2020-02-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadoadoa
Riktiga vikingar är inte lättkränkta. Har ni negerblod? Pinsamt hur äkta svenskar blir så lättkränkta.
Det fanns en ganska stark hederskultur på vikingatiden och jag skulle nog därför vilja påstå att man i många avseenden var betydligt mer "lättkränkt" då än idag, även om det var mer kopplat till släkten snarare än den nationalism som uppstod långt senare.
Senast redigerad av pf10 2020-02-12 kl. 22:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Är all, absolut ALL, publicitet bra publicitet? Eller är det möjligt att den aktuella "reklamfilmen" faktiskt tilltalar den tilltänkta målgruppen?

Fråga Gillettes ägare Procter & Gamble efter att denna reklamfilm https://www.youtube.com/watch?v=koPmuEyP3a0 fick dem att förlora 80 miljarder

https://www.thepostmillennial.com/after-losing-8-billion-gillette-embraces-masculinity-again
Senast redigerad av Avalancheking 2020-02-12 kl. 22:58.
Citera
Medlem
halvsvennes avatar
Hur kan man som varumärke. Varumärket SAS görare en reklkam som säger:

SAS : Inget vårt varumärke representetar är äkta, genuint elker sannt.

Inget med ioss är unikt, vi hsr snott allt från andra.

Och denna r"eklam" betalade för???

Woke = broke
Citera
2020-02-12, 22:32
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlgotR
Är Zlatan svensk?

Zlatan är det enda som är svenskt.
Citera
2020-02-12, 22:32
Medlem
jagerkristenlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Det intressanta är att hon insåg att hon blev påkommen - och tafatt försökte backa från sitt skamliga påstående. "It's afraid!!" som de säger i Starship Troopers. 😀

Spectre har dock aldrig offentligt ifrågasatts:
https://youtu.be/G45WthPTo24

(f ö är Dan Korn en ärlig, uppriktig och hedervärd man som vågar säga ifrån.)
Hon försökte väl slingra sig med att hon egentligen menade att det inte finns någon enhetlig svensk kultur. Minns en bild på henne stående framför en powerpoint-slide med texten "Det finns ingen svensk kultur" i typsnittsstorlek 100.

Forum för levande historia är för övrigt en organisation som skulle må bra av en rejäl granskning.
Citera
2020-02-12, 22:33
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logoped
Egypten 5000 år senare en stinkande soptipp med försäljare som rycker i turister och säljer billigt krimskrams från kina. Knappt någon inhemsk industri och därtill skalldunkare och skyldiga till folkmord, rejält sjunkande BNP och 40% lever på under 2$ om dagen.

Fin jämförelse
Att ha ihjäl hundratusentals människor för att bygga några gravhögar får ändå anses vara högkultur.
Citera
2020-02-12, 22:34
Medlem
Helan-och-Halvans avatar
Herrejösses, SAS raderar ju kommentarer på Facebook i parti och minut. De tog bort en som skrivit: Aldrig mer SAS. Byter fr.o.m. nu till Norwegian.
Citera
2020-02-12, 22:34
Medlem
PK-människor: "Flyg inte. Det är extremt dåligt för klimatet. Flygindustrin är sjuk. Flyget bör förbjudas. Straffbeskatta flygande. Skambelägg allt vad flygresor och Thailands-semestrar heter. Det finns bara en planet. Flyg inte. Sa jag att ni skulle låta bli att flyga?"

*äckligt kapitalistiskt flygbolag förnedrar vita skandinaver och berättar att de inte finns och inte har någon kultur*

PK-människor: "Underbart SAS! Mycket fin kampanj. Ni har hjärtat på rätta stället. Fler företag borde göra som ni gör och visa civilkurage på det här sättet. Det här budskapet kan jag verkligen ställa upp på! Bra att ni klämmer åt Svärjevänner och bonnlurkrasister! Jag fattar inte varför de gnäller, de lämnar ju ändå aldrig Knäckebrödhult - de där dumma, feta, fattiga WT-människorna åker ju bara runt i sina raggarbilar och spelar Eddie Meduza. SAS visar vägen! Det här är sann företagsetik! Jag ska flyga med er nästa gång jag reser! Kjamiz!!"
Citera
2020-02-12, 22:35
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicBull
Jag bryr mig inte vad du är eller varit men du sitter anonymt på nätet och smädar folk som yttrar sig om en reklam som börjar med att förminska nordiska folkets kultur. Det är helt onödigt. Man skulle kunna belyst hur andra kulturer berikat den nordiska kulturen utan att behöva sänka och köra med guilt shaming. Sånt gör bittra narcissister och psykopater för att bryta ned någon för att sedan bygga upp de till att vara lydiga slavar.

Reaktionen mot reklamen är helt berättigad. Detta är inte första gången sånt här händer och det tär på folket och därav missnöjet. Det är tjatigt och det är inte korrekt heller. Tänk dig gällande pizza och spaghetti, det är inte Italien som är grundarna till det utan kineserna men Italien förfinnade och gjorde det till sin kultur.

Jag själv är inte etniskt svensk men finner det bisarrt att man skulle acceptera något sådant. Där jag kommer ifrån hade både SAS och reklamfirman fått gå raka vägen till galgen.

Väl rutet, jag kan inte för mitt liv förstå vad man skulle åstadkomma med att förminska svensk kultur. Vi är ett av jordens mest framstående nationer och borde känna oerhörd stolthet oavsett politisk åskådning.

Det känns som vänstern verkligen vill vrida perspektivet för att skapa motsättningar.

Många länder gör allt som står i deras makt för att visa upp sin kultur, natur och tillgångar. Det enda landet som gör tvärtom är Sverige.
Citera
2020-02-12, 22:36
Medlem
Tror inte denna har länkats, men tyckte det var ett kul drag av Norwegian: https://www.facebook.com/flynorwegian/photos/a.343227875252/10162915302285253/
Citera
2020-02-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Att ha ihjäl hundratusentals människor för att bygga några gravhögar får ändå anses vara högkultur.

Syftar på den etniska rensningen av kristna rätt nyligen.

Tror nog många dog vid konstruktionen av pyramiderna då det troligen var mycket farligt arbete.
Citera
2020-02-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag tror inte det finns ett enda land i hela världen som skulle finna sig i detta.
Nej, inte ens USA som byggts upp av invandrare. Helt otänkbart att American Airlines skulle våga antyda att USA inte har någon egen kultur och är en nation av plagierare. Stor skillnad i patriotism där dom inte skäms över sitt land.
Senast redigerad av Moretex 2020-02-12 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in