Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Fram med omständigheterna, dumåste tala ur skägget. Du har snurrat runt i den här tråden som en jävla clown i flera år och insinuerat förhållande efter förhållande. Det är som att du är utsänd för att sabotera privatspaning kring mordet. Jag tror alla är beredda att hålla med.

Det som du tidigare skrivit har så vitt jag begripit inte någonting att göra med att du genom ett persiflage kallat H*kan Abrah*msson:s nu mera hädangångna fader för "Gubbe"

H*kan Abrah*msson:s fader [Ge*rge Abrah*msson] var både en godsinnad och ärlig människa, detta sagt med anledning av, att det är så som jag fått vederbörande beskriven för mig, vilket jag i min tur tror på.

Däremot sagt vad anbelangar den kvalificerade skitstöveln Kaj "Löngnström"/Linna, så kan du kalla vederbörande precis vad du vill, men inte H*kan Abrah*msson:s nu mera hädangångna fader, vilket jag kommer att opponera mig mot.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-20, 21:20
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Nej, du har inte förstått mig rätt.

Var god följ min tidigare och nu itererade rekommendation gällande om hur länge som Kaj Engström/Linna var sittandes inom fängelse-murarna innan ifrågavarande försattes på fri fot den 30 Maj året 2017.

Mvh/ @JokerMannen

Vad bra att jag inte har förstått dig rätt. Då har du ingen ursäkt att inte redogöra för hur du kommit fram till att påståendet om att Kaj Linna varit frihetsberövad i 13 år är fel. Du är väl mån om din trovärdighet?
Citera
2020-02-20, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spionorganisation
Vad bra att jag inte har förstått dig rätt. Då har du ingen ursäkt att inte redogöra för hur du kommit fram till att påståendet om att Kaj Linna varit frihetsberövad i 13 år är fel. Du är väl mån om din trovärdighet?

Nej min gode @vederbörande, det är aldrig bra att inte ha förstått korrekt utifrån det du läst tillika sagt, det som jag tidigare skrivit.

Till observandum [något som man borde lägga märke till, det vill säga, du har skrivit om att vara frihetsberövad, detta till skillnad från mig, som tidigare skrivit ... inom fängelse-murarna.

Enligt mig samt itererat, Kaj Engström/Linna var placerad inom fängelse-murarna i 12 och ett halvt års tid innan vederbörande försattes på fri fot.

Jag skjuter in en liten fråga till dig gällande just detta enligt ovan skrivet och vilken följande lyder,

Frågan: När häktades Kaj Engström/Linna ?

Var vänlig och svara endast på den frågan jag ställt till dig tack ! ... det vill säga, inget där utöver.

Om det är så, att du verkligen har ett seriöst intresse för det gamla Kalamarks-fallet samt det i nu svunnen tid begångna mordet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg, så diskuterar jag mer än gärna detta med dig, men att du och jag skall komma i divergerande meningar i skrift gällande om Kaj Engström/Linna satt inom fängelse-murarna i 12 och ett halvt år, eller enligt dig, 13 år, så gör detta varken till eller från i detta fallet.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121

Man skulle helt enkelt från början sätta allt fokus på Magnus Viklund och få honom att erkänna dennes eventuella inblandning, det kan hända att MV vet om vart mördaren dumpat kläderna, det kan t.o.m vara så att MV hjälp mördaren med detta, så länge MV riskeras att dömas för inblandning så kommer han aldrig avslöja något sådant.
Däremot om han redan blivit dömd så hade han nog öppnat sitt hjärta mer om vad han eventuellt vet om detta, om inte annat för att försöka dra egna fördelar av det.

Kan du förklara för mig vad du menar med M*gnus W*klund:s EVENTUELLA inblandning i det dåvarande homicídiet på Hemmansägaren Olav Roger Lindberg ?

Har det, till ditt tidigare eventuella observandum kommit till begriplighet gällande den mobila uppkopplingen som då gjordes av M*gnus W*klund under Torsdags-morgonen den 15 April året 2004 samt då klockan 🕗08:02:20 ?

Om du nu verkligen (tidigare) har lagt märke till detta enligt ovan skrivet, så skall det bli högintressant att få läsa vad du själv har kommit fram till beträffande just denna uppkopplingen från morgonen Torsdagen den 15 April året 2004.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GOOODY-
Det är ju rena lögner det mesta du säger... Eller påstår.. Har du agg mot vissa personer?

Om du nu verkligen vet att det som jag tidigare framfört inom mina skrivna inlägg gällande rekognoseringen vilken då ägde rum så som skedde nära angränsande tillika då även på bröderna Lindberg:s Hemmansäga är rena lögner, så tycker jag att du kan deklarera, åtminstone för mig hur det egentligen gick till strax intill och på bröderna Lindberg:s Hemmansäga Kalmark 30/Roknäs ❔

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-21, 17:21
Medlem
Citat:
Yolosaurus har uteslutit Kaj Linna som gärningsman. Det är svårt för honom att motivera varför.

Du får väl helt enkelt sagt ställa en fråga till @Yolosaurus om varför vederbörande har helt och hållet uteslutit Kaj Engström/Linna som Gärningsperson, så får du säkert ett tillfredsställande svar av vederbörande.

Jag skjuter in en liten fråga till dig gällande 1: ) Gärningspersonen eller 2: ) Gärningspersonerna.

Tror du också med bestämdhet, att Jan Olss*n:s med kollegan P*ter Karlss*n:s Polacker reste drygt 115 mil till Kalamark 30/Roknäs och för att därstädes då först brutalt och hänsynslöst ha misshandlat den då 59-årige Hemmansägaren Olav Roger Lindberg med hjälp av en standard-sågad och ohyvlad träregel gjord i massivt furu-trä och en stund senare därefter ha släpat in sitt misshandlade offer genom gödsel-dörren och inom bröderna Lindberg:s Ladugårds-anläggning och därstädes orsakat Hemmansägaren:s död genom en så kallad suffokation ❔

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-21, 18:03
Medlem
Citat:
Kaj Engström/Linna var placerad inom fängelse-murarna i 12 och ett halvt års tid innan vederbörande försattes på fri fot.

Kaj Engström/Linna satt inte frihetsberövad i totalt 13 års tid som du tidigare framfört inom ditt skrivna inlägg

Du är alltid tvärsäker när du skriver andra användare på näsan.

Mellan 2004-07-01 och 2017-05-30 var Kaj Linna frihetsberövad. Det är rätt exakt 12 år och 11 månader. De flesta har inga problem med att kalla det för 13 år. Men tydligen inte du som anmärkte på detta.

Sedan påstår du att Kaj Linna varit placerad inom fängelsemurarna i 12,5 år. Nu är det upp till dig att redogöra exakt hur du kommit fram till detta. Vågar du eller blir det för pinsamt för dig att säga att du hade fel?
Citera
2020-02-21, 18:17
Medlem
Citat:
Du är alltid tvärsäker när du skriver andra användare på näsan.

Mellan 2004-07-01 och 2017-05-30 var Kaj Linna frihetsberövad. Det är rätt exakt 12 år och 11 månader. De flesta har inga problem med att kalla det för 13 år. Men tydligen inte du som anmärkte på detta.

Sedan påstår du att Kaj Linna varit placerad inom fängelsemurarna i 12,5 år. Nu är det upp till dig att redogöra exakt hur du kommit fram till detta. Vågar du eller blir det för pinsamt för dig att säga att du hade fel?

Min tidigare fråga löd då skriven till dig och enligt följande,

När HÄKTADES Kaj Engström/Linna ❔

Till observandum: Gällande datumet som du tidigare angivit, det vill säga, 2004-07-01 bör du fundera lite extra över innan du svarar på min fråga.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-21, 18:53
Medlem
Citat:
Min tidigare fråga löd då skriven till dig och enligt följande,

När HÄKTADES Kaj Engström/Linna ❔

Till observandum: Gällande datumet som du tidigare angivit, det vill säga, 2004-07-01 bör du fundera lite extra över innan du svarar på min fråga.

Mvh/ @JokerMannen

Jag har uppmanat dig i ett par dagar nu att redogöra för hur du kommit fram till 12,5 år samt varför 13 år är fel. Du har inte gjort detta än.

Du tycker säkert det är pinsamt nu när andra kan se hur du står svarslös.
Citera
2020-02-21, 22:40
Medlem
Citat:
Jag har uppmanat dig i ett par dagar nu att redogöra för hur du kommit fram till 12,5 år samt varför 13 år är fel. Du har inte gjort detta än.

Du tycker säkert det är pinsamt nu när andra kan se hur du står svarslös.

Hej @Spionorganisation

Nej min gode vederbörande, åter igen har du fel beträffande detta, det vill säga, om det verkligen vore så att jag hade tyckt att detta varit pinsamt, så hade jag givet vis inte fortsatt med att skriva vidare inom denna [Kalamarks]-tråden.

Enligt mig så satt Kaj Engström/Linna inom fängelse-murarna i 12 och ett halvt års tid.

Jag ställer min tidigare skrivna fråga till dig på nytt igen och vilken då löd, När häktades Kaj Engström/Linna ❔

Vad ansåg [trodde] du om Jan Olss*n:s och vederbörande:s kollega P*ter Karlss*n:s Polacker ❔ / Reste dom drygt 115 mil för att misshandla den då 59-årige Hemmansägaren Olav Roger Lindberg på Hemmansägargården [bondegården] Kalamark 30/Roknäs och för att sedan en stund senare därefter ha släpat in offret inom Ladugårds-anläggningen genom gödsel-dörren samt för att slutligen därstädes ha orsakat Hemmansägaren Olav Roger Lindberg:s död genom suffokation ❔

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-02-21 kl. 22:44.
Citera
2020-02-22, 09:54
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Hej @Spionorganisation

Nej min gode vederbörande, åter igen har du fel beträffande detta, det vill säga, om det verkligen vore så att jag hade tyckt att detta varit pinsamt, så hade jag givet vis inte fortsatt med att skriva vidare inom denna [Kalamarks]-tråden.

Enligt mig så satt Kaj Engström/Linna inom fängelse-murarna i 12 och ett halvt års tid.

Jag ställer min tidigare skrivna fråga till dig på nytt igen och vilken då löd, När häktades Kaj Engström/Linna ❔

Vad ansåg [trodde] du om Jan Olss*n:s och vederbörande:s kollega P*ter Karlss*n:s Polacker ❔ / Reste dom drygt 115 mil för att misshandla den då 59-årige Hemmansägaren Olav Roger Lindberg på Hemmansägargården [bondegården] Kalamark 30/Roknäs och för att sedan en stund senare därefter ha släpat in offret inom Ladugårds-anläggningen genom gödsel-dörren samt för att slutligen därstädes ha orsakat Hemmansägaren Olav Roger Lindberg:s död genom suffokation ❔

Mvh/ @JokerMannen

När du nu börjar tramsa om "häktningsdatum" och "inom fängelsemurarna" kan man misstänka att du försöker slingra dig ur genom att du påstår att du menar efter domen.
Tyvärr skrev du dock i din första, von-oben-korrigerande kommentar att KL "inte satt frihetsberövad i 13 år som du påstår...".
Och därmed är jag också nyfiken. Mellan vilka datum anser Svammelmannen att KL satt frihetsberövad ?
Citera
2020-02-22, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
När du nu börjar tramsa om "häktningsdatum" och "inom fängelsemurarna" kan man misstänka att du försöker slingra dig ur genom att du påstår att du menar efter domen.
Tyvärr skrev du dock i din första, von-oben-korrigerande kommentar att KL "inte satt frihetsberövad i 13 år som du påstår...".
Och därmed är jag också nyfiken. Mellan vilka datum anser Svammelmannen att KL satt frihetsberövad ?

Frågan löd: När häktades Kaj Engström/Linna❔

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in