2020-02-02, 20:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I vilket inlägg uttryckte jag mig så? Du sitter och hittar på som vanligt.

I vilket inlägg skrev jag att du tycker det, du sitter och hittar på som vanligt.

Däremot hakade du på diskussionen efter detta infantila inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Som sjuk i den nivån skulle jag säga du har betydligt mer med sjuksystrar att göra än vad du har med läkare.

Då skrev jag att du kanske tycker att receptionisten borde ha högst lön med tanke på att denne möter flest patienter.
Citera
2020-02-02, 20:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Googla "kompetensbeskrivning sjuksköterska" så kan du iallafall komma en bit på vägen i din förståelse för vad som krävs av en sjuksköterska och slipper skriva en massa trams.

Är man inte nöjd med lönen får man väl söka sig ett annat jobb, vad är problemet?
Citera
2020-02-02, 20:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Att hon kallar en 30åring för boii gör ju henne till en solklar vänster feminist slash pride. Hon är säkert en sån mobbad svensk tjej som försöker hitta gemenskap oss invandrar män när dom är ute på stan och tågar för sina hemländer.

På pappret är du kanske 30 men enligt tramset du skrev så framstår du som högst 13 i mental mognad.
Citera
2020-02-02, 20:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
I vilket inlägg skrev jag att du tycker det, du sitter och hittar på som vanligt.

Då skrev jag att du kanske tycker att receptionisten borde ha högst lön med tanke på att denne möter flest patienter.

Vad fick dig att tro att jag kanske tyckte att receptionisten skulle ha högst lön?
Citera
2020-02-02, 20:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Vad fick dig att tro att jag kanske tyckte att receptionisten skulle ha högst lön?

Vad fick dig att tro att jag trodde det och varför ljög du och sa att jag hittade på som vanligt, jag hittade inte på något. Du däremot hittade på som vanligt när du påstod det.
Citera
2020-02-02, 20:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Är man inte nöjd med lönen får man väl söka sig ett annat jobb, vad är problemet?

Nej precis och det är exakt vad jag brukar säga till män som sitter och gnäller över att flest män tar de farliga jobben och att flest män dör i arbetsrelaterade olyckor. Bara att välja andra jobb ju.
Citera
2020-02-02, 20:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Vad fick dig att tro att jag trodde det och varför ljög du och sa att jag hittade på som vanligt, jag hittade inte på något. Du däremot hittade på som vanligt när du påstod det.

Du kan alltså inte svara på en enkel fråga.
Citera
2020-02-02, 20:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du kan alltså inte svara på en enkel fråga.

Problemet ligger hos dig då du inte kan förstå svar som du redan fått och fantiserar ihop påståenden om att jag har hittat på något. Du har helt enkelt för låg intelligens för att hänga med, men så är du kvinna också.
Citat:

Citera
2020-02-02, 20:57
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Nej precis och det är exakt vad jag brukar säga till män som sitter och gnäller över att flest män tar de farliga jobben och att flest män dör i arbetsrelaterade olyckor. Bara att välja andra jobb ju.

Det blir ju lite bakvänt eftersom det är strukturella klagomålet från början kommer från kvinnorna och inte från männen. Förstår du vad jag menar?
Citera
2020-02-02, 21:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Varför skriver du det till mig, jag förespråkar att man väljer det jobb man vill ha och är nöjd med. Men det är förstås rimligt att ge män rent generellt mycket högre lön än kvinnor även om det inte är så pga strukturell diskriminering.
Citera
2020-02-02, 21:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej inte MÄN allmänt. Det finns väldigt få kvinnor som hatar män i allmänhet. Däremot är kvinnor på sin vakt mot män såklart, och det är ju inte konstigt. Det är rimligtvis en naturlig "instinkt" eftersom vi vet att mannen är fysiskt starkare och utgör ett hot.
Kvinnan utgör inte ett hot mot mannen på det sättet.
Man läser dagligen om män som begår våldsdåd i samhället, allt från skjutningar till våldtäkt och knivskärningar. Kvinnomord som det kallas, är relativt "vanligt".
Väldigt sällan sker det omvända, att en kvinna mördar en man (även om det givetvis sker).

Men att du tror att kvinnor generellt hatar män är helt fel, och det är mest du som lider av den föreställningen. Däremot så känner säkert en del kvinnor att män är ett potentiellt hot, och de flesta män brukar visa omedelbart att de inte är det genom ett tryggt och vänligt bemötande, utan att göra en grej av det. De visar det helt enkelt per automatik. Och det är väl bra?

Och gällande media så är det ju ett litet gäng mindre hederliga människor som skriver där. Det är inte representativt för befolkningen öht, att du tror det förvånar mig.

Det finns gott om kvinnor som proklamerar att de minsann inte alls hatar män men ändå sipprar mansföraktet ut med jämna mellanrum. Det är det jag menar med att många kvinnor inte ens inser det själva. De tror att mansföraktet bara är common sense, eftersom så gott som all populärkultur, all media och i stort hela samhället har planterat detta i deras hjärnor.

Det är möjligt att hat inte alltid är rätt ord. De som öppet erkänner att de hatar män är säkert ganska få, även om kvinnor som gör det gärna bjuds in i mainstreammedia (vilket bara det visar min poäng) men hos var och varannan kvinna finns det något sorts förakt mot män, och en sorts kvinnochauvinism som man inte alls hittar motsvarande hos män. De flesta män i Sverige ställer också upp på den kvinnochauvinismen vad det verkar. Antingen pga hjärntvätt eller pga rädsla att inte bli omtyckt. Jag tycker den här videon visar ganska tydligt vad jag menar:

https://youtu.be/oxpX6IQ3GY4

Fråga 100 slumpmässigt utvalda kvinnor på stan och du kommer garanterat hitta manshat, mansförakt och kvinnochauvinism hos minst 75 st. Troligen fler.

Vad som hatas allra mest är mäns sexualitet. Den demoniseras ständigt som "den manliga blicken", "objektifiering", och till och med som sexism. Kvinnor har ingen som helst förståelse för den, kan inte relatera till den överhuvudtaget, och det finns ingen kvinna som har något positivt att säga om den. Män och pojkar får lära sig att skämmas för sin sexualitet, av främst kvinnor. Vi kan ta ett par fler vanliga ord som existerar för att shame:a mäns sexualitet:

"gubbsjuk" - män över 40 som attraheras av yngre kvinnor (vilket alla män gör)

"torsk" - män som vill ha sex med kvinnor de attraheras av men måste betala för att få det (vilket egentligen gäller typ alla män)

Unga män /killar får lära sig att det är fel att titta på kvinnor, att bli sexuellt attraherade av deras kroppar, att det är "olämpligt". Eller som en kvinnlig släkting till mig sa när hennes 13-årige son råkade zappa förbi en topless kvinna på tv:n i ett hotellrum och utbrast "oj det där var nice": "Men vad är det för fel på dig?". Anekdotiskt bevis ja men jag tycker det är talande.

Dessa åsikter verkar gälla för kvinnor generellt, möjligen i varierande grad. Inte bara kvinnor i media. Det är ytterst sällan man ser eller hör en kvinna som inte har denna syn. Det sipprar fram då och då hos alla möjliga.

Sen är det dessutom så att kvinnor vill inte ha med män att göra om de inte får betalt. En man duger inte om han bara har sig själv och sin kropp att erbjuda. Han måste tillföra något utöver det för att accepteras som partner av kvinnor. När man inser det inser man att kvinnor inte älskar män, utan bara vad män kan erbjuda. "Jag älskar honom" betyder "Jag älskar vad han kan erbjuda mig". Om mannen inte längre kan erbjuda det så är det sannolikt så att hon inte älskar honom längre.

Kvinnor tycker inte om män. Män måste "jump through hoops" och mer eller mindre ta avstånd från sig själva och från sin sexualitet för att bli någorlunda accepterade av kvinnor.

Sorgligt, men ju tidigare man inser detta desto bättre. Bättre det än att man går runt i tron att livet är som en Hollywood-film.
Citera
2020-02-02, 21:11
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag tycker du överdriver något enormt. Och det är ju faktiskt rätt stor skillnad på kritiken, eller snarare smutskastningen av specifikt då svenska kvinnor, fast även kvinnor i allmänhet till viss del.
Det är spaltmeter av allt som kvinnor enligt er inte kan göra och hur värdelösa de är på grund av detta. Och om de faktiskt kan göra något av dessa saker så är hon en feministskadad hen med penisavund.

Det är väl någon sorts reaktion på det eviga tjatet om att kvinnor är det bättre könet som man får höra dagligen i skolan, media och ute i samhället.

Citat:
Summering av detta blir att oavsett hur kvinnan gör så är hon enligt er sämre än mannen och bör vara lägre stående som samhällsmedborgare. Det finns otaliga trådar och exempel på kommentarer som styrker detta...be mig inte leta.

Sämre inom traditionell manliga domäner ja, oftast. Och det är ju där kvinnor hela tiden ska in och peta. Speciellt om domänen innehar någon form av status.

Citat:
Det är inte så att kvinnor i samma utsträckning som män håller på med detta jag beskrev ovan. Jag är rätt så förvånad över att det finns män 2020 som har sådana åsikter, men det har ju börjat sjunka in och det är bara att acceptera att det inte går att ändra på dessa män.

Nej, kvinnors hat mot män ser inte exakt likadant ut som mäns hat mot kvinnor, det är möjligt. Men det betyder inte att kvinnors hat mot män är minst lika stort som mäns hat mot kvinnor.

Varför spelar årtalet någon roll? Om inte annat är så är det mindre förvånande att män har sådana åsikter nu när det gått såpass lång tid att vi kan se effekterna av feminismen. Runt 1975 var det väl lite väl tidigt att utvärdera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in