2020-02-12, 01:30
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Jag förstår, men de flesta som uppfattar filmens budskap som osmakligt är sannolikt inte fnattionalister.
De har bara ett annat ideologiskt perspektiv än vad du har.
Alla normalbegåvade ser vad filmen handlar om. Sen kan man ha olika åsikter om det.

Nja, jag tror tvärtom. Att normalbegåvade klarar av att se filmen för vad den är. Istället för att se spöken.

Jag tycker att filmen var kanon och helt sanningsenlig. Tycker att det var bra gjort av SAS. Och gillar inte mitt Sverige mindre för det. Snarare mer, pga filmen.
Citera
2020-02-12, 01:31
Medlem
heriks avatar
Att SAS förnedrar och nerlåter sig till denna låga PK nivå
är skandal ! Lägg ner sliten!
Citera
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Om man tror att en sketen reklamfilm för flygbolaget måste godkännas av eller t.o.m. gjorts på initiativ av SAS Groups styrelse så är man nog mer än lovligt förvirrad.

Mer än lovligt förvirrad är man hur som helst om man tror att "Wallenberg" är "ägarna utav SAS gruppen", det är ett publikt handlat halvstatligt börsbolag, så ägarskapet borde vem som helst orka kolla upp med ett par knapptryckningar innan man postar på Flashback.

Raoul Wallenbergs mor var åttondelsjudinna, redan hon hade alltså kunnat passera som ickejudisk under Nürnberglagarna, för att inte tala om hennes son. Raoul var enda barnet, och själv fick han enbart en dotter som inte hade något med företagsfamiljen Wallenberg att göra. Så där tog det wallenbergska judespåret slut.

Är du månne en sån där amerikan som tror att alla med det germanska namnsuffixet -berg är judar?

Wut?

Du kanske har hört om fenomenet "Get woke go broke"? Du vet, det som fick Gilette att tappa ca 8 miljarder dollar när de kom med sin anti-vita, anti-maskulina reklam häromåret, tror du de som bestämmer på SAS och liknande bolag lever i vakuum utan A B tester? De visste att detta skulle vara MINST kontroversiellt och att denna reklamfilm var ett beställningsjobb från högre ort borde vara en självklarhet för varje tänkande individ.

Vilka är SAS målgrupp tror du?

Som sagt, Wallenberg är den officiellt största enskilda ägaren av SAS, att de äger runt 25% av Svenska börsen gör att 3/4 delar av alla andra bolag på ägarlistan är direkt eller indirekt under deras kontroll. Det är fritt fram att bevisa mig fel däremot!

Hur blir man mindre Judisk? Om de första Wallenbergarna var 100% Judiska så är du fortfarande Jude, du kan inte avla bort en genmutation, eller som Gud den allsmäktige sa;

"Inte ens efter 10 generationer är rasbastarder välkomna i min församling."

Varför tror du Judiska Wallenberg bytte namn och medvetet försöker dölja sin Judiska bakgrund?
Senast redigerad av Daniel501 2020-02-12 kl. 01:33.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Nja, jag tror tvärtom. Att normalbegåvade klarar av att se filmen för vad den är. Istället för att se spöken.

Jag tycker att filmen var kanon och helt sanningsenlig. Tycker att det var bra gjort av SAS. Och gillar inte mitt Sverige mindre för det. Snarare mer, pga filmen.

ja precis för om jag lanserar turism till japan så ska reklamen vara : vi är precis som alla andra länder kom gärna hit!

eller öppna en italiensk restaurang och i reklamen säga: vi gör all möjlig mat, mexikansk, grekisk, fransk och engelsk kom gärna hit!

du trollar?
lol

vad fan är poängen med namnet "scandinavian airlines" eller varför folk ska ens resa hit om de har inget att säga och om det har med "sanning" å göra, varför inte berätta vad som sker i Sverige med? våldtäkter,bilbrände,rån,skottlossningar mm så de får sig en riktig "sanning" om vad som sker här, dvs ren fakta!
Citera
2020-02-12, 01:32
Medlem
Till SAS

" Sverige är vårt, det är sex och en kvarts millioner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra. De döda är åtskilliga millioner flera än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem. Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss.

Någon gudomlig rätt till ett visst landområde, någon rätt i och för sig att besitta ett visst land från begynnelsen och intill änden, gives naturligtvis icke åt vårt folk. Den rätten är någonting som skall förtjänas, som skall förvärvas av varje folk.

Svenskarna har förvärvat sig rätten till sitt land. Sverige är vårt sedan årtusenden med odlarens och brukarens självklara rätt, genom fädernas offer i blod, genom den särpräglade kultur, som har skapats här.

Vad Sverige i dag är, det har döda och levande svenskar gjort det till, och ingen annan. Sverige är idag vårt genom svensk strävan. De levande svenskarnas uppgift är att bevara det och förkovra det genom att fortsätta denna strävan - på frihetens grund.

Vi är ett litet folk, men vi har ett stort land att bo i. Se på Europa-kartan! Vårt land brer vida ut sig i världsdelen. Men vi är få, vi är de ensamma stugornas folk, och även om vi numera delvis bor i städer, så är vi dock någon gång komna från bönders, torpares, backstugesittares stugor.

I ensamheten i stora ödsliga skogar har en svensk folksjäl danats genom tusendena år. Brottningen med stenen och stubben när åkern bröts, har gett oss krafter - andliga och kroppsliga. Och starkt motstånd utvecklar starka krafter. Så har detta lands skog och mark präglat oss, gett oss det egnaste, upprinnelsens källa till vår folkstyrka, den ensamme skogsbons stolthet och frihetssinne och den sege odlarens ihållighet.

Det verkligt svenska är sålunda ursprunget - vår växtplats. Det är för mig den barndomens jord där jag sprang barfota något dussin somrar, och kände enrisbuskens barr under fötterna. Barndomens mark, det är vårens allt ljusare kvällar med morkullsflykt över stugbacken, och tranornas skrik från kärret. Det är sommarens sol värmda bäck med sitt ljumma vatten plaskande kring barnaben med sårskorpor på knäna. Det är höstens röda lingontuvor och det nedfallna äpplet i dagg-gräset en klar morgon. Det är vinterns snödrivor vid farstubron. Det är iskanornas kälkbacke. Det är några barn i en gråmosses lavstuga på skogsbacken en enslig kväll i skymningen. Far är på regementsmötet, mor på dagsverke uppe i Roten. Barnen sitter vid stugans fönster och trycker sina näsor platta vidmot emot glaset. Finns det inte någon där nere på vägen? Det är fattigdom - men en stolt fattigdom, som hjälper sig själv till livets tillräckliga uppehälle, till det grova, men mustiga dagliga brödet från rågen på åkerlappen kring stugan. Det är en sund och fri barnaväxt, som den vilda örtens mellan enbuskarna i hagen. Det är frid och trygghet i ett fredligt land, där barnen föds fria av fria föräldrar. Ett land där också de minsta backstugors barn får pröva sina möjligheter av alla slag så långt deras krafter räcker till. Ett land där var och en får växa efter sin egen art. Detta är det egna, det som aldrig skall låta sig utbyta mot något främmande. Detta är roten och blodsbandet, min andliga arvslott som jag har att föra orörd vidare åt mina egna barn. Detta är för mig det svenska, det omistliga."
Citera
2020-02-12, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Vad önskas SAS uppnå med detta? Kan man inte istället peka på vad som är fint och unikt med Skandinavien så blir alla nöjda även de som flyttat hit.

Man behöver inte skriva mer än vad du har framställt, man kommer väldigt långt med sunt förnuft

Så vitt jag vet är det också ganska hög konkurrens på flyg marknaden i skandinavien och med tanke på att mångkultursvurmande och dom liberala vindarna är inne i en nedåtgående trend så är detta beslut inte speciellt verklighetsförankrat. Man riskerar också att förlora kunder som har ett mer nationalistiskt synsätt eller helt enkel är trött på mångkultur och den kund basen växer allt mer.

SAS precis som regeringen håller bokstavligt talat på att gräva sin egen grav, underhållande!
Senast redigerad av TolerantSwine 2020-02-12 kl. 02:28.
Citera
2020-02-12, 01:33
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Är det alltså på det sättet SAS försöka sälja biljetter anser du.
Min mening är att SAS just nu drivs av en evolutionär impuls som syftar till att upplösa skillnader för att bereda vägen för global enighet, världsfred, utökat internationellt samarbete inför globala utmaningar etc, och som sedan årtionden tillbaka svept som en stormvind genom hela världen, och genom västvärlden i synnerhet (väst är mänsklighetens pionjärer så det är bara naturligt) och som kommer att fortsätta i vågor åtminstone ett par hundra år till framöver - tillräckligt länge för att upplösa världsliga skillnader vars enda syfte är att blåsa upp människans ego och vars pris är ständig konflikt.
Citera
2020-02-12, 01:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quaerere
HELVETE VAD DET RADERAS PÅ DERAS FACEBOOK. Helt sinnessjukt. Realtidsradering! Sjukaste jag sett!

Var, har du länk?
Vilken av SAS hem sidor?
Citera
2020-02-12, 01:34
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Finns en del roliga memes på /pol/ om detta och de sjuder som bara den. Och inte undra på det. Självhatet i Sverige är ju extremt.

https://boards.4chan.org/pol/thread/243387438

Nästa steg i kampanjen från SAS blir nog att de ska söka sympati. De tvingades ju ta ner "sin modiga film" på grund av allt "näthat".
Citera
2020-02-12, 01:36
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Min mening är att SAS just nu drivs av en evolutionär impuls som syftar till att upplösa skillnader för att bereda vägen för global enighet, världsfred, utökat internationellt samarbete inför globala utmaningar etc, och som sedan årtionden tillbaka svept som en stormvind genom hela världen, och genom västvärlden i synnerhet (väst är mänsklighetens pionjärer så det är bara naturligt) och som kommer att fortsätta i vågor åtminstone ett par hundra år till framöver - tillräckligt länge för att upplösa världsliga skillnader vars enda syfte är att blåsa upp människans ego och vars pris är ständig konflikt.

På bekostnad av vita, för alla dessa reklamer riktar sig enbart mot vita, VITA ska anpassa sig till andra, VITA länder ska göra plats åt andra.
Citera
2020-02-12, 01:36
Bannlyst
Hahahaha.

Error404 ingen orkar med filmen.

The Lolz! Som ett troll gjort den!

Total implosion flugan 2 full retard.

Vilket produktions bolag?

Har SAS blivit trollat? Rökt hasch?

Snacka om att gå över gränsen d är sån skit som väcker fullblods nazismen hos ett folk.

Att folk inte ser slagsidan de attraherar.
Senast redigerad av snuttis 2020-02-12 kl. 01:44.
Citera
2020-02-12, 01:37
Medlem
Vilka jävla flanar på SAS. Kastade precis upp halva bärsen när jag såg den. Horungar, hela bunten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in