2020-02-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han åker in även utan att hela kroppen hittats.
Visst är det bättre fast i detta fallet tror jag hon åker in ändå.
Hade man däremot inte haft nån mordplats hade det nog blivit knixigare. Men har det begåtts i hans lägenhet och styckning också skett där väger spåren tungt.

T är är RÖKT.
Han kommer dömas till livstid

Men du pratar ju om grejer du inte vet....
HYPOTESEN är att lägenheten är mordplatsen (och nu är det säkert så, det betvivlar jag inte alls).
Men beroende på hur mycket/lite blod man hittat i lägenheten, så blir ju läget annorlunda. Är det lite blod, så kan ju detta förklaras vid att det uppstått på vanligt sätt i bostaden, t ex att man haft ett sår, att man skurit sig, mens etc. Det skulle tom kunna vara så att blodet kommer från en misshandel (vid annat tillfälle och/eller av annan person) men INTE ett mord.
Det kan också vara mycket blod man hittat i lägenheten. Men då har man ju "bara" brottsplatsen, men man har det viktigaste kvar: Att bevisa VEM som utfört mordet i lägenheten. Slutligen har detta fallet en komponent till. Nämligen att lägenheten kan vara platsen för styckningen, men INTE platsen för mordet.

Så håll dina hästar ett tag till...
Citera
2020-02-25, 12:58
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Genom spår i T lägenhet. Dom anser att det var mordplatsen.
I o med att W blivit styckad har hon därmed blivit mördad.
Sen tror jag dom lyssnat av samtal mellan t och farsan.

Jag tror dom har tillräckligt för att få honom dömd för mord.

Många bäckar små...

Time will tell.....

Jag är dock inte lika optimistisk.
Citera
2020-02-25, 12:59
Medlem
Citat:

Många bäckar små...

Det tror inte jag! För att få göra telefonavlyssning skall man fått ett godkännande från Tingsrätten. Får man det, så har man rätt att lyssna av samtal fr o m den tid man fått godkännandet, men man kan INTE gå bak i tiden och lyssna på telefonsamtal. Det betyder att om man lyssnat av dessa två så har man inte kunnat göra det under tiden för gärningen och/eller precis efter. Utan då rör det sig snarare om flera dagar efter gärningen - och med tanke på att han blev misstänkt, anhållen och häktad ganska snabbt in i utredningen finns det inte jättemycket marginaler däremellan...
Citera
2020-02-25, 13:12
Medlem
Citat:
Vad i hela världen skulle det hjälpa om dom hittar kroppen?
Hon är redan konstaterad död.

Klart han blir dömd och ska dömas för mord så han får sitta.

Att han döms för mord när de inte hittat kroppen är långt ifrån säkert. Säg att hon avled av att knivhuggas i hjärtat. Huvudet kommer de kunna se att det avlägsnades efter döden. Så det de då har är ett huvud ifrån en kropp som inte går att veta hur personen dog. Hur dömer du någon för mord i det läget?
Citera
2020-02-25, 13:14
Medlem
Citat:

Många bäckar små...

Möjligt, men bevisningen kommer ju bara räcka till brott mot griftefriden om det är så att GM har insisterat på att hon tex dog av olycka eller av egen kraft. Jag säger inte att det håller men bevis för mord är det ju långt ifrån säkert att det är.
Citera
2020-02-25, 13:19
Medlem
Citat:
Han åker in även utan att hela kroppen hittats.
Visst är det bättre fast i detta fallet tror jag hon åker in ändå.
Hade man däremot inte haft nån mordplats hade det nog blivit knixigare. Men har det begåtts i hans lägenhet och styckning också skett där väger spåren tungt.

T är är RÖKT.
Han kommer dömas till livstid

Är det som du säger är det ju positivt men åklagaren har ju en stor utmaning i att bevisa mord. Lyckas de inte med det så är det ju brott mot griftefriden som blir aktuellt och det är ju ca 2 år så han kommer släppas efter Tingsrätten och gör resten vid senare tillfälle om det ens finns någon rest kvar.

Jag är långt ifrån så säker som du är och jag val påstå att det vore fel att vara så säker givet att det är mycket i ärendet som är oklart.
Citera
2020-02-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men du pratar ju om grejer du inte vet....
HYPOTESEN är att lägenheten är mordplatsen (och nu är det säkert så, det betvivlar jag inte alls).
Men beroende på hur mycket/lite blod man hittat i lägenheten, så blir ju läget annorlunda. Är det lite blod, så kan ju detta förklaras vid att det uppstått på vanligt sätt i bostaden, t ex att man haft ett sår, att man skurit sig, mens etc. Det skulle tom kunna vara så att blodet kommer från en misshandel (vid annat tillfälle och/eller av annan person) men INTE ett mord.
Det kan också vara mycket blod man hittat i lägenheten. Men då har man ju "bara" brottsplatsen, men man har det viktigaste kvar: Att bevisa VEM som utfört mordet i lägenheten. Slutligen har detta fallet en komponent till. Nämligen att lägenheten kan vara platsen för styckningen, men INTE platsen för mordet.

Så håll dina hästar ett tag till...

Fast det är bara T som har tillgång till lägenheten.
Att dom skulle ta henne in till lägenhet för styckning tror jag inte på.
Vem skulle vilja riskera det.

Men visst finns det kryphål som du säger. Men många saker kommer få honom dömd.

Enligt alla är han den skyldige.
Citera
2020-02-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Time will tell.....

Jag är dock inte lika optimistisk.

Vi får se.. fast jag sätter 500kr på att han blir dömd.
Citera
2020-02-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Är det som du säger är det ju positivt men åklagaren har ju en stor utmaning i att bevisa mord. Lyckas de inte med det så är det ju brott mot griftefriden som blir aktuellt och det är ju ca 2 år så han kommer släppas efter Tingsrätten och gör resten vid senare tillfälle om det ens finns någon rest kvar.

Jag är långt ifrån så säker som du är och jag val påstå att det vore fel att vara så säker givet att det är mycket i ärendet som är oklart.

Att hitta kroppen är till fördel såklart. Men inte nödvändigt för att få honom för mord.
Alla fattar att han är mördaren rätt man sitter. Sen vilken hjälp han har av farsan är svårt å ha knas på.
Citera
2020-02-25, 17:07
Medlem
Citat:
Vi får se.. fast jag sätter 500kr på att han blir dömd.
Dömd för brott blir han nog - åklagaren har sedan länge utlovat åtal och bevisningen har stärkts ytterligare sen dess. Man har även kollat omständigheter som kan vara till Tishkos fördel, uppenbarligen utan att finna något konkret - misstankarna har aldrig försvagats under processens gång.

Jag tror man har en god bild av vad som hänt i lägenheten. Den stora kunskapsluckan handlar om vad som hände sen - vart kroppen fördes.

Om mord kan bevisas är en annan femma.
Citera
2020-02-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Dömd för brott blir han nog - åklagaren har sedan länge utlovat åtal och bevisningen har stärkts ytterligare sen dess. Man har även kollat omständigheter som kan vara till Tishkos fördel, uppenbarligen utan att finna något konkret - misstankarna har aldrig försvagats under processens gång.

Jag tror man har en god bild av vad som hänt i lägenheten. Den stora kunskapsluckan handlar om vad som hände sen - vart kroppen fördes.

Om mord kan bevisas är en annan femma.

En del av kroppen vet men i vart fall vart den fördes.
Sen att dom lyckats gömma resten gör inte att dom kommer undan.

Frågan är vilken roll farsan haft. Rent hypotetiskt kan han vara mördaren på uppdrag från thilsko.
Även att jag inte tror så.
Citera
2020-02-25, 17:57
Medlem
Citat:
En del av kroppen vet men i vart fall vart den fördes.
Sen att dom lyckats gömma resten gör inte att dom kommer undan.

Frågan är vilken roll farsan haft. Rent hypotetiskt kan han vara mördaren på uppdrag från thilsko.
Även att jag inte tror så.
Japp, oron är väl att de i slutändan börjar skylla på varandra och att åklagaren måste bevisa vem som gjort vad. Nånting säger mig dock att de är garderade mot den möjligheten. Tex att man har ringat in tidpunkten för mordet och kan påvisa att pappan inte var där vid tillfället - eller något i den stilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in