Citat:
Ursprungligen postat av
sentinovember
Filmen är ju ren rasism. Stötande!
Gillette förlorade ju cirka 20 miljarder kronor på sin reklam film, där man attackerade sina kunder, kanske värt att påminna om?
Gillette var ju redan på nedgång, det som är intressant är att de försökte sig på en Hail Mary där de kopierade ett annat företag som gick SJW-hållet, nämligen Nike som tjänade otroliga summor efter sin reklam med Kap. Så det är lite intressant att det är Gillette som används som exempel på hur illa det kan gå när företag blir woke, när företaget som de försökte imitera, Nike, fick se stora framgångar och som inte nämns alls i dessa sammanhang.
Confirmation bias?
Citat:
Ursprungligen postat av
tauceti
Jag tror att många missar den djupare meningen med reklamen. Allt det som nämndes var ju faktiskt importerat. Dom menar väl på att resa betyder utveckling, för det är när vi möter andra kulturer som vi utvecklar vår egen. Dvs, res mer och hämta hem inspiration till nya saker till Norden.
För allt det dom tog upp var ju, hur man än vrider på det, importerat. Demokratinn ifrån grekerna, kvinnorättsrörelsen ifrån Usa osv... Jag tror ni ser på reklamen med fel ögon. Ni ser den som något negativt,. Jag såg det som att svenskens äventyrslust och nyfikenhet på omvärlden har gjort att kulturen har berikats med så mycket. Tack vare all resande. Så res mer. Typ så uppfattade jag reklamen.
Detta är korrekt, men lycka till med att få dessa snöflingor som vaknar med ett sug att bli triggade att se reklamen för vad den är