2020-02-12, 08:26
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Det är en reklamfilm. Lugn
Det är din inställning jag kritiserar nu. Och den verkar vara att man skiter i omvärlden sålänge man får sina behov tillfredsställda.

Icke-rationell hjärndöd robot som blint följer sina behov istället för någon högre mening. Well well, du är barn av din tid.
Citera
2020-02-12, 08:27
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Det är din inställning jag kritiserar nu. Och den verkar vara att man skiter i omvärlden sålänge man får sina behov tillfredsställda.

Icke-rationell hjärndöd robot som följer sina behov istället för någon högre mening. Well well, du är barn av din tid.

Min inställning är att reklamfilmen inte skapar någon dipp för SAS. Sluta grina
Citera
2020-02-12, 08:27
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Rätt smart på ett sätt. Målgruppen är samma medelklassmänniskor som flygstrejkar. "Resa Wok är näst bäst efter klimatsmart".

Samtidigt det gamla vanliga folkföraktet (Nu snackar jag inte etnisitet utan "klass").
Citera
2020-02-12, 08:30
Medlem
Det skall bli spännande att se om börskursen för SAS påverkas idag.
Citera
2020-02-12, 08:30
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Min inställning är att reklamfilmen inte skapar någon dipp för SAS. Sluta grina
Nej, din inställning är att du fortsatt blint kommer vilja få dina behov tillfredsställda utan någon tanke på högre skeenden och långsiktigt kausala effekter.

Och det är en inställning som är helt analog till resten av den nu rådande situationen i Sverige.

Det är en samhällsförstörar-inställning.
Citera
2020-02-12, 08:31
Medlem
Beaver14s avatar
Reklamen handlar ju om att det som är "truly Scandinavian" är att vi är ett utforskande folk som tar oss ut i världen, anammar det som vi tycker om och gör det till vårt eget. Att det inte var vårt från början innebär ju inte att det inte är Scandinaviskt nu.

Sen att de fått er tangentbordskrigare att gå bananas är en kul bonus.
Citera
2020-02-12, 08:33
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
De har fel.
De borde nämnt den flashbackska-lättkränktheten som något unikt svenskt iaf.

Haha.. benägen att hålla med. Kolla alla upprörda små myror. Myror som är kränkta över något som är en icke-fråga. Patetiskt

Att ens häva ur sig att ”Scandinavian airlines” skulle påstå att det inte finns något skandinaviskt, utan att reflektera över det horribla i den tron - är stört. Korkat WT-beteende av bönder med för bristfällig svenska för att ens kunna tänka rätt. Eller se på reklamfilm, tydligtvis.

Nu tror jag dock att en majoritet begriper bättre och därmed kan vi inte tillskriva svenskt folk denna lättkränkthey. Den är även fortsatt ett flashbackfenomen, tror jag.
Citera
2020-02-12, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Vad är poängen?

resa och lära sig av att uppleva nya saker som man kan ta med sig hem..
Citera
2020-02-12, 08:34
Medlem
Jordgubbes avatar
Lyckas inte se att SAS står bakom denna. Finns ej via deras egen kanal, bara via ett par tre obskyra avsändare. Nån som kan verifiera?
Citera
2020-02-12, 08:34
Medlem
DaChiefs avatar
Sas försöker mörka den negativa respons som deras kampanj fått.

Kommentarer tas bort på youtube och facebook.

Like och dislike mätaren på videon har nollställts. Dock är det samma ratio, 99,5% ogillar vad sas står för.

När jag la mig igår hade videon 200 likes och 14000 dislikes.

Lögnare.
Citera
2020-02-12, 08:36
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Lyckas inte se att SAS står bakom denna. Finns ej via deras egen kanal, bara via ett par tre obskyra avsändare. Nån som kan verifiera?

Den lades upp via deras kanal först, sedan togs ner några timmar senare.
Citera
2020-02-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Sen att de fått er tangentbordskrigare att gå bananas är en kul bonus.

Ja va faan är inte negerbollen ens svensk, bästa tråden på länge det här=)

Ingen jävel som gnäller på den här reklamfilmen har nånsin kapital att kalla nån annan person lättkränkt iallfall..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in