saknade henne under eller efter födelsedagsfesten.

Dessutom berättar hon inte vilket år det är så att man lätt kan se om det finns bilder på henne i press och på nätet under de 4 veckor hon påstår sig vara kidnappad. Nej, precis.

Hon minns dessutom inte en enda detalj om hur hon drogad lyckades fly från rummet. Inte heller hur hon utan pass och pengar (för självklart hade inte förövaren hennes mobiltelefon eller kreditkort i rummet) tog sig till England från ett främmande land dit man flög.

Min tanke: Antingen är hon mytoman och vill ha uppmärksamhet. Eller så var hon i en psykos hela tiden och drogades pga sjukdomen på psyket.

Citat:
She said: “It was my birthday, I was drugged at a restaurant, I was drugged then for four weeks and travelled to a foreign country. I can’t remember getting on the plane and came round in the back of a travelling vehicle.

“I was put into a hotel room and the perpetrator returned and raped me. I remember the pain and trying to stay conscious in the room after it happened. I was stuck with him for another day, he didn’t look at me, I was to walk behind him, I was somewhat conscious and withdrawn. I could have been disposed of by him.”

She added that she does not know how she had “the strength to endure those days”, and claimed the perpetrator made “veiled confessions of wanting to kill me”.

https://www.theguardian.com/music/2020/apr/06/duffy-reveals-ordeal-to-help-others-who-have-suffered-the-same

Citat:
Duffy said that she escaped by “fleeing”, but did not provide an account of how she got away, adding she “cannot remember getting home”.
Citera
2020-04-06, 11:30
Medlem
Mikeyjamess avatar
Herregud! Jag har alltid undrat var hon tog vägen!

Hon har ju alltid haft integritet så att hon skulle ljuga känns inte alls som nåt hon skulle göra.
Senast redigerad av Mikeyjames 2020-04-06 kl. 11:33.
Citera
2020-04-06, 11:43
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu har hon berättat om våldtäkterna och kidnappningen - och det känns väldigt konstigt och inte alls trovärdigt i mina ögon:

- Hon gjorde anmälan först nu.
- Hon blev drogad på en restaurang på sin födelsedag och kidnappad där.
- Hon var ar drogad i 4 veckor.
- Hon blev förd till ett annat land via ett flygplan.
- Där Blev våldtagen i ett hotellrum,
- Trots att mannen tänkt döda henne och sedan gått fri i alla år, så känner hon sig trygg idag.

Inte en rad under dessa 4 veckor att hon saknades. Inte en efterlysning. Ingenting. Ingen som saknade henne under eller efter födelsedagsfesten.

Dessutom berättar hon inte vilket år det är så att man lätt kan se om det finns bilder på henne i press och på nätet under de 4 veckor hon påstår sig vara kidnappad. Nej, precis.

Hon minns dessutom inte en enda detalj om hur hon drogad lyckades fly från rummet. Inte heller hur hon utan pass och pengar (för självklart hade inte förövaren hennes mobiltelefon eller kreditkort i rummet) tog sig till England från ett främmande land dit man flög.

Min tanke: Antingen är hon mytoman och vill ha uppmärksamhet. Eller så var hon i en psykos hela tiden och drogades pga sjukdomen på psyket.
Hm 🤔 Alltså jag vette fan, det är vissa detaljer jag känner igen utöver det så låter det som en psykotisk historia om det stämmer med 4 veckor utan att saknas som artist och dessutom drogad och bortförd via flyg. Att kunna fly utan pengar, är inte alls konstigt. Förövare ser till så du inte kan ta dig hem och knappast att du har pengar för det då. Ja, de går faktiskt igenom och länsar saker såsom handväskor. Men hon menar att hon var inspärrad 4 veckor på hotell? Och kidnappad innan dess? Gissar på drogmissbruk. Men absolut att det kan ha varit en våldsam man med i bilden och att hon var skör psykiskt. Svårare att angripa någon som är stark och självständig sedan ger dåligt psyke ett underläge eftersom det blir "fångvaktare" i sig. Särskilt om det var en man som mordhotade henne etc.

Kan finnas en mängd helt sanna saker i historien o hennes upplevelse. Tror dock inte att hon kidnappats och flugits utomlands till ett hotell. Självklart kan hon varit frihetsberövad eftersom det är mycket vanligare än vad människor tror. Kidnappningsbiten är märkligare bara.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-04-06 kl. 11:48.
Citera
2020-04-06, 12:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Hm 🤔 Alltså jag vette fan, det är vissa detaljer jag känner igen utöver det så låter det som en psykotisk historia om det stämmer med 4 veckor utan att saknas som artist och dessutom drogad och bortförd via flyg. Att kunna fly utan pengar, är inte alls konstigt. Förövare ser till så du inte kan ta dig hem och knappast att du har pengar för det då. Ja, de går faktiskt igenom och länsar saker såsom handväskor. Men hon menar att hon var inspärrad 4 veckor på hotell? Och kidnappad innan dess? Gissar på drogmissbruk. Men absolut att det kan ha varit en våldsam man med i bilden och att hon var skör psykiskt. Svårare att angripa någon som är stark och självständig sedan ger dåligt psyke ett underläge eftersom det blir "fångvaktare" i sig. Särskilt om det var en man som mordhotade henne etc.

Kan finnas en mängd helt sanna saker i historien o hennes upplevelse. Tror dock inte att hon kidnappats och flugits utomlands till ett hotell. Självklart kan hon varit frihetsberövad eftersom det är mycket vanligare än vad människor tror. Kidnappningsbiten är märkligare bara.

Ja, hon säger att hon varit kidnappad och drogad i 4 veckor. Jag fattade inte riktigt hur lång tid hon var i hotellrummet av de veckorna. Och ingen har uppenbarligen saknat henne under den tiden eller efterlyst henne. Sedan har hon lyckats fly därifrån utan pengar och id-kort/pass och ta sig till England. Och detta utan att hon minns en enda detalj om hur flykten gick till. Inte en enda detalj.

Ja, en hel del stämmer inte i den här historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in