2020-02-12, 08:37
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har aldrig hävdat det. Varför hittar du på för?

SAS hävdar i sin reklamfilm att det inte finns något Skandinaviskt och du skriver;

(FB) SAS lanserar vidrig, anti-Skandinavisk reklamfilm
Citera
2020-02-12, 08:37
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
resa och lära sig av att uppleva nya saker som man kan ta med sig hem..

Genom att förklara att allt vi har i Sverige inte är "svenskt egentligen"? Vilket såklart är ett direkt sakfel.
Citera
2020-02-12, 08:38
Medlem
Jag har många gånger undrat varför vi alltid sågar vår egen kultur men hyllar andras. Det är totalt omvänt mot flertalet av länder i världen. De människor som söker sig hit hyllar definitivt inte vår kultur och har noll intresse av den.

Ang reklamfilmen så kommer jag även att tänka på Kjell Bergkvists monumentala haveri i solamjölksreklamen. Är det Sveriges kortaste reklamkampanj? Visserligen inte samma inriktning men samma felbedömning.
Citera
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Vad i helvete den ska ju inspirera folk att resa och den påpekar saker vi i Skandinavien fått av att just göra det.

fast man kan ju vara jävligt trångsynt och se det som nåt anti-skandinvisk och böla ut om det här på flashback=)

all reklam är bra reklam eller vad nu trump en gång sa

och BTW thaimaten är inte skandinavisk den heller=) det verkar dom glömt att ta med i den här vetenskapligadokumentären om skandinavium

Ja, man kan tolka den som att med en hög intelligens kan man resa och plocka ut det som är bra och implementera det i sin kultur medan lägre stående folk inte förmår detta.
Det ärväl inte typiskt skandinaviskt utan även flera andra vita folkslag har haft den förmågan.

En klart rasistisk film.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Den lades upp via deras kanal först, sedan togs ner några timmar senare.

Ja eller så blev den kanske anmäld av en massa lättkränkta flashbackare så algoritmen plockade bort den den kommer nog upp snart igen ska du se...
Citera
Medlem
Belavias avatar
De slängde alltså upp filmen igen tillsammans med alla kommentarerna!? Hur länge får kommentarerna vara kvar denna gång? Vilken jävla soppa.

Den där Martin Adonis – Brand campaign manager(varumärkes- & kampanjchef) på SAS..

..någon som vet om han möjligtvis är av judisk börd?
Citera
2020-02-12, 08:39
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
https://www.facebook.com/140344030787/posts/10163069587220788/

Det har raderats 3-400 kommentarer där. LÄTT.
Ja, det har du nog rätt i men det fylls på rätt bra.

Jag la upp videon och min egen kommentar och taggen #sas på min egen fb sida. Hoppas fler gör det för den här videon var det värsta jag sett på länge.
Citera
2020-02-12, 08:39
Medlem
Vanstertrollets avatar
Det här ger en ju tillfället i akt att samtidigt godhetssignalera att man värnar om klimatet genom att inte flyga med SAS. Man slår två flugor i en smäll
Citera
2020-02-12, 08:40
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ja eller så blev den kanske anmäld av en massa lättkränkta flashbackare så algoritmen plockade bort den den kommer nog upp snart igen ska du se...

Möjligt, den som lever får se. Vi snackar typ 10/10000 ratio på votes
Citera
2020-02-12, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Lyckas inte se att SAS står bakom denna. Finns ej via deras egen kanal, bara via ett par tre obskyra avsändare. Nån som kan verifiera?

De tog ned filmen från sin kanal efter att de fått närmre 15k dislikes.
Citera
2020-02-12, 08:41
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Lyckas inte se att SAS står bakom denna. Finns ej via deras egen kanal, bara via ett par tre obskyra avsändare. Nån som kan verifiera?

Som du ser tidigt i tråden så låg den i just den Youtubekanal du länkar till. Först inaktiverade SAS kommentarerna, sedan gjorde de filmen "privat" så att den nu inte längre syns där. De obskyra avsändarna är folk som laddade ned filmen och sedan själva har återpublicerat den.

Filmen fanns också på SAS officiella Faecesbook-konto (varför i helvete nu miljardkoncerner måste ha Faecesbookkonton som kattanter och selfiefjortisar, SAS har uppenbarligen råd med en egen hemsida, fast det är väl ett annat diskussionsämne), men de har själva raderat den därifrån.
Citera
2020-02-12, 08:41
Medlem
chronomasters avatar
De borde skämmas, hoppas alla som ogillar den skickar in ett klagomål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in