2020-02-12, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Nja nu är det nog din hjärnkapacitet som vi saknar det var folk från hela världen som kritiserade filmen. Det är bara du som inte förstår innehållet att det inte finns någon Skandinavisk kultur.

Skandinavisk kultur är ett hopplock från andra kulturer, det är ett faktum och det är inget att skämmas över. Vi har plockat ihop det bästa från omvärlden och gjort det än bättre.

Det är bara jättebebisar, nazister och rasister som har blivit arga. Saken är dock att din grupp av människor är väldigt bra på att göra sig hörda i ren och skär anonymitet och ni skapar drev, vanliga civila människor kan inte bry sig mindre.
Citera
Medlem
Varför blir folk kränkta om detta stämmer?
Det är väl inte konstigt att länder kopierar andra. Löjligt är ju hur människor känner sig kränkta av denna reklam om den nu stämmer (har ej fakta kollat).
Citera
Medlem
Filmen tar upp en väldigt intressant historisk grej, nämligen att bantunegrerna härstammar från vikingar!
Detta var helt okänt för mig. Men det verkar som att rudbeck hade rätt, allt kommer från Sverige. Även negrerna i Afrika.
Citera
2020-02-12, 10:18
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Du kan vara en horunge.
Det var en bra reklam, det vill säga om man har intellekt nog att förstå kontexten av vad reklamen faktiskt handlade om.

Sen att jättebebisar, nazister och rasister började gråta blod för att den bristande hjärnkapaciteten haverar, ja, det är ert problem.

”När kampanjen lanserades sa varumärkeschefen Martin Adonis att flygbolaget vill lyfta vikten av öppenhet och mångfald.”

Detta var vad den handlade om och och jag tror du uppenbarligen tolkat den som annat!

Sas ska inte blanda sig i politik.
Citera
2020-02-12, 10:19
Medlem
Hur svårt kan det vara att förstå att syftet med reklamen är att få fler att resa och att detta görs genom att referera till att samhällen i alla tider utvecklats delvis genom resande.

Kan någon ge ett exempel på ett samhälle som förbjudit resande men ändå fortsatt utvecklas i en positiv riktning? För det är väl det som är poängen hos kritikerna. Sverige skall stänga gränserna och ingen och inget skall slippa in eller ut.
Citera
2020-02-12, 10:19
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Det brukar ju heta så när invandrare ska låtsas vara svenskar, att de har anor i landet bak till 1500-talet etc. Du kör dock en lite mer raffinerad variant.

Problem med spöken och syner? Det finns kanske hjälp att få.

Du har verkligen fortfarande inte fattat att ALLA svenskar är invandrade, om man ser bakåt? Missat hela grundskolan much?

”Anor” är för fånar. Propellerhatt på huvudet eller rostig brynja i garderoben? Kanske ett gammalt vikingasvärd att krama sig till sömns med? Not for me

Framtiden tillhör den starke. Hört talas om e v o l u t i o n? In med det nya! Ut med det gamla?

Anor är synonymt med mossa.
Citera
2020-02-12, 10:20
Medlem
Clawdices avatar
Helt klart rekord i vidrighet.
Citera
2020-02-12, 10:20
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det var en bra reklam, det vill säga om man har intellekt nog att förstå kontexten av vad reklamen faktiskt handlade om.

Bra reklam? Okej, så vad är skälet enligt reklamfilmen till att tittaren skall välja att flyga med SAS istället för med en konkurrent?

Inte ens nordkoreanska Air Koryo kommer från en kultur som helt utesluter främmande kulturintryck, så "andra bolag tillåter inte passagerarna att ta med sig intryck hem" funkar inte.

Reklamen var enbart politiskt korrekt dygdesignalering. Det kan möjligen fungera på en andel koldioxidreligiösa som känner att de behöver kompensera sina flygrelaterade koldioxidsynder med intersektionell botgöring.
Citera
2020-02-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
”När kampanjen lanserades sa varumärkeschefen Martin Adonis att flygbolaget vill lyfta vikten av öppenhet och mångfald.”

Detta var vad den handlade om och och jag tror du uppenbarligen tolkat den som annat!

Sas ska inte blanda sig i politik.

Men buhu, öppenhet och mångfald är en del av Sveriges historia och kultur. Nästan alla våra högtider är från andra länder och kulturer. Det är inget fel med det, något vi kan vara stolta över att vi har utvecklat andra kulturer och länders traditioner, tankegångar och utvecklat det till något eget.

Detta går långt bak i tiden, så långt bak som vikingatiden.
Citera
2020-02-12, 10:22
Medlem
Haha, så många lättkränkta människor. Förstår ni verkligen inte budskapet, res och upptäck nya saker att ta med hem. Går man igenom sak för sak så finns det på andra ställen. Summan av sakerna är unik.
Citera
2020-02-12, 10:22
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Den heter tydligen New Land. Inget skämt.

Näe, det är bara produktionsbolaget. Inte byrån.
Citera
2020-02-12, 10:23
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det här påståendet att Sverige, och nu hela Skandinavien inte skulle ha någon egen kultur är så dumt, att jag inte begriper hur det kan ha fått fäste överhuvudtaget. Ni som tror detta, åk till Mexiko, åk till Saudiarabien, så får vi väl se om ni upptäcker några skillnader.
Finns ingen annan kultur än den svenska där vårt språk talas. Språket är nog det mest centrala i en kultur, sedan har vi har våra egna normer, seder och sätt att leva på som skiljer sig från andra folk. Finns det inget som särskiljer vår kultur från andra så finns inga andra kulturer heller.

Det är fruktansvärt att media, samhällsinstitutioner och politiker hjärntvättat folk att tro att vår kultur inte är värdefull. För mig är den det, för jag vill inte leva i ett annat samhälle än det där jag känner mig hemma där jag förstår människorna i min omgivning som talar samma språk som mig, inget annat skulle någonsin kännas riktigt HEMMA. Dessa jävla lögner smetas bara på oss för att vi ska acceptera att bytas ut mot främlingar från andra kulturer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in