2020-01-25, 23:10
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Jag vill tro att det i de flesta fall av "övernaturliga" upplevelser rör sig om naturliga orsaker, om det nu bara är vinden, gamla rör i en byggnad, eller "nerver" som "spökar". Säkert finns det också stollar som hittar på historier för att få uppmärksamhet. Men vad ska man tro när man själv har upplevt något? Eller när någon man känner, som man vet är psykiskt stabil, har upplevt något?
Absolut. Vissa vägrar ju tro på att något övernaturligt finns. Men det går inte att vara så säker på att alla historier har en naturlig förklaring, eller att de är påhittade. Dessutom tycker jag att världen vore tråkigare om det inte fanns några mysterier.
Citera
2020-01-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Absolut. Vissa vägrar ju tro på att något övernaturligt finns. Men det går inte att vara så säker på att alla historier har en naturlig förklaring, eller att de är påhittade. Dessutom tycker jag att världen vore tråkigare om det inte fanns några mysterier.

Det tycker jag också. Kan tänka mig att långt ifrån alla som varit med om något också berättar om det, av rädsla för att inte bli tagna på allvar.

Förresten så inser jag att det kan ha varit farsan som försökte skrämma mig hästklappandet. Hästkrafter hade varit på tal vid något tillfälle tidigare under dagen. Men fotstegen i gruset kan jag inte finna någon naturlig förklaring till.

Har du själv varit med om något? Kanske finns tidigare i tråden.
Citera
2020-01-26, 19:45
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Har du själv varit med om något? Kanske finns tidigare i tråden.
Det ska i så fall vara det där med duschtofflorna.

Citat:
Egentligen så vet jag inte om det var övernaturligt, men i somras var jag med om nåt skumt. Jag brukar ha på mig ett särskilt par inneskor när jag ska gå och duscha, men så gick en av remmarna som går över foten sönder. Och jag ställde bara undan skorna och började tänka på att köpa ett nytt par. Men så tog jag fram dem ett par veckor senare för att slänga dem, och då plötsligt var båda skorna hela igen! Jag har ingen aning av hur det gick till...
Senast redigerad av Furienna 2020-01-26 kl. 19:49.
Citera
2020-01-26, 21:38
Medlem
Citat:
Det ska i så fall vara det där med duschtofflorna.

Hustomte kanske?
Citera
2020-01-26, 21:56
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Hustomte kanske?
Det, eller kanske jag lagade skorna själv och glömde bort det?
Citera
2020-01-26, 22:42
Medlem
Citat:
Det, eller kanske jag lagade skorna själv och glömde bort det?

Inte omöjligt, även om man kanske borde ha kommit ihåg en sådan sak. Men jag har själv glömt bort saker, så jag dömer inte
Citera
2020-02-04, 01:13
Medlem
Methoxetamines avatar
Jag var förra månaden vid fullmåne med om att jag försökte kontakta andeväsen.. Jag hade redan tidigare haft shamaniska upplevelser av initiering till shamanism. Jag blev vägledd till att bli opererad på, och de skar upp mig och la in stenar i mig... Senare läste jag i en bok av Terence Mckenna att detta var initieringen till shamanism ... lite skumt.

Jag försökte alltså efter detta kontakta dessa väsen, och jag kände en kraftfull energi. Har någon konstig förmåga som jag inte förstår. Kan alltså lyfta min hand, röra någon konstig energi... Känner en kraftfull energi, sen satte jag igång musik, och musiken hette massa symboliska saker, som var oehört meningsfulla.. Olika symboliker, som "siren" vilket jag tolkar som illusion, som är väldigt seducerande, osv.. Gav mig en hel del klarhet över en massa psykotiska missförstånd som jag dragit.

Så jag är en botad galning, haha. Har någon skum idé om att de ska lära mig att bli shaman... Men vettefan om jag vill bli shaman.. Vill dock öva upp förmågan att kontakta dessa väsen.

Det verkar ha med månen att göra i alla fall. Har inte studerat så mycket.. Oh jag glömde också, jag fick en nagel kastad i ansiktet på mig när jag någon gång stod i min lägenhet och gjorde något... Grejen är, att det fanns ingen där som kunde kastat naglen i mitt ansikte, jag tänkte direkt att det var något andeväsen, som kastade den på mig... Fattar inte hur det gick till.. Såg en massa fjädrar också i luften ett tag...

Oh, min tv sattes igång ett tag av sig själv, och musik började spela ibland.. Precis som det är något som skyddar mig. Ser det som en skyddsängel som ser över mig. Känns bra att tänka så. Någonting har ju räddat mig i alla fall.

Just nu ser jag i mitt perifieseende en halvtransparent varelse som sitter på mitt bord. lol innan var dessa grejer skrämmande.. nu bjuder jag in dom, medvetet för att konfrontera rädslan... Vet ju att det inte kan skada mig. Håller dock inte fast vid att det är hallucinationer. Säger inte emot det dock. Jag föredrar att inte kategorisera dessa saker jag ser. Och ibland så ser jag saker som manifesteras i mitt liv, vet ej om det är en slump, eller om det är att jag ibland ser saker innan det händer. Föredrar rationellt tänkande men samtidigt ponerar jag om det är något meningsfullt. Eller både och.

Bästa för mig är att inte lägga det i verkligt eller overkligt. Utan bara vara neutral och låta det vara det det är.. Sen är det kul att spekulera lite.

Tror jag sett mig själv också, komma fram till mig själv, när jag varit ensam, i astralform eller något, och vidrört mig själv, precis som jag säger till mig själv, det är lugnt, jag är här med dig XD

Jag vet jag är skev :P
Senast redigerad av Methoxetamine 2020-02-04 kl. 01:17.
Citera
2020-02-04, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methoxetamine
Jag var förra månaden vid fullmåne med om att jag försökte kontakta andeväsen.. Jag hade redan tidigare haft shamaniska upplevelser av initiering till shamanism. Jag blev vägledd till att bli opererad på, och de skar upp mig och la in stenar i mig... Senare läste jag i en bok av Terence Mckenna att detta var initieringen till shamanism ... lite skumt.

Jag försökte alltså efter detta kontakta dessa väsen, och jag kände en kraftfull energi. Har någon konstig förmåga som jag inte förstår. Kan alltså lyfta min hand, röra någon konstig energi... Känner en kraftfull energi, sen satte jag igång musik, och musiken hette massa symboliska saker, som var oehört meningsfulla.. Olika symboliker, som "siren" vilket jag tolkar som illusion, som är väldigt seducerande, osv.. Gav mig en hel del klarhet över en massa psykotiska missförstånd som jag dragit.

Så jag är en botad galning, haha. Har någon skum idé om att de ska lära mig att bli shaman... Men vettefan om jag vill bli shaman.. Vill dock öva upp förmågan att kontakta dessa väsen.

Det verkar ha med månen att göra i alla fall. Har inte studerat så mycket.. Oh jag glömde också, jag fick en nagel kastad i ansiktet på mig när jag någon gång stod i min lägenhet och gjorde något... Grejen är, att det fanns ingen där som kunde kastat naglen i mitt ansikte, jag tänkte direkt att det var något andeväsen, som kastade den på mig... Fattar inte hur det gick till.. Såg en massa fjädrar också i luften ett tag...

Oh, min tv sattes igång ett tag av sig själv, och musik började spela ibland.. Precis som det är något som skyddar mig. Ser det som en skyddsängel som ser över mig. Känns bra att tänka så. Någonting har ju räddat mig i alla fall.

Just nu ser jag i mitt perifieseende en halvtransparent varelse som sitter på mitt bord. lol innan var dessa grejer skrämmande.. nu bjuder jag in dom, medvetet för att konfrontera rädslan... Vet ju att det inte kan skada mig. Håller dock inte fast vid att det är hallucinationer. Säger inte emot det dock. Jag föredrar att inte kategorisera dessa saker jag ser. Och ibland så ser jag saker som manifesteras i mitt liv, vet ej om det är en slump, eller om det är att jag ibland ser saker innan det händer. Föredrar rationellt tänkande men samtidigt ponerar jag om det är något meningsfullt. Eller både och.

Bästa för mig är att inte lägga det i verkligt eller overkligt. Utan bara vara neutral och låta det vara det det är.. Sen är det kul att spekulera lite.

Tror jag sett mig själv också, komma fram till mig själv, när jag varit ensam, i astralform eller något, och vidrört mig själv, precis som jag säger till mig själv, det är lugnt, jag är här med dig XD

Knappt att Legenden Herkko siponen ens skulle kunna skriva ihop någon så obegripligt som detta.
Citera
2020-02-04, 04:06
Medlem
Methoxetamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Knappt att Legenden Herkko siponen ens skulle kunna skriva ihop någon så obegripligt som detta.
Känner ej till honom, är han fbare då eller? Jag tycker inte det är obegripligt.. Mest väldigt konstigt enligt mig själv... Formulerade mig ganska vettigt... sen om det som hände mig var lättbegripligt, vettefan. Det är ju konstiga saker minst sagt.
Citera
2020-02-05, 13:28
Medlem
Citat:

Mediterar du något?
Citera
2020-02-05, 13:50
Medlem
Methoxetamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Mediterar du något?
Varför undrar du?
Citera
2020-02-05, 13:56
Medlem
Citat:
Varför undrar du?

Du ville lära dig mer om att få "kontakt" till andevärlden.. Det kan du lära dig genom att meditera, gå djupare i dig själv och öppna upp en annan frekvens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in