2020-02-06, 21:27
Medlem
Lämnade precis av en bekant på pendeln mot Sollentuna och fick ett sms några minuter senare som sade:

"Dom sa precis i högtalarna att det är en stor polisinsats i Sollentuna just nu och att vi inte får använda en av utgångarna haha"

Hänger det samman med denna skjutningen från idag eller är det något nytt på gång?
Citera
2020-02-06, 21:29
Medlem
Polisen:
Vittnesförhör sammanställs just nu i en utredningsinsats. Bildanalytiker går igenom filmer från övervakningskameror och det pågår en inventering av vilka kameror som kan ha dokumenterat företeelser av värde för förundersökningen.

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/
Citera
2020-02-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polymoth
Lämnade precis av en bekant på pendeln mot Sollentuna och fick ett sms några minuter senare som sade:

"Dom sa precis i högtalarna att det är en stor polisinsats i Sollentuna just nu och att vi inte får använda en av utgångarna haha"

Hänger det samman med denna skjutningen från idag eller är det något nytt på gång?

Hela norra utgången samt hela busstorget är avspärrat. Plus att busstrafiken är inställd enligt P4. Det har att göra med händelsen som tråden handlar om
Citera
2020-02-06, 21:42
Medlem
kattenjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Malmvägen förknippas med mord...
Jag själv tänker direkt pä 17 åringen som blev ihjälskjuten där för några år sedan

Malmvägen förknippas med utanförskap men du behöver aldrig känna dig rädd på Malmvägen. De som bor där tittar inte ens åt dig snälla, större risk att åka buss i city än att ta en klippning på Malmvägen.
Citera
2020-02-06, 21:42
Medlem
Är det ingen som kan vaska fram ID på han som blev skjuten? Är det mot förmodan någonting oskyldig toppstudent med ljusa framtidsutsikter? Sollentuna har ju en historia av slumpmord (tänker på stackars Peter)
Citera
2020-02-06, 21:48
Medlem
När jag gick förbi platsen en stund efter kl. 19 var busstorget fortfarande avspärrat. Precis söder om hållplatskuren för linje 179 mot Kista satt en tekniker i vit klädsel bland en massa utställda små pyramider. På hållplatsen som ligger på tvären vid kiosken stod en blå ledbuss parkerad. Den enda bussen innanför avspärrningen.
Nu har SL plockat bort informationen från sin hemsida så jag antar att bussarna kan gå in till torget igen.
Citera
2020-02-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Hela norra utgången samt hela busstorget är avspärrat. Plus att busstrafiken är inställd enligt P4. Det har att göra med händelsen som tråden handlar om

Okej, har inte haft koll överhuvudtaget idag/läst Flashback, så, skjutningen var väl vid 14? Och det är fortfarande stort pådrag? Något nytt i görningen eller har man inte hittat GM sedan 14 idag?
Citera
2020-02-06, 21:49
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
Sollentuna är tydligen invaderat av ensamkommande som driver runt, rånar och misshandlar svenskar. Det handlar om att komma över telefoner, märkesjackor och skor. En bekant från Sollentuna berättade att hennes son och några andra unga svenska killar attackerades, rånades och misshandlades av "svartklädda". Hon vittnade även om att det är upprorsstämning bland ursprungsbefolkningen som menar att nu måste något göras åt invasionen. Skjutningar i Sollentuna - inte alls oväntat i sammanhanget.

Var får du dina ”rapporter från verkligheten” ifrån? Förstår att det är långt till Sollentuna från Junsele eller Sjöbo eller Åmål eller var du nu sitter och trollar ifrån, men du kan ju inte tro på allt du läser i Fantomen, på Fria Tider eller tror att rösterna i huvudet säger till dig. Även om det är din ”sanning” så är det inte förenligt med verkligheten, så inget du bör sitta och skriva på nätet. Du framstår bara som en apostel för fake news och förvärrar troligen din sjukdomsbild.
Skriv om saker du vet och kan. T ex antipsykotiska läkemedel och tribaltatueringar.
Citera
2020-02-06, 21:58
Medlem
Citat:
Om inte annat borde han åka in för att ha gjort en olagligt sopkass video till en ännu sämre autotune-låt

Autotune, favoriten hos gangster-rapparna, samt Cheer och Olsson Brothers.

Är detta ett stjärnskott från Sollentuna? Eller varför är han föreslagen som GM?
Citera
2020-02-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Autotune, favoriten hos gangster-rapparna, samt Cheer och Olsson Brothers.

Är detta ett stjärnskott från Sollentuna? Eller varför är han föreslagen som GM?

Faktafel! Olsen Brothers må låta autotunade, men de låter så utan autotune
Citera
2020-02-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Malmvägen förknippas med mord...
Jag själv tänker direkt pä 17 åringen som blev ihjälskjuten där för några år sedan

Det var i somras
Citera
2020-02-06, 22:17
Medlem
Citat:
Sprang han inte upp på perrongen så sprang han ju rakt i famnen pågår polisen? Tingsrätt, häkte och snuthäck ligger ju rakt ditåt. Jag tror att han tog tåget till Helenelund och sedan mot kista/rinkeby/Akalla

Det låter för riskabelt tror jag. Svårt att smälta in om han är maskerad och om han inte var det då så fastnar han på kameror. Men om det stämmer kanske någon som satt på häktet såg honom? De borde ha bra blick utåt, jag vet iof inte om man kan se ut när man sitter där. Ni som har suttit där på häktet, kunde ni se ut? Är det vanligt att man står i sitt rum och tittar ut? Kan tänka mig att någon på häktet, hör skotten, tittar ut och ser gärningsmannen och kan följa hela flyktvägen. Kanske en bil som stod parkerad utanför polisstationen? Polisen kanske borde knacka dörr på häktet? Vad tycker ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in