2020-02-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Ja, samt homokyssen mot slutet av originalvideon. Att SAS inte fått någon nämnvärd kritik för detta beror troligtvis på att identitetsvänstern väljer att bortse från detta.

Beror nog mer på att högern är lättkänkt.
Citera
2020-02-13, 20:12
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är möjligt att jag är dum, men jag har ändå rätt i det jag säger. Samerna kommer inte från Skandinavien hur du än formulerar dig. Så dum är jag i alla fall inte.

Du menar att personer och företeelser med 1000-årig förankring i Skandinavien inte är skandinaviska. Så nej, du är inte dum, du argumenterar bara som en nazist.
Citera
2020-02-13, 20:13
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
KAN någon nämna något som är helt unikt svenskt som inte kommit eller inspirerats av någon annan kultur? Mycket kritik men lite substans i denna tråd. Känns som att tråden är så full av offerkoffer kofta att jag får fårsmak i munnen.

Det har ältats tusen gånger. De som inte begriper varför folk tar illa vid sig förstår inte hur människor beter sig, och har kanske varierande grad av aspergers. Inte sällan upplevs de som knepiga eller buffliga av människor runt omkring dem, eller kanske som besserwissers eller allmänt störiga.
Citera
2020-02-13, 20:13
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ha ha, du kallar mig på allvar djupt okunnig och slänger fram Bo Gräslunds teorier som bevis? Snacka om att skjuta sig själv i foten.
Att kungaätten i East Anglia hade starka band med Sverige har varit konsensus sedan årtionden. Det har inget med Gräslund att göra. Sam Newton kan du läsa. Eller wikipedia:
Unusually, Sutton Hoo included regalia and instruments of power and had direct Scandinavian connections. A possible explanation for such connections lies in the well-attested northern custom by which the children of leading men were often raised away from home by a distinguished friend or relative. A future East Anglian king, whilst being fostered in Sweden, could have acquired high quality objects and made contact with armourers, before returning to East Anglia to rule.

[...]

Sam Newton draws together the Sutton Hoo and Beowulf links with the Raedwald identification. Using genealogical data, he argues that the Wuffing dynasty derived from the Geatish house of Wulfing, mentioned in both Beowulf and the poem Widsith.
Som sagt, djupt okunnig. Och arrogant.
Citera
2020-02-13, 20:14
Medlem
Ta bort
Citera
2020-02-13, 20:14
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
KAN någon nämna något som är helt unikt svenskt som inte kommit eller inspirerats av någon annan kultur? Mycket kritik men lite substans i denna tråd. Känns som att tråden är så full av offerkofta att jag får fårsmak i munnen.

Vår kultur, dvs den svenska. Den är unik.

Sedan finns det också en skandinavisk kultur som förenar oss framförallt i Norden, den är också unik. Svenskar identifierar sig med norrmän, danskar identifierar sig med svenskar, svenskar identifierar sig med finnar...

Allt detta som skandinaver står för och som är unikt för oss, det har marknadsavdelningen på SAS helt missat. Att inte vara medveten om att ärlighet, medmänsklighet, hjälpsamhet, godhet, samhörighet är något som tydligt definierar oss uppväxta i Skandinavien är unikt, det blir bara dumt. Ett uttryck av hat från SAS helt enkelt.
Senast redigerad av calmsolution 2020-02-13 kl. 20:27.
Citera
2020-02-13, 20:15
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Beror nog mer på att högern är lättkänkt.

Menar du att SAS klippt bort svarta och homosexuella för att blidka högern?
Citera
2020-02-13, 20:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
KAN någon nämna något som är helt unikt svenskt som inte kommit eller inspirerats av någon annan kultur? Mycket kritik men lite substans i denna tråd. Känns som att tråden är så full av offerkofta att jag får fårsmak i munnen.
Menar du att Sverige/Skandinavien är mindre "unikt" än andra länder och regioner i världen?
Citera
2020-02-13, 20:16
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Jag tror inte att någon kan nämna något i den svenska kulturen som är unikt för Sverige och som har funnits här sedan innan tiden för big bang. Kan du göra det om valfri annan kultur?
Citera
2020-02-13, 20:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Eftersom danskarna är erkänt duktiga på att sälja så är det självklart att SAS anlitade en dansk reklambyrå. Svenskarna är ju urkassa när det gäller försäljning. Man kan tekniska prylar men sälja det kan dom fan inte. Det är danskarnas pryl. Så vi ska vara glada att man inte anlitade en svensk reklambyrå.
Och det gick ju jättebra...
https://www.expressen.se/debatt/kulturkrig-orsaken-till-sas-historiska-magplask/
Citera
2020-02-13, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Det har ältats tusen gånger. De som inte begriper varför folk tar illa vid sig förstår inte hur människor beter sig, och har kanske varierande grad av aspergers. Inte sällan upplevs de som knepiga eller buffliga av människor runt omkring dem, eller kanske som besserwissers eller allmänt störiga.

Well. Det finns vi utvecklade människor som skiter i vad andra tycker och säger. Det är vi som är ledare och som driver utveckling. SEN har vi folk som pga sin låga självkänsla tar illa upp av allt.. Vissa leder, andra följer, andra hamnar utanför.
Citera
2020-02-13, 20:19
Medlem
StuGs avatar
Corporations love multiculturalism
https://youtu.be/6zkRgSFQ1xg

SAS är bara lite klumpiga i själva utförandet. Sätt upp skyltar med texten "OBEY!" istället som sagt.

Är det bara "godhet"?
Should Japan become multicultural?
https://youtu.be/lhEGzb-pGrA
Senast redigerad av StuG 2020-02-13 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in