2020-02-12, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja men afrikanerna och asiaterna arbetar ju i fabriken, odlar mat, gräver fram resurser är du helt obildad? Tror du alla världsdelar sitter på häcken och röker hasch förutom väst? Kolla bara på kina - på 8 dagar har dem byggt ett sjukhus med flera tusen sängplatser. Kolla på McDonalds, alla lågstatusyrken. Jag kan medge att Sverige har tagit emot för många, och många bör säkert resa tillbaka. Men hade vi inte haft en ny arbetarklass i Sverige så jade Sverige gått på knäna. Alla stora civilisationer har förr eller senare behövt "förslava" ett lägre stående folk. För desto mer civiliserat desto mer avancerade yrken. Ett bondesamhälle kan vara helt homogent utan tvekan. Men du måste också förstå att andra faktorer spelar in. Mångkulturen är också begynnelsen på en universell gemenskap. Det tror jag.

Jag har väl inte sagt någonting om det faktum att fabriker i Kina tillverkar oerhört mycket produkter idag även om mycket är meningslöst skräp men ditt jävla svammel är ett skämt, att göra sig av med nationalstaterna och blanda allting skulle enligt div vara bra, somna om.
Är ju mycket trevligare med olika kulturer och unika länder än din vidriga smältdegel.
Citera
2020-02-12, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Julen uppstod i Betlehem 1/1 0001, Israel alltså. Buffén har oklart ursprung men förmodligen Tyskland, moden krigskonst uppstod efter andra världskriget och arabernas överfall på judarna.
Så undrar vilken svensk historia jag skall lära mig.
De enda skandinaviska ursprung vi har är lapparna. Lapparna är ett nomadiskt ( resandefolk- zigenare ) från norra Skandinavien, Finland och Ryssland. Så vi är zigenare från norra Europa.

Du kan börja med att lära dig historia. Vi har firat Jol i över 3000 år i Sverige. Det finns teorier att den är över 5000 år gammal sed. Kristendomen tog traditionen från svenska kulturen på 1100-talet då svenskar inte ville ta till sig kristendomen. Christmas kommer från svenska ordet kistmäss. Modern krigskonst uppstod under Sveriges stormaktstid och Gustav II, Karl XII och Gustav III räknas bland de främsta i historien. Fan, lär dig grundläggande svensk historia idiot. Buffen kommer från Sverige på 1500-talet. Finns inget oklart med det.
Citera
2020-02-12, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
...och där försvann den från facebook igen. Vad håller dom på med?

Jag tror deras inlägg blir anmält för rasism eller hets mot folkgrupp då den förnekar och minimerar svenskarnas kultur och svenska folket. Reklamen hade varit bättre om de belyst hur andra kulturer gett fler färger till den svenska kulturen men de markerar direkt att svenskarna inte har någon kultur, mannen vid havet som står ensam, dystert regn väder och apatiskt folk utan något att göra eller fira. Hoppas vi på att de får böta dryga böter.
Citera
2020-02-12, 11:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Kan någon göra en ny logga till SAS där det första S'et trillar bort så att de får heta det de är!
Citera
2020-02-12, 11:52
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Alla såna Annelie Lundkvistar och Göran Johanssonar står förstås på Putins avlöningslista. Det behöver jag inte ens nämna. Organiserad attack mot det öppna samhället.

Tack, tänkte inte på det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Förstår vad du menar, men har förhoppningar om att människor har tillräckligt med hjärnkapacitet för att förstå kontexten av vad reklamen handlar om.

Det är allt annat än en diss kring oss skandinavier, snarare en hyllning att vi har har lyckats ta efter alltifrån kultur, seder, demokrati och diverse influenser och gjort det till vårt alldeles egna och att detta har ägt rum för att vi har kunnat se omvärlden.

Jag har så svårt att förstå varför folk blir så upprörda, antingen så förstår man bara inte vad reklamen faktiskt handlar om eller så är man faktiskt bara en kränkt jättebebis.

Skall inte du gå till jobbet?

Nej vänta, du är ju på jobbet!
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Ja, det är inget märkligt resonemang.
Alla världens kulturer som inte är totalt isolerade har influenser från alla världens hörn.

Då blir frågan till dig eftersom du håller med om SAS resonemang, kan du nämna något exempel på dessa totalt isolerade kulturer? Tänker du aboriginer från Sydostasien eller? Men det är väl inget bra exempel heller, idag är en del aboriginer kristna och firar jul. Så inte ens dessa är "truly aboriginal".
Citera
2020-02-12, 11:54
Medlem
mannheimer83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
https://youtu.be/ShfsBPrNcTI

Filmen uppe igen
Nu börjar det bli uppenbart att någon betalar för att hålla filmen levande. Då menar jag inte SAS.
Som föregående talare vidrört, så bör man avsäga sig allt som har med SAS att göra. Så som EuroBonus-saldo, EuroBonus-kort, avboka resor, kräv avregistrering enl. GDPR.

Se så, kämpa comrades!
Citera
Medlem
jag skulle vilja skriva en längre kommentar om vad jag anser driver dessa PK människor men jag gör det kortfattat; PK människor är beta-människor. Inom den kategorin faller merparten av kvinnor och många män. Nu för tiden ges de utrymme och vi ser hur de förvanskar sin identitet och inte sluter upp för sin familj, nation. Detta är typiskt för de som bär på gener som aldrig behövt vara den som beskyddar flocken, därav beta terminologin. De värsta som finns är de män som indoktrineras i detta. Det är dom som drivs av att de saknar de manliga instinkterna inom sig att kunna locka och förföra kvinnor på annat sätt än och ligga de till lags och genom att vara PK får dom en ganska enkel väg in hos kvinnor som vänner. De är vesslor.

1960 gjorde man ett test i hur hårt män och kvinnor skakade hand. Kvinnor 97 tryck(kmr ej ihåg vilken enhet detta mäts i). Män 124. 2016 gjorde man samma undersökning och nu gav kvinnor 118 i enheten och män 98. Lägg till att sperma kvaliten sjunker i västvärlden.

Detta är resultatet av förkastelsen till kvinnor i samhället och man har i princip skurit av bollarna på många män genom att vilseleda dom till att ”passa in” genom att vara Pk. Det är helt uteslutande resultatet utav en fostrad generation som lägger sig platt och inte längre är män.

På 90 talet slogs män hej vilt på nattklubbar, när någon låg ner så avbröt man det. Segraren utropades och man fortsatte dricka. Idag sker nästan inga slagsmål längre och de få fall som rapporteras är så grova att det saknar besinning.

Vi måste börja bli män igen, män. För oavsett vad kvinnor säger så lovar jag dig och dig och alla er att en riktig man alltid är vad en kvinna vill ha oavsett vad hon säger som är PK. Sluta förkasta er till mångkulturism och annan PK sörja. Mindsetet måste förändras hos många. Föreställ er en norrländsk murare som snusar, dricker öl och är självsäker. Det är såna som kvinnor hellre vill ha än pengar. Jag lovar. Jag har sett detta själv flera gånger.
10poängsbrudar som faller för riktiga män snarare än bekvämligheten av pengar eller makt.
Citera
Medlem
det här måste väl ändå vara arrangerat av någon som vill sverige ont?

påminner lite om östtysk produktion speciellt när man tänker på ljudet

kan det vara putin eller kineserna som ligger bakom?
Citera
2020-02-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Jag har väl inte sagt någonting om det faktum att fabriker i Kina tillverkar oerhört mycket produkter idag även om mycket är meningslöst skräp men ditt jävla svammel är ett skämt, att göra sig av med nationalstaterna och blanda allting skulle enligt div vara bra, somna om.
Är ju mycket trevligare med olika kulturer och unika länder än din vidriga smältdegel.
Jag instämmer. Man åker ju till Kina för att upptäcka deras kultur, deras matvanor och deras konst. Inte fan vill ens PK tänkare att hela världen ska bli en symbios av sig själva där kulturer smälter ihop och helt plötsligt är Marakesh likadant som London.
Citera
2020-02-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ja ni är kränkta för att någon sårat er stolthet. Ni identifierar er med kulturyttringar som är föränderliga och bara ett uttryck för något mycket djupare än så. Den vite mannen är precis lika lättkränkt som judarna och araberna och feministerna. Så fort hans stolthet såras lite blir han skvattgalen.

Du verkar ju enbart vara en kulturlös mupp som sitter och läser filosofi och börjar gissa om framtiden ala Alexander Bard, lägg ner.
Alla människor tar illa upp när man sågar deras kultur, en nation m.m. Förstår du inte det så vet jag inte vad jag ska säga. Den här reklamen ingår i propagandan där yngre generationer ska hjärntvättas i att vi inte har någon kultur eller historia. Att Sverige alltid har varit såhär dysfunktionellt och det ska ljugas och relativiseras ständigt, det är vidrigt att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in