Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-05, 18:28
  #7273
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Skulle säga att det är 95% riktigt, Nigel och hans lakejer hoppas att Kanadensiska, Australiensiska eller andra västeuropeiska läkare ska åka till GB för att jobba. Men realiteten är en annan och de kommer få läkare från tredje världen som vill ha bättre betalt än i sina hemländer.
Svensk sjukvårdpersonal åker till Norge, de är EU-vasaller...
Vad jag inte förstår är varför man inte är självförsörjande på personal? Det är väl bara att utbilda tillräckligt många, jag ser inte riktigt problemet.
Citera
2020-02-05, 18:45
  #7274
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Vad jag inte förstår är varför man inte är självförsörjande på personal? Det är väl bara att utbilda tillräckligt många, jag ser inte riktigt problemet.

Det är ju billigare med invandring. Sen undrar jag om du träffat engelska fotbollsfans någon gång. De är nästan som djur och det är dessa vi pratar om. Fotbollsfans röstade oftast för Brexit för den delen så de får vad de vill. Jag håller nästan med ttwazzup om invandringen men mer ur perspektivet att det är så många mottagare förstått det med australiensare och kanadensare istället för de som egentligen kommer komma som indier och nigerianer. Sen är det också så, som vi diskuterat förut, att britter faktiskt inte har något problem med sånt generellt och framför allt inte i jämförelse med svenska brexitstödjande rasister.


Du förstår det nog bättre om du tänker att de som organiserat Brexit, dvs Tories, så är de fanatiska globalister som ska frihandla med hela världen. Många på forumet tror att Brexit var en förlust för globalisterna men det är såklart helt tvärtom.
Citera
2020-02-05, 18:49
  #7275
Avstängd
pethoms avatar
Väldigt massa dösnack i denna tråd. Det kommer inre att bli så stor skillnad mot hur det var innan Storbritannien gick ur EU.
Citera
2020-02-05, 18:50
  #7276
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Väldigt massa dösnack i denna tråd. Det kommer inre att bli så stor skillnad mot hur det var innan Storbritannien gick ur EU.

Du tror att Johnson kommer blåsa alla som vill ha Brexit?
Citera
2020-02-05, 18:53
  #7277
Avstängd
pethoms avatar
Brexit är ert faktum men det kommer inte bli någon skillnad vad gäller resande, jobbchanser, vilka produkter som kommer att finnas i affärer och annat.
Citera
2020-02-05, 18:54
  #7278
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är ju billigare med invandring.
Snålheten brukar dock bedra visheten.
Citat:
Sen undrar jag om du träffat engelska fotbollsfans någon gång.
Inte direkt.
Citat:
De är nästan som djur och det är dessa vi pratar om.
Människan är ett djur.
Citat:
Fotbollsfans röstade oftast för Brexit för den delen så de får vad de vill. Jag håller nästan med ttwazzup om invandringen men mer ur perspektivet att det är så många mottagare förstått det med australiensare och kanadensare istället för de som egentligen kommer komma som indier och nigerianer.
Tja, om det är britternas innersta önskan, då så. Men man ska samtidigt ha i åtanke att de är extremt hjärntvättade, liksom svenskarna.
Citat:
Sen är det också så, som vi diskuterat förut, att britter faktiskt inte har något problem med sånt generellt och framför allt inte i jämförelse med svenska brexitstödjande rasister.
Så är det säkert. Men därmed finns det heller inga britter kvar, inom en snar framtid.
Citat:
Du förstår det nog bättre om du tänker att de som organiserat Brexit, dvs Tories, så är de fanatiska globalister som ska frihandla med hela världen. Många på forumet tror att Brexit var en förlust för globalisterna men det är såklart helt tvärtom.
Jag har inga problem med globaliseringen rent generellt. Det är bara den groteska invandringen som jag föraktar och hatar.
Citera
2020-02-05, 18:55
  #7279
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Brexit är ert faktum men det kommer inte bli någon skillnad vad gäller resande, jobbchanser, vilka produkter som kommer att finnas i affärer och annat.

Jo, definitivt kommer det göra det. Idag har du fri rörlighet till Storbritannien(något Benke-50 vägrar fatta) vilket du inte kommer ha framöver. Hittills har du kunnat söka jobb fritt i Storbritannien och det kmmer du inte få i framtiden.
Citera
2020-02-05, 19:01
  #7280
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Hittills har du kunnat söka jobb fritt i Storbritannien och det kmmer du inte få i framtiden.
Eftersom britterna vill ha det på det sättet, eller? Då får man väl bara lov att respektera det, i så fall. Att slippa otillbörlig konkurrens bör alla folk ha rätt till.
__________________
Senast redigerad av Condottieri 2020-02-05 kl. 19:03.
Citera
2020-02-05, 19:03
  #7281
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Eftersom britterna vill ha det på det sättet, eller? Det får man väl bara lov att respektera, i så fall.

Absolut. Det som ändras är förmodligen inte antalet utan sammansättningen av dem. Det Farage och andra klagat på är ju orättvist det varit att vita människor från tex Sverige har haft enklare att invandrare. Det kommer man förmodligen ta bort nu men de anser sig ju behöva invandring så den kommer istället förmodligen komma från Samväldet.
Citera
2020-02-05, 19:05
  #7282
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Absolut. Det som ändras är förmodligen inte antalet utan sammansättningen av dem. Det Farage och andra klagat på är ju orättvist det varit att vita människor från tex Sverige har haft enklare att invandrare. Det kommer man förmodligen ta bort nu men de anser sig ju behöva invandring så den kommer istället förmodligen komma från Samväldet.
Frågan är om folket verkligen vill ha det så? Vill de faktiskt bli bruna och svartkrullhåriga och överge sin nationella identitet så är det väl inga problem, så sett. Om de inte vill det, är ju Brexit en enda stor bluff.
__________________
Senast redigerad av Condottieri 2020-02-05 kl. 19:27.
Citera
2020-02-05, 20:43
  #7283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Frågan är om folket verkligen vill ha det så? Vill de faktiskt bli bruna och svartkrullhåriga och överge sin nationella identitet så är det väl inga problem, så sett. Om de inte vill det, är ju Brexit en enda stor bluff.

Ja det var ju det som de röstade för, att stoppa "vit" invandring från EU, och istället bara ta in samväldesfolk från Indien, Pakistan, Kenya och Nigeria!
Citera
2020-02-05, 21:40
  #7284
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaist
Ja det var ju det som de röstade för, att stoppa "vit" invandring från EU, och istället bara ta in samväldesfolk från Indien, Pakistan, Kenya och Nigeria!
Men att de har röstat för detta innebär inte att de vill ha denna utveckling. Demokratin fungerar uppenbarligen inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback