2020-02-27, 10:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Man städade huset INNAN tekniska undersökningar gjorts.

Vattenlåsets och golvbrunnanars renhet är avvikande för att de INTE normalt ingår i en storstädning när Hanna utför storstädning. De kunde som de hemma hos henne då hennes golvbrunnar och vattenlås i princip aldrig tycks ha städats.

Tack för detta klargörande!
Förvirrande med så många olika bud.

Har inte själv läst om det ännu.
Citera
2020-02-27, 11:02
Medlem
Aktbilaga 167 sid 550. Jo*as Sahlén.

Förhören med Jo*as är väldigt intressanta. Jag rekommenderar att läsa dom.
Citera
2020-02-27, 11:03
Medlem
för 2 minuter sedan
45-åringen pratar och småskrattar med sin advokat när samtalet till polisen spelas upp.

na.se

Han är ju helt galen.
Citera
2020-02-27, 11:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Är det verkligen jag som skall styrka de uppgifter kontot Sh.Holmes lämnat om LW:s dörrlås och ev extranyckel som skulle ha varit i SD:s besittning?
Nu när det finns en fup så finns det ingen anledning att referera till vad någon tidigare har skrivit i tråden.
Du letar efter och citerar det som passar din agenda utan att läsa vad olika personer har sagt i förhör.
Även om både HD och JG ljuger (och kanske andra personer också) för polisen så är det de säger i förhör mer trovärdigt än vad som har skrivits i tråden.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Mmm... zip och tre försök, men jag fortsätter försöka...

Dessa är inte zippade, det är PDFer:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aktbilaga 167 sid 550. Jo*as Sahlén.

Förhören med Jo*as är väldigt intressanta. Jag rekommenderar att läsa dom.

Har du lust att länka den, så jäkla mycket att leta hela tiden. Tack på förhand.
Citera
2020-02-27, 11:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bild 6. Beslag 2018-5000-BG59351-3. På insidan ena benet iakttogs blodspår, se även bild 7.
https://forumbilder.com/i/roXG

Bild 7. Beslag 2018-5000-BG59351-3, avigsidan avjeans.från bild 6. Iakttagna bladspår inom röd cirkel. Då dessa spår iakttogs visuellt så undersöktes inte plagget vidare med andra metoder. Byxorna skickas till NFC för fördjupad blod/DNA-undersökning.
https://forumbilder.com/i/roXM

Tack!
Ordning på dig.

Det som förvånar mig är att SD å ena sidan verkar planera själva mordet, men efterjobbet är slafsigt.

Måste ha varit mycket fokus på just MORDET.
Sedan är han väl van, att lite avspänd som han är (utan nerver) så klarar han vanligen av att sopa undan, manipulera och se ut som en glad skit. Tror han själv vill säga.
Citera
2020-02-27, 11:06
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Mmm... zip och tre försök, men jag fortsätter försöka...

Du kan ladda ner hela FUP via mina cloud. Se min signatur.
Citera
2020-02-27, 11:07
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
I förhör med vissa kollegor säger tex David T att MGM var en dålig chef, mest skoningslös är Emil W som menar att han är en psykopat som var en dålig chef, väldigt speciell, saknar empati mm. Citat från förhöret: ”MGM är en oärlig psykopat som är socialt konstig”.
En mycket kortfattad beskrivning som verkar vara mitt i prick.
Det ovanliga är väl att psykopater brukar fungera bra socialt men när det gäller SD så är många överens om att han inte var social på ett normalt sätt.
Citera
2020-02-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Läst förhören med MGM:s anhöriga och arbetskamrater. Är det vanligt att ha så lite kontakt med närmaste familjen? Träffas 1-2 gånger per år, telefonkontakt någon gång i månaden. Bor i Västerås respektive Örebro. Enligt mor och far var uppväxten bra men enligt barnen så favoriserades några av barnen, varav en var MGM. Ett syskon har tagit avstånd från familjen, han beskriver det som att man skulle tävla mot varandra, inte måna om varandra. Han beskriver familjen som dysfunktionell, det såg bra ut utåt. Man visade lite känslor mot varandra, oavsett om det gällde varma känslor eller ilska och dyl, ”det var liksom inga känsloyttringar åt något håll”. Han upplevde inte att han fick någon kärlek eller uppskattning från föräldrarna och tror det var samma för syskonen. Enligt flera syskon har i vart fall mamman ofta sagt att man inte behövde prata så mycket om jobbiga saker utan det går över. Det framkommer också på flera ställen att de inte pratar särskilt intimt/privat med varandra och inte tycks stå varandra nära.

I förhör med vissa kollegor säger tex David T att MGM var en dålig chef, mest skoningslös är Emil W som menar att han är en psykopat som var en dålig chef, väldigt speciell, saknar empati mm. Citat från förhöret: ”MGM är en oärlig psykopat som är socialt konstig”.

MGM hade tydligen även för vana att krama denne vid varje möte, något Emil till slut mailade honom om att sluta med. Han slutade men det blev som ett skämt för MGM efter detta.

En annan märklig sak är att MGM emellanåt hade i uppgift att koka kaffe åt de övriga medarbetarna. På jobbet fanns en maskin som gjorde äckligt kaffe och en som bryggde gott kaffe. MGM använde då maskinen och fyllde en termos därifrån men satte sedan på kaffebryggaren så de andra trodde att de drack det goda kaffet. Det var tydligen intressant och roligt för MGM. Det har MGM själv berättat för Emil.

MGM var även en gottegris samtidigt som han stolt kunde deklarera sin disciplin över döttrarna som på fredagar och lördagar fick lika många godisbitar som sin ålder.

Emil tror att MGM är skyldig tills motsatsen bevisats och blev inte förvånad över att han blev misstänkt/gripen. Han tror inte att MGM någonsin kommer erkänna utan han är smart och kommer ha svar på tal och förklaringar till allt.

Tycker man får en bra bild av hur han är som person (psykopat) och att en uppväxt med brist på kärlek mm varit en stark bidragande faktor till detta.

Du skriver klokt. Å du verkar veta vad det handlar om. En psykopat kan göra vad som helst med sina medmänniskor och få andra att plocka fram sidor som man inte ens själv visste att man hade. Skapa ett medberoende som är svårt att förstå. J
ag tror att man aldrig ska döma en person som hamnat i en psykopat klor innan man provat det själv. Just saying.
Citera
2020-02-27, 11:09
Medlem
notknapparens avatar
NA Live

Nu skattar och ler SD igen:

"45-åringen ler och fortsätter viska kort med sin advokat.

Den misstänkte skriver också något på ett papper och visar sin advokat.

"Jag blev skitstressad. Jag ville inte att han skulle se den", säger Lena i samtalet.

45-åringen pratar och småskrattar med sin advokat när samtalet till polisen spelas upp.

Nu pratar Lena i samtalet om den här lyktan som 45-åringen ska ha lämnat på hennes dörr. Lena hade på dagen träffat en annan man, när hon kom hem satt lyktan där. Enligt Lena hade 45-åringen satt upp den där för att mannen hon träffade skulle se den när de kom hem.

Samtalet till polisen fortsätter. Det är starkt och sorgligt.

Domaren ber en åhörare att lägga undan mobilen.

Det handlar alltså om ett samtal där Lena Wesström ringer in till polisen och anmäler 45-åringen för ofredande. Det var i november 2016 som 45-åringen enligt Lena ska ha stått utanför hennes bostad och fotat henne genom fönstren.

Åklagaren spelar upp fortsättningen på det långa samtalet mellan polisen och Lena Wesström.

Nu berättar Lena i samtalet om att 45-åringen berättat för henne att han har haft planer på att mörda en annan person.

Lena pratar om svårigheterna att få kontaktförbud mot mannen, eftersom han inte är dömd för något.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-ak...-hjarstamordet
Citera
2020-02-27, 11:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Va?
Har man inte hittat blod i SDs hus?
SD:s eget möjligen, men inte något blod från LW i hans hus vad jag kan utläsa av redovisningarna från NFC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in