2020-02-12, 14:08
Medlem
DannyButtermans avatar
Expressen, DN, Aftonbladet och SvD har alla samma vinkling på storyn. Inte konstigt att det uppstår alternativmedia i det vakuum som uppstår.

Youtube-videon har 20000 gilla/ogilla: 19 500 ogilla mot 500 gilla (dvs 2,5 %)
Senast redigerad av DannyButterman 2020-02-12 kl. 14:11.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inga Sörman
Tycker faktiskt reaktionen på denna reklamfilm är lika tröttsam som när kränktheten kommer från PK/vänstertroll som vill förbjuda Pippi Långstrump eller Noggerglass. Extremt överdriven.

Nej, det är inte samma sak. Det handlar om vårt nationella flygbolag som med overifierbara påståenden och lögner förnedrar sin egen kultur. Ett PK-etablissemang som hyllar andra kulturer men pissar på sin egen. De är inkonsekventa. De blir upprörda när de inte får pissa på vår kultur ifred och kallar kritiker för hatare. Det är de själva som är hatarna.

Stat och kommuner ger bidrag till invandrarna och deras föreningar för att bevara sina kulturer i Sverige. Dessa politiker klagar sedan på att integrationen funkar dåligt.

SD vill bevara svensk kultur och särart. Samma politiker och etablissemang kallar SD för rasister.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Fast Sveg är väl Sykes inte SAS själva. De kommer flytta allt utomlands. Troligen Villnius eftersom de är bra på olika språk där.

Ja det är Sykes i Sveg och Larnaca på sikt kanske dom flyttar till Baltikum för att dra ner kostnaderna precis som dom gjort med majoriteten av customer care avdelningen till Indien.
Citera
2020-02-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Ja, den här historien är så deprimerande.
Idioter som är chockerade över att en reklamfilm inte ger en helt korrekt beskrivning av verkligheten, som om reklam syftade till det.
Idioter som gör en reklamfilm om att det inte finns någon svensk kultur, som om en kultur bara kan finnas om ingen påverkan nånsin skett.
Idioter som tror att man måste gilla SAS och deras film om man ogillar rasism.
Idioter som tror att man måste hata SAS och deras film om man gillar svensk kultur.
Idioter som tror de bekämpar rasism genom att diskutera maträtters historia.
Idioter som låter nonsens kring en reklamfilm överflygla allt annat som händer samtidigt (Coronaviruset, Syrien och Turkiet, etc).
Idioter som hittar på sinistra konspirationsteorier om hur spridningen av kritik mot film gått till när alla kan se en helt förväntad spridning givet hur opinion, alternativmedia och sociala medier ser ut för närvarande.
Idioter som ser idiotin och ändå inte kan låta bli att skriva om det på Flashback. Mitt enda försvar är att i en idiotisk samtid blir man idiotiserad.

Vill fan klappa dig på axeln, får jag det?

Om man ser tillbaka i historien så inser man att även världens imperiums största fiende dess befolkning och faktorn i att ett imperium faller.
Citera
2020-02-12, 14:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
Ja så sjukt lågt. Står nån självhatande professor från KTH och klappar lille svensson på huvudet och menar att det är troll och högerkrafter som kidnappat reklamfilmen.
Han är dessutom professor i "miljöhistoria".
Citera
2020-02-12, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Hur tror du samerna hade kännt om man säger att jojken är egentligen en sibirisk eller ursprungsfolket i amerikas sång som de tagit och de saknar kultur eller åtmindstone säger eran kultur är inte eran egna den är bara "lånad". Du fattar ju att vilka andr aman pratar om såp är det rasistiskt men så fort de tär Sverige eller vi skandinavier så ska vi bara hålla käften och käönna tacksamhet över andras bedrift.
Nu är du nära pudelns kärna. Det har absolut inget att göra med geografiskt läge utan det har influenser från många håll, sedan använder vi det som vårat och efter en tid blir det våran kultur.
Där har du ett bra skäl till att vi skall välkomna influenser utifrån/ invandring. Så ta hit massor kulturberikare. Detsamma gäller historien
Senast redigerad av Restad 2020-02-12 kl. 14:14.
Citera
2020-02-12, 14:11
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Hahaha fan va arga alla är.

Påminner lite om att nordkoreanerna tror att Kim Jong Un uppfunnit hamburgarna osv.

Precis, den här diskussionen handlar om köttbullens ursprung.
Och det gör folk jättearga.

Eller så gäller det något allvarligare. You do the math …
Citera
2020-02-12, 14:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Att denna tråd toppar Flashback stärker tesen om botar och högerpopulistiska sidor som medvetet triggar följare på sociala medier.
Ni är alltså nyttiga idioter åt Ryssland . Inte "sverigevänner"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJrgk/sa-kapade-hogerpopulistiska-natverk-sas-nya-reklamfilm
Vänta, låt mig bara kolla så jag fattar rätt:
Håller vi inte med om att Sverige är menlöst skit som borde skämmas för sin vithet, är vi alltså INTE Sverigevänner utan ryska drönare och nyttiga idioter?

Sounds legit...
Citera
2020-02-12, 14:12
Medlem
Aktien verkar närmast ha fått en liten skjuts imorse när börsen öppnade, men inga större rörelser vad gäller kursen under dagen ändå. Fann det en smula intressant att det företrädesvis är Avanzas aktiesparare som har sålt av aktien under dagen, -154 147 st (à ~14 kr) i skrivande stund. Var även en del diskussion om reklamfilmen i Avanzas forum, där de flesta uttrycker att det var "klantigt" av SAS att göra den här reklamfilmen, vissa som är riktigt upprörda, men de flesta bekymrar sig mest över tondövheten att syssla med politisk aktivism som flygbolag.
Citera
Medlem
Kan man fortfarande få köttbullar i Turkiet? Utan en massa jävla hashi bashi kryddor. Såna köttbullar man får i Sverige? Får man potatismos, lingon och gräddsås till? Eller är det getost och annat skit som tillbehör?

Seriös fråga. Kan jag får köttbullar med blandfärs (hälften gris), Ströbröd, ägg, lök, salt och peppar, tillsammans med potatismos med smör och mjölk, och så en härlig gräddsås. Serverat med lingon och inlagd slanggurka?

Kan jag får det i Turkiet? Har jag någonsin kunnat får det i Turkiet?
Citera
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocc
Finns också folk som inte kräver nationalstat eller historisk landmassa för att klara av att identifiera sig i verkligheten.

Min identitet kopplar jag exempelvis till mina handlingar, inte historiska skeenden i Skandinavien och jag känner mig således inte påverkad åt ena eller andra hållet av SAS reklambudskap.

För mig kvittar det också med nationalism och känna någon stolthet över landet och kulturen.

Men jag inser ju också att det här ytterst symptomatiskt för hela PK-baletten med att Sverige ska ta emot halva världens negrer och araber och skänka pengar och till och med tokar som vill hjälpa IS-krigare. Och folk är intresserade av priser och komfort på flighter, det är sånt man vill informeras om under en reklamfilm, man önskar sig däremot inte lyssna ännu en gång på sådant här skitnödigt PK-flummeri och se en neger som pratar om sina förfäder som vikingar. Sånt är bara tröttsamt.
Citera
2020-02-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Precis, den här diskussionen handlar om köttbullens ursprung.
Och det gör folk jättearga.

Eller så gäller det något allvarligare. You do the math …

Jag har gjort matten och insåg länge sedan att det finns mycket värre saker att oroa sig över, än en reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in