Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-12, 13:31
  #7333
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
EU drar ner brallorna på UK inför öppen ridå och visar världen hur svagt, hjälplöst och patetiskt UK blivit p g a Brexit. Härligt.
Jag menar att det är EU som utövar maffiafasoner. EU har blivit för starkt. De skall ge alla utomstående banker samma tillträde om bankerna följer EU:s regler.
Citera
2020-02-12, 13:36
  #7334
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag menar att det är EU som utövar maffiafasoner. EU har blivit för starkt. De skall ge alla utomstående banker samma tillträde om bankerna följer EU:s regler.

Nej EU ska federaliseras och nationalstaterna upphöra.
Citera
2020-02-12, 13:38
  #7335
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nej EU ska federaliseras och nationalstaterna upphöra.
Ja, det verkar vara målet. ... Tyvärr, som jag ser det.

Nu måste jag ta lite paus från detta. Vi får ses senare i tråden.
Citera
2020-02-12, 13:39
  #7336
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja, det verkar vara målet. ... Tyvärr, som jag ser det.

Varför?
Citera
2020-02-12, 21:04
  #7337
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
EU hotar att blockera brittiska banker om inte Storbritannien som helhet följer EU:s lagar.

De brittiska bankerna måste istället ha rätt att agera inom EU om bankerna följer EU:s regler.

Du har totalt missförstått. Det andra stycket betyder att de skapar dotterbolag i EU med lokalanställda(tex svenskar i Sverige) och låter den lokala finansinspektionen bestämma. Det är så eventuella amerikanska banker gör affärer i Sverige.

Det britterna vill ha är att fortsätta som förut där deras egna myndigheter sköter allt. De har fortfarande inte fattat att det är ett privilegium för EU-medlemmar och de som lovar följa EU:s regler fullt ut som Norge och Schweiz.
Citera
2020-02-12, 22:37
  #7338
Medlem
Buhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja, det verkar vara målet. ... Tyvärr, som jag ser det.

Nu måste jag ta lite paus från detta. Vi får ses senare i tråden.

Det är väll up till Bilderberg mötet nu i juni som avgör hur allt ska se ut till (ekonomisk) för uk, Iran etc ?
Citera
2020-02-12, 23:46
  #7339
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du har totalt missförstått. Det andra stycket betyder att de skapar dotterbolag i EU med lokalanställda(tex svenskar i Sverige) och låter den lokala finansinspektionen bestämma. Det är så eventuella amerikanska banker gör affärer i Sverige.

Det britterna vill ha är att fortsätta som förut där deras egna myndigheter sköter allt. De har fortfarande inte fattat att det är ett privilegium för EU-medlemmar och de som lovar följa EU:s regler fullt ut som Norge och Schweiz.
Att de brittiska representanterna inte skulle känna till att banker inom EU måste följa EU-regler är orimligt.

Men om britterna reser detta orimliga krav så kan det vara ett sätt att försöka tvinga sig själva kvar under EU-regler. De brittiska politikerna har under snart 4 år visat att de är korrumperade och i realiteten inte vill gå ur EU.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Storbritannien försöker kräva att deras banker skall behandlas på samma sätt som EU:s banker, inom EU! Då sägs EU i gengäld kräva att Storbritannien följer EU:s regler. Avtalet skall gälla i "tiotals år".

Storbritannien försöker inte gå ur EU. De förefaller resa ett omöjligt krav och EU svarar med att säga att om Storbritanniens banker skall ha samma tillgång till EU som EU-ländernas egna banker har, så måste hela landet Storbritannien följa EU:s lagar.

Jag menar att politikerna på båda sidor i förhandlingarna är korrumperade och båda sidor strävar efter att Storbritannien i praktiken blir kvar i EU.

Vad jag kan förstå så borde istället brittiska banker öppna dotterbolag i EU som följer EU-reglerna, efter Brexit.

https://www.ft.com/content/9623b8a2-...0-43d18ec715f5

https://www.cnbc.com/2020/02/11/the-...st-brexit.html
Det hela skulle då vara en konstruerad konflikt där man inte nämner det självklara förfarandet att brittiska banker nu måste bilda dotterbolag inom EU.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-02-13 kl. 00:18.
Citera
2020-02-13, 06:38
  #7340
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Att de brittiska representanterna inte skulle känna till att banker inom EU måste följa EU-regler är orimligt.

Men om britterna reser detta orimliga krav så kan det vara ett sätt att försöka tvinga sig själva kvar under EU-regler. De brittiska politikerna har under snart 4 år visat att de är korrumperade och i realiteten inte vill gå ur EU.

Det hela skulle då vara en konstruerad konflikt där man inte nämner det självklara förfarandet att brittiska banker nu måste bilda dotterbolag inom EU.

De brittiska politikerna har varit tydliga med att de vill lämna EU och allt det för med sig så det här handlar om att de är arroganta nog att tro att EU ska böja sig för dem. Imperienostalgin är stark hos väldigt många i England och det är den gruppen som röstade för Brexit.
Citera
2020-02-13, 07:20
  #7341
Medlem
von Hindenburgs avatar
Nu sägs det också att EU kommer sätta Caymanöarna på sin svarta lista över skatteparadis. Caymanöarna är en brittisk koloni och alla som styr bankerna där är vita britter.
Citera
2020-02-13, 07:33
  #7342
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nu sägs det också att EU kommer sätta Caymanöarna på sin svarta lista över skatteparadis. Caymanöarna är en brittisk koloni och alla som styr bankerna där är vita britter.
Så EU (hotar med att) svartlista ett lands tillgångar när landet försöker gå ur EU. Maffiafasonerna sitter i. Hade förslaget lagts innan Storbritannien försöker gå ur hade det varit mer trovärdigt.
Citera
2020-02-13, 08:04
  #7343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Så EU (hotar med att) svartlista ett lands tillgångar när landet försöker gå ur EU. Maffiafasonerna sitter i. Hade förslaget lagts innan Storbritannien försöker gå ur hade det varit mer trovärdigt.
Medan britterna var med kunde de stoppa sådant, även om Caymanöarna m fl brittiska skatteparadis borde hamnat på listan sedan länge. Nu har de avsagt sig möjligheten att skydda sina kolonier.
Citera
2020-02-13, 08:10
  #7344
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Medan britterna var med kunde de stoppa sådant, även om Caymanöarna m fl brittiska skatteparadis borde hamnat på listan sedan länge. Nu har de avsagt sig möjligheten att skydda sina kolonier.
Ett sådant förslag skall väckas oberoende om Storbritannien är med i EU eller ej. Sedan får man diskutera förslaget och rösta. EU är inte till för att skydda medlemsländerna från svartlistning.

Att förslaget tas upp nu visar tydligt att EU försöker sätta åt landet som försöker lämna.

Att vara medlem i EU skall inte skydda från kritik.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-02-13 kl. 08:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback