2020-02-12, 08:15
Medlem
De har fel.
De borde nämnt den flashbackska-lättkränktheten som något unikt svenskt iaf.
Citera
2020-02-12, 08:15
Medlem
Il.Malizias avatar
Den här reklamen är så oerhört märklig.
Varför skulle man vilja resa med SAS och/eller till Skandinavien med denna?
Vem tilltalas av denna?
De enda jag kan tänka mig är Gretabrigaden som bojkottar flyg pga flygskam. Är dessa en så stor kundgrupp att det är värt att alienera de andra?

Man hade gärna velat se vad det är för tomte på SAS som godkände denna.

Glädjande nog var svaret så totalt att de drog tillbaka filmen. Vill gärna se en förklaring och ursäkt.
Citera
2020-02-12, 08:18
Medlem
Jag tror att SAS kan tjäna på den här reklamen. För nu kommer många att vara extra uppmärksamma på allt som har med SAS att göra, bara för att de är så arga på SAS.

Och så smäller SAS upp ny reklam med en massa billiga erbjudanden. Nej men titta, säger folk, inte visste jag att man kunde åka så billigt till Thailand? Nej visst nej, man ska inte åka till Thailand på grund av Coronaviruset, men titta så billigt det är att flyta till Kanarieöarna! Och Costa Rica!

Nej vet du Lisa, nu åker vi till Kanarieöarna hela familjen, för det här erbjudandet kan vi inte missa!
Citera
2020-02-12, 08:18
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
”Vi som arbetar gör det för att det passar oss bäst. Man vill ha sin lön och orkar inte bli upprörd när landet står i lågor och ens skattepengar går till att understödja branden”

Du min herre är ett jävla fån som inte hör hemma i ett gemensamt samhälle.

Snöflinga? Varför så otroligt kränkt?
Citera
2020-02-12, 08:20
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Snöflinga? Varför så otroligt kränkt?
Jag blir inte kränkt. Jag säger att din skygglapps-inställning är vad som leder detta land till kollaps.
Citera
2020-02-12, 08:20
Medlem
Fast nu var ju detta en bra reklamfilm och ni som missar poängen måste vara efterblivna.
Citera
2020-02-12, 08:22
Medlem
stilichos avatar
Kommentarerna här var så omfattande att jag kände mig tvungen att se reklamfilmen i fråga.

Även om jag kan förvånas över den dåliga fingertoppskänslan hos markering-gruppen hos SAS, de verkar fortfarande tro att det är 2015, så känns den mesta responsen rätt överdriven. Inläggen i den här tråden verkar mest komma från lättkränkta snöflingor som tror sig se någon som talar illa om svenskar/skandinaver.

En mer rättvis tolkning är att SAS försöker göra någon sorts (PK-)rolig propaganda för att åka utomlands och samla intryck att ta med sig hem. I slutet säger de rakt ut att i Skandinavien har vi samlat det bästa från hela världen, knappast vad man brukar kalla tung Skandinavien-kritik. De propagerar helt enkelt för att folk ska resa mer, inte särskilt förvånande från ett flygbolag kan man tycka.
Citera
2020-02-12, 08:22
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
Jag blir inte kränkt. Jag säger att din skygglapps-inställning är vad som leder detta land till kollaps.

Det är en reklamfilm. Lugn
Citera
2020-02-12, 08:23
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandmissbrukare
Fast nu var ju detta en bra reklamfilm och ni som missar poängen måste vara efterblivna.
På vilket sätt tycker du att den var bra?

Jag förstår att grundpoängen var att det är positivt att resa och att resor genom tiderna gjort att människor tagit med tankar/idéer/uppfinningar hem och byggt vidare på dessa.

Men detta kan förmedlas utan att man för den skull förneka de Skandinaviska länderna, reducera dem till ett område som "ingenting" kommit ifrån. Detta hade kunnat gjorts utan den uppfostrande tonen där man (sannolikt felaktigt) "rättar" en äldre dam som framhåller kött bullar som något svenskt.

Kan du inte se detta?
Citera
2020-02-12, 08:24
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blandmissbrukare

Vad är poängen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Den här reklamen är så oerhört märklig.
Varför skulle man vilja resa med SAS och/eller till Skandinavien med denna?
Vem tilltalas av denna?
De enda jag kan tänka mig är Gretabrigaden som bojkottar flyg pga flygskam. Är dessa en så stor kundgrupp att det är värt att alienera de andra?

Man hade gärna velat se vad det är för tomte på SAS som godkände denna.

Glädjande nog var svaret så totalt att de drog tillbaka filmen. Vill gärna se en förklaring och ursäkt.

Vad i helvete den ska ju inspirera folk att resa och den påpekar saker vi i Skandinavien fått av att just göra det.

fast man kan ju vara jävligt trångsynt och se det som nåt anti-skandinvisk och böla ut om det här på flashback=)

all reklam är bra reklam eller vad nu trump en gång sa

och BTW thaimaten är inte skandinavisk den heller=) det verkar dom glömt att ta med i den här vetenskapligadokumentären om skandinavium
Senast redigerad av painkiler 2020-02-12 kl. 08:31.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag tror att SAS kan tjäna på den här reklamen. För nu kommer många att vara extra uppmärksamma på allt som har med SAS att göra, bara för att de är så arga på SAS.

Och så smäller SAS upp ny reklam med en massa billiga erbjudanden. Nej men titta, säger folk, inte visste jag att man kunde åka så billigt till Thailand? Nej visst nej, man ska inte åka till Thailand på grund av Coronaviruset, men titta så billigt det är att flyta till Kanarieöarna! Och Costa Rica!

Nej vet du Lisa, nu åker vi till Kanarieöarna hela familjen, för det här erbjudandet kan vi inte missa!

Det är ju just detta SAS inte klarar av, att konkurrera med priset!

De lever på skandinaviska affärsresenärer som mig som är villiga att betala för lite bättre service (även om det idag är tveksamt). Men för mig är det slutrest med SAS, det finns ett par bolag till som kör på samma destination som jag brukar åka till. Jag skall avverka min Eurobonus först bara, det är min sista gåva till SAS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in