Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-13, 07:49
  #28141
Medlem
Generalanderssons avatar
Tycker hela denna sagan om Greta är humor av högsta klass.

Samtidigt så tycker man synd om flickan som uppenarligen har problem också känner man sig förbannad på vänstersidan som utnyttjar Greta och fortsätter att hjärntvätta barnen.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2020-02-13 kl. 07:53.
2020-02-13, 07:54
  #28142
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tycker hela denna sagan om Greta är humor på hög nivå.

Samtidigt så tycker man synd om flickan som uppenarligen har problem också känner man sig förbannad på vänstersidan som utnyttjar Greta och fortsätter att hjärntvätta barnen.
Det visar det totala förfallet. Utnämna random 15-åring till världens största miljöexpert och skjutsa runt henne för att läsa upp tal som betraktas som absolut sanning.
2020-02-13, 07:57
  #28143
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det visar det totala förfallet. Utnämna random 15-åring till världens största miljöexpert och skjutsa runt henne för att läsa upp tal som betraktas som absolut sanning.
Vänstersidan på sitt bästa.
2020-02-13, 09:54
  #28144
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilssonApan
Kommer närmast att tänka på lek med dockor och dockskåp. Då kan man också tilldela en docka en massa egenskaper som dockan "kan" och "vill" etc. I det här fallet heter dockan Greta™ och är "noggrann" av sig. 🙄

Jag tänkte skriva att Greta liknar mest en marionettdocka... och vilka egenskaper hon har. Tänkte inte dock att när man är marionettdocka så ger man henne egenskaper som man vill att hon ska bli.

Davos visade dock....att Greta kan göra revolt och göra som hon vill.
Lite spännande...vete fan vad hon hittar på

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tycker hela denna sagan om Greta är humor av högsta klass.

Samtidigt så tycker man synd om flickan som uppenarligen har problem också känner man sig förbannad på vänstersidan som utnyttjar Greta och fortsätter att hjärntvätta barnen.

Ja, samma sak här... dock är det svart humor som kommer att ta över snart.

Miljoner unga med psykos för att jorden går under.
Miljoner unga med psykos för att jorden går under... visade sig vara en bluff.

Detta kan inte sluta bra
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-13 kl. 09:59.
2020-02-13, 09:58
  #28145
Medlem
Aeriannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Tut-Ankh-Amons viktigaste storverk var väl att han lyckades bli så pass bortglömd så pass tidigt att ingen ens kom ihåg var hans grav fanns så det förblev intakt. ;-)

Vi får tacka de som skapade Ramses VI:s grav i Konungarnas Dal. Att bygga denna lite ovanför ingången till Tutankamons grav och skyffla ner så mycket sten och grus att den förblev oupptäckt i mer än 3000 år var ett, i backspegeln betraktat, genidrag.
2020-02-13, 10:26
  #28146
Medlem
leifhookers avatar
eu-accused-of-climate-crisis-hypocrisy-after-backing-32-gas-projects

https://twitter.com/GretaThunberg/st...87243206230023

Guardian och Greta VÄLDIGT sura. Oj Oj Greta. Du trodde du hade makt?
Bra av EU för en gångs skull. Man lärde sig tydligen av Tyskland att grön energi suger.
Ska man bli konkurrenskraftig då är billig säker energi...ett krav!

2015/11/germany-renewable-energy-revolution/

Hur fungerar det? Greta kan inte säga...Sol och vind är lösningen...för att jag och insperatoeren säger så... En graf säger allt

energy/germanys-overdose-renewable-energy

germanys-wind-solar-deemed-technological-failures/ ->Titta på graferna
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-13 kl. 10:29.
2020-02-13, 11:11
  #28147
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
eu-accused-of-climate-crisis-hypocrisy-after-backing-32-gas-projects

https://twitter.com/GretaThunberg/st...87243206230023

Guardian och Greta VÄLDIGT sura. Oj Oj Greta. Du trodde du hade makt?
Bra av EU för en gångs skull. Man lärde sig tydligen av Tyskland att grön energi suger.
Ska man bli konkurrenskraftig då är billig säker energi...ett krav!

2015/11/germany-renewable-energy-revolution/

Hur fungerar det? Greta kan inte säga...Sol och vind är lösningen...för att jag och insperatoeren säger så... En graf säger allt

energy/germanys-overdose-renewable-energy

germanys-wind-solar-deemed-technological-failures/ ->Titta på graferna
Haha. EU skickar 300 miljarder kronor (hälften kan komma direkt från våra skatter) för att dräpa isbjörnarna för gott. Den lilla kolhycklerskan är inte ensam. EU är lika förljuget.

Greta löser problemet med två Twitter där hon citerar The Guardian. Sedan är nog detta glömt. Lösningar kommer hon inte med, "hon är ju bara ett barn". Även kommentarerna till Gretas Twitter pekar på bl.a Indien.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-02-13 kl. 11:19.
2020-02-13, 11:34
  #28148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
eu-accused-of-climate-crisis-hypocrisy-after-backing-32-gas-projects

https://twitter.com/GretaThunberg/st...87243206230023

Guardian och Greta VÄLDIGT sura. Oj Oj Greta. Du trodde du hade makt?
Bra av EU för en gångs skull. Man lärde sig tydligen av Tyskland att grön energi suger.
Ska man bli konkurrenskraftig då är billig säker energi...ett krav!

2015/11/germany-renewable-energy-revolution/

Hur fungerar det? Greta kan inte säga...Sol och vind är lösningen...för att jag och insperatoeren säger så... En graf säger allt

energy/germanys-overdose-renewable-energy

germanys-wind-solar-deemed-technological-failures/ ->Titta på graferna
För varje vindkraftverk man bygger måste det byggas ett till kraftverk som producerar el om det inte blåser - bra miljötänk där, istället för att bygga ett enda riktigt kraftverk så bygger man två. (Not good för de sällsynta jordartsmetallerna).

Greta får allt återuppta sina studier och lägga särskild vikt på de matematiska studierna.
2020-02-13, 12:19
  #28149
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
För varje vindkraftverk man bygger måste det byggas ett till kraftverk som producerar el om det inte blåser - bra miljötänk där, istället för att bygga ett enda riktigt kraftverk så bygger man två. (Not good för de sällsynta jordartsmetallerna).

Greta får allt återuppta sina studier och lägga särskild vikt på de matematiska studierna.

Japp. Hon är efter. Borde börja med att klara årskurs 7-9 först.
Gretas enda kunskap hittills har varit : "läs IPPC rapporten", "listen to the science"
Jag är 100% säker på att hon har noll koll egentligen vad dessa säger.


https://stopthesethings.com/


En bra sida om man vill se vad som verkligen händer med "Vind-industri"
Bara att läsa 4 första rubrikerna...WOW! Total kollaps!
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-13 kl. 12:30.
2020-02-13, 13:07
  #28150
Medlem
CPJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Japp. Hon är efter. Borde börja med att klara årskurs 7-9 först.
Gretas enda kunskap hittills har varit : "läs IPPC rapporten", "listen to the science"
Jag är 100% säker på att hon har noll koll egentligen vad dessa säger.

Värsta är att vi alla kommer att vara "efter" om hon får som hon vill. Nu när stollarna i EU dansar efter ekofascisternas pipa och är villiga att vrida tillbaka klockorna drygt 140 år till att börja med.
Nej, det är inte vi som förstört Gretas barndom, det är hon som vill förstöra vår framtid. Kanske har alarmisterna rätt att vi har 10 år kvar att leva, med betoning på LEVA.
Nån gång efter 2030 kommer jag och andra 60-70-talister att gå i pension. Inget jag tänkt närmare på innan det här snacket med att fasa ut gammal beprövad teknik och kärnkraft på en gång.
Innan hade man föreställt sig en lugn tillvaro, kanske åka och hälsa på ungarna och eventuella barnbarn, kanske köpa en lägenhet på Kanarieöarna där jag och särbon kan bo på vinterhalvåret, flyga mycket och se delar av världen som man missat.
Glöm det!
Nu är det nåt som i det närmaste liknar dom gamla fattigstugorna som gäller för dom som ska sluta arbeta efter 2030. Sitta och rulla tummarna vid ett ekologiskt ljus i mörkret, tack vare frivilligt förorsakad elbrist och helst läsa Kommunistiska manifestet och Malena Ernmans memoarer.
Elbilar som bara dom rikaste har råd med och även om man skulle lyckas få råd med en får man ladda den i 8-10 timmar för att köra 20 mil och sen upprepa processen over and over again, knappast läge för en bilsemester, eller hur?
Elflygplan? Glöm det. Strömavbrott på 12000 meters höjd. T.o.m. en flygkapten jag umgås med sa att "jag sätter mig inte i en sån helvetesmaskin" och jag förstår honom. I flygets barndom gick det åt en hel del människoliv medan man utvecklade konceptet så alla kunde njuta av ett säkert och stabilt transportmedel och nu är det back to basic igen...
Det av Greta omhuldade transportmedlet tåg kommer heller inte att funka p.g.a. elbristen, om så MP bygger hur många fågelmördande "miljövänliga" vindkraftverk som helst.
Vi är strax tillbaka till oxkärror, häst och vagn och segelbåtar som enda alternativ. Amishliv när det är som sämst.
Nej, Greta har verkligen ingen koll och inte hennes lärjungar heller. Det är hon och hennes gröna fascistknektar som förstör våra liv, inte vi som förstört deras.
2020-02-13, 13:14
  #28151
Medlem
Jofs avatar
Det är såna här reaktioner Greta och klimatisterna möter:
Idag i Slite: "Man måste ha ett större perspektiv än att den här skorstenen spyr ut näst mest koldioxid i hela Sverige.
– Jag är inte fysiker. Men jag är företagare och familjefar, och en samhällsmedborgare som vill fortsätta leva utan att bli fullständigt överöst med klimatångest."

Det är klart att ser man det som denne man med "större perspektiv" så ska man bara köra på som vanligt.
Greta möter vårt egenintresse och kortsiktiga tänkande. Dvs dumhet, sett i just ett större perspektiv.

Och ja, jag är en själv en del av denna dumhet, så jag vet vad jag talar om.

Det enda intressanta med hans yttrande ovan är att han inte vill ha ångest för det han förespråkar. En from, förståelig, men irrationell begäran.
Jag tror denna attityd finns hos många som inte vill höra Greta mala på. Vi vill ha det bra och inte oroas.
__________________
Senast redigerad av Jof 2020-02-13 kl. 13:27.
2020-02-13, 13:27
  #28152
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
– Jag är inte fysiker. Men jag är företagare och familjefar, och en samhällsmedborgare som vill fortsätta leva utan att bli fullständigt överöst med klimatångest."

Lätt.
Botemedlet för klimatångest + sluta lyssna på en outbildat unge.
Borta redan efter 30min

Om detta var ett stort problem...då kan jag garantera dig att alla forskare skulle vara ute på gatorna och göra uppror.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-02-13 kl. 13:30.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback