Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-22, 12:05
  #15301
Avstängd
wwrs avatar
Kasperovitch kan ha använt en annan persons passersedel. Men anmälan verkar komma från IBU.

Det här skett en del i IBU. Besseberg tvingades bort men har inte fällts. Man analyserar ryska prover från 2010. Men vilka andra prover analyserar man (inte)? Sebbe var på möte i Vita Huset och hänger på med uttalanden. Nu razzia med dragna vapen mot ryska laget timmar före start. Beslagtagna datorer och telefoner.

IBU:s verksamhet känns inte riktigt fräsch, tycker jag i alla fall. Speciellt inte om man väger in karusellen med Rodchenkov.

Jag tror de flesta medaljörer varit dopade. Då får man ett snett utslag om man inte undersöker alla med samma kriterier.

Italien är väl heller inte helt fritt från korruption. Razzian i Seefeldt var däremot väl utförd av österrikiska polisen. Men undersökte alla.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-02-22 kl. 12:09.
Citera
2020-02-22, 12:10
  #15302
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kasperovitch kan ha använt en annan persons passersedel. Men anmälan verkar komma från IBU.

Det här skett en del i IBU. Besseberg tvingades bort men har inte fällts. Man analyserar ryska prover från 2010. Men vilka andra prover analyserar man (inte)? Sebbe var på möte i Vita Huset och hänger på med uttalanden. Nu razzia med dragna vapen mot ryska laget timmar före start. Beslagtagna datorer och telefoner.

IBU:s verksamhet känns inte riktigt fräsch, tycker jag i alla fall. Speciellt inte om man väger in karusellen med Rodchenkov.

Jag tror de flesta medaljörer varit dopade. Då får man ett snett utslag om man inte undersöker alla med samma kriterier.

Italien är väl inte heller helt fritt från korruption. Razzian i Seefeldt var ju väl utförd av österrikarna, däremot.

Glädjande att saken tas upp i Duman. Eller hur?

https://rsport.ria.ru/20200222/1565094993.html

Spel før galleriet eller på riktigt, vad säger ni som har lite mer insyn i Ryssland?
Citera
2020-02-22, 12:12
  #15303
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kasperovitch kan ha använt en annan persons passersedel. Men anmälan verkar komma från IBU.

Ja den svenske töntrepresentanten och ekonomiske ruinisten (kommer inte ihåg namnet) var ju i SVT och svamlade på med sitt insmilande om hur de hade anmält.
Citera
2020-02-22, 12:15
  #15304
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja den svenske töntrepresentanten och ekonomiske ruinisten (kommer inte ihåg namnet) var ju i SVT och svamlade på med sitt insmilande om hur de hade anmält.
Är det Sebbe Samuelsson du avser? Eller Olle Dahlin? Jag såg inte avsnittet.
Citera
2020-02-22, 12:17
  #15305
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Glädjande att saken tas upp i Duman. Eller hur?

https://rsport.ria.ru/20200222/1565094993.html

Spel før galleriet eller på riktigt, vad säger ni som har lite mer insyn i Ryssland?
Jag vet inte vem du vänder sig till när du talar om de som har insyn i Ryssland. Du bör nog specificera det.

...

När man nu även tar telefoner och datorer så kommer man förmodligen att nysta vidare på samma sätt som när man laddade ner data från ryska labbet för ett år sedan. Det förhandlas fortfarande om det.

Skall man göra det skall man göra det för alla, menar jag.
Citera
2020-02-22, 12:18
  #15306
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Är det Sebbe Samuelsson du avser? Eller Olle Dahlin? Jag såg inte avsnittet.

Niklas Carlsson.

https://www.svt.se/sport/skidskytte/...stallningsjobb
Citera
2020-02-22, 12:20
  #15307
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Niklas Carlsson.

https://www.svt.se/sport/skidskytte/...stallningsjobb
Var inte Nicole Resch generalsekreterare tidigare? Man fick bort henne också alltså. (Jag trodde hon fick komma tillbaka.)

Är det två svenskar i toppen nu? Dahlin och Carlsson?

Det verkar märkligt.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-02-22 kl. 12:22.
Citera
2020-02-22, 12:29
  #15308
Moderator
Gromguttens avatar
Skulle inte all rysk idrott stängas av från VM och OS? Tandløst.

Vad är de utestängda från egentligen?
Citera
2020-02-22, 12:38
  #15309
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Var inte Nicole Resch generalsekreterare tidigare? Man fick bort henne också alltså. (Jag trodde hon fick komma tillbaka.)

Är det två svenskar i toppen nu? Dahlin och Carlsson?

Det verkar märkligt.

Det är så. Dahlin ordförande och Carlsson generalsekreterare.
Citera
2020-02-22, 12:49
  #15310
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är så. Dahlin ordförande och Carlsson generalsekreterare.
De här attackerna mot rysk idrott verkar ske systematiskt. Rysk antidoping leds av en ryss anställd på en brittisk revisionsfirma och de ryska ledarna kritiserar sina egna extremt hårt. I internationellt skidskytte har man bytt ut de två topparna och ersatt med svenskar.

Man laddade ned antidopingdata i Moskva i januari 2019 och dessa går till domstol nu, ett år senare. Kanske sker samma med de datorer och telefoner som togs idag av skidskyttar.

Jag har ingen "insyn" alls i Ryssland eller dess idrott, mer än det jag läser i engelskspråkig/översatt press. Men det känns inte som om nationerna tävlar på lika villkor.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-02-22 kl. 12:55.
Citera
2020-02-22, 13:27
  #15311
Avstängd
wwrs avatar
Ryssarna kan ha gjort en miss med en passersedel. Då slår IBU till maximalt och beslagtar datorer och telefoner. Sedan analyserar man dessa bakåt i tiden.

Det blir skevt när man främst gör detta mot en nation. (Man har jagat kenyaner på liknande sätt inom långdistans.)

Det man istället borde göra vore att se framåt. Det har ju framkommit hur oerhört sällan eliten testas off season. Man borde testa hela eliten var eller varannan vecka året runt. Man borde dessutom sätta exakt samma gräns för alla vad gäller astmamediciner. (Helst gränsen noll.) Och sedan verkligen testa bl.a alla medaljörer och offentliggöra resultat. Men det sker inte heller. Istället gräver man bakåt t.ex med analys av prover från 2010. Förmodligen eftersom man då kan styra vilka nationer som undersöks.

Man vill utdela straff, inte minska doping.
Citera
2020-02-22, 13:30
  #15312
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det känns inte som om nationerna tävlar på lika villkor.

Nej, det är såklart trist att vissa nationer väljer att systematiskt dopa sina idrottare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback