Citat:
Ursprungligen postat av
zeb77
Sanningen svider!! SAS har ju i sak ratt och for dom av oss som har varit ute rest (eller bott) har nog insett det for lange sen. Men det ar helt ok, jag tycker svenskarna ska vara stolta for sin anpassningsformaga, det ar val det som ar svenskt, och det are inget fel med det. Vi ar varldsmastare pa att "ta over" andra kulturers basta delar och skapa pa sa sett en ny kultur med russinen ur kakan,,
Ratt shysst tycker jag inget att hanga upp sig pa.....
Bor i Belgien i 20ar och ar med FB Grupp Svenskar i Bryssel och det ar rikigt kul att lasa vissa.
Var kan ata en SVENSK Pizza i Brussel?
Jag ska baka lussebuller och behover Saffran, var kan man kopa det?
Tank efter pa nagot "helsvenskt" och sen kolla up var det kommer ifran, och nasta alltid var vi inte forst,,,inte med kottbullar, lutfisk kraftor eller julgran sill nubber eller nagot "i dare you!"
Men det är ju det som är kritiken från många av oss lite mer tänkande.
Att den svenska kulturen har influerats utifrån är inget konstigt. Sån är det med alla kulturer.
Men det SAS säger i sin video är att inget är skandinaviskt. Allt är lånad.
Men som du ju själv skriver är att vi nordbor gör dom influenserna till något eget. Något unikt. Och där BLIR det en svensk eller nordisk kultur som i alla högsta grad finns.
Hade reklambyrån dragit huvudet ur globalistarslet så hade en enda mening kunnat ändra allt.
Dvs "What is truly scandinavian? Absolutely Nothing - NY SVART BILD - Absolutely everything!
Det SAS gör nu är att dom förminskar och minimerar den skandinaviska kultur som under århundraden växt fram, influerat från hela världen och inhemsk, och som formats till våran helt egna kultur, härdad och stöpt utefter vårt nordiska sinne, våra mörka vinternätter och våra nordiska personligheter.
Detta av ett bolag som under många år profilerat sig på judt det skandinaviska, så mycket att det till och med är en del av företagsnamnet.