Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-19, 21:30
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Nej. Jo. Punkt punkt punkt.

Ett stort hinder för det framtvingade återvändandet är att ni kvinnor tror att ni ska kunna prata vänligt med utlänningarna och att ni inte förstår skillnaden på Sverige och deras hemländer.

Hemlandet har inget att erbjuda dem. Inte en enda somalier kommer återvända hem för att driva företag. Jag vet att du älskar dina teorier och ditt långrandiga broderande med ord men du är helt ointressant för den som seriöst vill ha ett svenskt Sverige.
Citera
2020-02-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Ett stort hinder för det framtvingade återvändandet är att ni kvinnor tror att ni ska kunna prata vänligt med utlänningarna och att ni inte förstår skillnaden på Sverige och deras hemländer.

Hemlandet har inget att erbjuda dem. Inte en enda somalier kommer återvända hem för att driva företag. Jag vet att du älskar dina teorier och ditt långrandiga broderande med ord men du är helt ointressant för den som seriöst vill ha ett svenskt Sverige.
Hur ska det gå till då? Hur ska vi bli av med dem. Kom med en fempunktsplan för hur vi ska få hem ockupanterna.
Citera
2020-02-19, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Hur ska det gå till då? Hur ska vi bli av med dem. Kom med en fempunktsplan för hur vi ska få hem ockupanterna.

1. Glöm din dröm om återvandring
2. Se 1.
3. Se 1.
4. Se 1.
5. Se 1.

Bara lär dig gilla läget. Hopp och drömmar är en usel strategi.
Citera
2020-02-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
1. Glöm din dröm om återvandring
2. Se 1.
3. Se 1.
4. Se 1.
5. Se 1.

Bara lär dig gilla läget. Hopp och drömmar är en usel strategi.
Ok, defaitism alltså. Jag tycker det är omanligt.
Citera
2020-02-19, 22:35
Citat:
Ok, defaitism alltså. Jag tycker det är omanligt.

Det är inte defaitism att dra en slutsats från observationer och enkla rationella samband.

Jag önskar naturligtvis att situationen vore en annan, men givet förutsättningarna av vad vi som nation och folk är så fixar vi helt enkelt inte bättre.
Citera
2020-02-19, 23:36
Medlem
Citat:

Kvinnan är väl du? Liksom somaliern, eftersom du vet vad som rör sig i deras föreställningsvärld. Eller så är det en beundransvärd hermeneutik som jag inte kan matcha.

Själv vet jag att jag inte vet vad som är omöjligt och antar därför att det är möjligt, eftersom jag annars själv medverkar till att besanna fördomen.

Eftersom du identifierar dig som somalisk kvinna, så säger vi att du vet bättre att inte en enda invandrare (är du syrier också?) återvänder, någonsin, oavsett om bidrag nollas i Sverige och fortfarande betalas i Hargeisa.

Då återstår det faktum att SVENSK opinion kommer dra linjen mellan erbjuden hjälp att åka hem och fortsatt vägran att åka hem och - tvångsåtgärder att åka hem.

När svenska tjejer sparkas i huvudet och SD talar om humanitär biståndsåtervandring för att minska invandringsrelaterade problem - så skapas samtidigt en ny syn på utvisning av dömda brottslingar.

Det finns ett egenvärde att verka över hela linjen - vilket våra motståndare begriper bättre än klossar som du.
Citera
2020-02-20, 07:26
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Att lura svensken på sitt folkhem är också moraliskt fel. Att man tagit stora in mängder människor från helt främmande kulturer på felaktiga grunder är naturligtvis ett rättsligt fel, och måste kunna återställas. Om tex ett barn på 5 år skulle råkat få körkort, för att fel begåtts, menar du att man ska låta det barnet köra bil, eller vad fan menar du?

Det ingen som har begått fel och vilka felaktiga grunder syftar du på?

Den höga invandringen är noga uträknad och de ansvariga vet exakt vad dem gör. Så det inga fel dom har begåtts
Citera
2020-02-20, 07:27
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:

Kul att du ställer frågan. Det är nämligen exakt det jag brukar fråga alla som argumenterar för att få hem invandrarna.

Som du säkert inser går det inte att göra det som läget är nu så det vi måste fokusera på hur vi ska få acceptans för hemskickningen. Såna som oyto och du är helt oemottagliga för kunskapen att Sverige, även i dess nuvarande form, är så enormt överlägset blattarnas hemländer att bara den som kan ta sig in i den lokala överklassen har minsta intresse att åka hem(men ändå behålla det svenska passet).
Senast redigerad av von Hindenburg 2020-02-20 kl. 07:31.
Citera
2020-02-20, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Jag tillhör de pessimistiska i debatten. Jag tror det är en utopi att tro att vi någonsin får tillbaka något slags homogent svenskt folkhemsnation igen. Det skeppet har gått tror jag. Det mesta vi kan göra är att utvisa fler kriminella, ta emot ungefär lika många som Danmark i framtiden, minska bidrag till islamistiska församlingar, hårdare straff osv osv. Kort sagt kan Sverige bli ett till viss del säkrare land där polisen lyckas haffa fler grova brottslingar. Men vi kommer vara som många andra mångkulturella länder i den bemärkelsen att säkerhet och trygghet enbart kommer kunna köpas av vissa bemedlade grupper av befolkningen.

Kort sagt tror jag att Sverige kan bli mer ''mainstream'' och överge visionen om att vara en humanitär stormakt som ska finansiera hela världen, men jag tror inte att vi kommer kunna deportera miljoner människor eller muta så många människor att de väljer att lämna landet. Vi kommer tyvärr få lida av konsekvenserna för all framtid.

Det positiva om man får tycka det är att Sverige som land valt denna framtid, svenska folket har val efter val fått chansen att rösta för minskad invandring och avböjt detta gång efter gång. Till och med 2018 efter allt som hänt så fortsätter svenska folket att ge en majoritet av rösterna till partier som är för massinvandring och mångkultur. Om man inte ens vaknade upp efter den enorma flyktingkrisen 2015 utan fortfarande röster för massinvandring och mångkultur så kommer man aldrig ändra sig, hjärntvätten är helt enkelt för stark för majoriteten av svenska folket.

Vilket har lett till att det nu är för sent att vända utvecklingen demografiskt. Andra Europeiska folk har gjort ett val annat och röstat fram en annan politik. Så Sveriges roll i framtiden blir ju mestadels att fungera som ett avskräckande exempel för andra länder vad som händer om ett lands befolkning blir ideologiskt hjärntvättade nog att rösta fram sin egen nations förstörelse. Sverige kanske måste dö för att andra länder ska räddas demografiskt och kulturellt.

För min del så verkar jag hellre för att Sverige ska bli ett gott exempel än ett avskräckande. Om inte annat så för att min avkomma ska kunna leva och frodas.

Men se det så här. Från USA så återvände i vart fall 25 procent av de svenskar som utvandrat. Från Egypten så vände alla israeliter mot det förlovade landet. De flesta tyskar vandrade (under tvång förvisso) heim ins Reich från sina diasporor efter andra världskriget. Exemplen är otaliga genom historien. Folk har sina nationer och de hör hemma där.

Sverige kommer kanske inte att bli etniskt homogent igen. Men det bästa får aldrig bli det godas fiende. Om 50 procent av somalierna vänder åter så är problemen relaterade till somalier hälften så stora.

Till mångt och mycket så handlar stora delar av mediakriget mot svenskarna om att det måste framstå som om menaiterna aldrig kan vända hem igen - vilket de ju bevisligen kan. Själv misstänker jag att en av orsakerna till att det är så svårt att utvisa t.o.m. grova brottslingar på att det måste framstå för svenskarna som om hemvändande är omöjligt. Denna illusion är något som bör skingras för aptiten kommer att växa när diaspororna väl börjar betas av.
Citera
2020-02-20, 07:45
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Själv misstänker jag att en av orsakerna till att det är så svårt att utvisa t.o.m. grova brottslingar på att det måste framstå för svenskarna som om hemvändande är omöjligt. Denna illusion är något som bör skingras för aptiten kommer att växa när diaspororna väl börjar betas av.

Anledningen till att det är så svårt att utvisa invandrare är att de inte släpps in i hemländerna igen.

Du måste därför få dem att frivilligt flytta hem. Det som oyto och andra inte fattar är att det inte finns några som helst incitament för dem att göra det.
Citera
2020-02-20, 07:49
Medlem
Citat:
Anledningen till att det är så svårt att utvisa invandrare är att de inte släpps in i hemländerna igen.

Du måste därför få dem att frivilligt flytta hem. Det som oyto och andra inte fattar är att det inte finns några som helst incitament för dem att göra det.

Människor är för det mesta rationella varelser som svarar på incitament. Det ska bli ett uppdrag för politiken att skapa den lämpliga blandningen av incitament.

Den Stora Hemvandringen kommer att rädda svenskarna.
Citera
2020-02-20, 08:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Eller så ser man till att de värsta flyttar till vilket land som helst efter avtjänat fängelsestraff, vilket jag var inne på härom dagen i mediakrigstråden. Det var bara Longbow4y som visade intresse för den idén.

Resten "röker man ut", som jag skrev i samma inlägg, genom att göra det jävligt ogästvänligt för den som har något emot att bo i ett supersvenskt Sverige, där alla är upptagna med sitt och inte bryr sig om invandrare som inte klarar av att försörja sig själva. Det räcker med att de får känna på hur det känns att vara den minoritet de är. Ingen information på andra språk än svenska, ingen SFI, inga bidrag och sannerligen inga kläder eller mobiltelefoner. Du ska se att det snabbt blir mer lockande med Tyskland eller något annat land som tar sitt humanistiska ansvar. Varför Sverige inte längre kan ta sitt går att motivera på olika sätt. Use your imagination.

Jag vet att det vanligaste argumentet mot mitt förslag i stycket här ovan är att det skulle bli upplopp. Säkert blir det det, men man får ta det steg för steg. När bidragen upphör är det bra om staten har muskler att upprätthålla ordningen.

Grejen är i alla fall att få dem att flytta mot sin vilja, på ett eller annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in