Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-31, 14:16
  #27709
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Vaxdocka och patentskyddad ! Har vid sin ringa ålder gjort mycket mera än de flesta gör
under hela sin livstid ...

Spännande! Trump skrev ju att hon har en bra framtid framför sig. Blir roligt att se Greta "göra framsteg" samt hur hon "går framåt" !!!!

https://i.imgur.com/lBpAe6D.jpg

Och det bästa är att medierna skriver som tokiga om Greta som har inte gjort någonting alls.
Få se hur länge media orkar med Greta.

Ska Greta lyckas med någonting själv...då blir det väl 2030? Eller när tänker hon "bli" någon som kan något.
2020-01-31, 14:19
  #27710
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/greta-vil...greta-thunberg
2020-01-31, 14:20
  #27711
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Hon säger bokstavligen att vi är i början av en massutrotelse, hon lägger inte till något eller nyanserar det hela, citerar från någon rapport eller liknande. Återigen, man ansvarar för vad man säger.

Hennes kraftiga och dramatiska ord resulterar i 2 saker: Skapar panik och rädsla hos dom unga, samt gör Greta ännu mer känd. Nu ska hon bli vaxdocka, kul för henne.

Massutrotelse... Helt jävla absurt.

Greta är bra. Så lättgenomskådat. Hoppas medierna orkar skriva fortfarande om Greta 2020. Det finns ingen annan som är bättre på att idiotförklara hela rörelsen just med panikhistorier.

Ungarna blir rädda, då kommer flera att äntligen börja rapportera sanningen om klimatförändringarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
https://www.svt.se/nyheter/greta-vil...greta-thunberg

https://cadplast24.se/sv/hem/32-greta-dekal.html

Finns nog många "greta produkter" som hon knappast kan stoppa.

Amazon-sortimentet

Kanske såna kommer att ha svårare att använda bilden av Greta

Hur som helst kommer Soros att sköta dessa varumärken proffesionelt
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-31 kl. 14:37.
2020-01-31, 14:39
  #27712
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Hon säger bokstavligen att vi är i början av en massutrotelse, hon lägger inte till något eller nyanserar det hela, citerar från någon rapport eller liknande. Återigen, man ansvarar för vad man säger.

Hennes kraftiga och dramatiska ord resulterar i 2 saker: Skapar panik och rädsla hos dom unga, samt gör Greta ännu mer känd. Nu ska hon bli vaxdocka, kul för henne.

Massutrotelse... Helt jävla absurt.

Det är möjligt att hon borde nyanserat detta lite mer. Men informationen kommer dock från en FN-rapport. Så inget hon hittat på.

Citat:
U.N. Report: A Million Extinctions and Ecological Collapse Are on the Way

(källa 1) (källa 2)

Sedan tycker jag också att FN-talet var alltför dramatiskt för att vara i min smak. Jag gillar hennes sakliga tal bättre.

Men å andra sidan så innebar FN-talet att hon blev en superkändis på allvar. Så om detta var tanken, så fungerade det förstås.
2020-01-31, 14:50
  #27713
Medlem
leifhookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är möjligt att hon borde nyanserat detta lite mer. Men informationen kommer dock från en FN-rapport. Så inget hon hittat på.

Sedan tycker jag också att FN-talet var alltför dramatiskt för att vara i min smak. Jag gillar hennes sakliga tal bättre.

Men å andra sidan så innebar FN-talet att hon blev en superkändis på allvar. Så om detta var tanken, så fungerade det förstås.

Källorna du länkar till är artiklar på nätet.

Kommer alla rapporter endast från FN? Eller finns det andra? Vilka rapporter har Greta försökt få alla att läsa?Hon säger hela tiden. "lyssna på vetenskapen". IPPC-rapporten är dock inte vetenskap så nån borde rätta henne. (eller så förstår hon inte, vad vet jag)

Var länkar hon till dessa "rapporter" som alla borde läsa? Helst PDF.

Kan ju googla själv, men jag vill veta exakt från vilka Greta får sina kunskaper.
Intresserad av:
-2 graders målet
-1,5 graders målet (p.g.a att de tidigare simuleringar visade för höga värde)
- "max koldioxid kvar" som man får högst släppa ut för att vi inte ska dö...iaf nämndes det i Davos.

dessa har jag hört Greta nämna, men jag vill helst veta alla hon länkade till sedan 2018.
__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-31 kl. 15:13.
2020-01-31, 15:26
  #27714
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Handlar inte Greta om att skrämma barn så de stora globalistiska företagen kan ta över världen. Hennes mathållning är väl inte relevant. Är hon fortfarande oskuld.
Greta brukar sommartid ibland glatt vifta med en Prideflagga, när hon åker tåg!
2020-01-31, 15:54
  #27715
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta brukar sommartid ibland glatt vifta med en Prideflagga, när hon åker tåg!

Varför bara under Sommartid?
2020-01-31, 15:55
  #27716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta brukar sommartid ibland glatt vifta med en Prideflagga, när hon åker tåg!

Tuff tuff tuuut. Gretas ev sexuallitet kommer att granskas ur ett miljöperspektiv. Harry och Megan pallade inte mediatrycket. Greta, greta stackars barn.
2020-01-31, 16:10
  #27717
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta brukar sommartid ibland glatt vifta med en Prideflagga, när hon åker tåg!
Då kan jag nog få rätt när jag tidigare tyckte ni var trångsynta som undrade om Greta skulle skaffa pojk-vän.

Den här klimat-gay-aktivisten har fått diagnosen "Extinction Rebellion-psykos" bekräftad i domstol.
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Det finns en genus-koppling till klimatbudskapet. Jag gissar Greta kanske skaffar flickvän.
2020-01-31, 16:21
  #27718
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är möjligt att hon borde nyanserat detta lite mer. Men informationen kommer dock från en FN-rapport. Så inget hon hittat på.



Sedan tycker jag också att FN-talet var alltför dramatiskt för att vara i min smak. Jag gillar hennes sakliga tal bättre.

Men å andra sidan så innebar FN-talet att hon blev en superkändis på allvar. Så om detta var tanken, så fungerade det förstås.


Du är en tänkande och nyanserad individ som har huvudet på skaft. Vilket gör det helt obegripligt att du är så såld på Greta och verkar köpa hela den här masshysterin.

Visst är Gretas engemang fint, men som sagt det är en masshysteri kring Greta och hela klimatfrågan.

Jag skulle säga att vi har ett miljöproblem, snarare än ett klimatproblem.
2020-01-31, 16:35
  #27719
Medlem
leifhookers avatar
Har Greta varit i Storbritanien? Rebelion X är ju stora där. Är det p.g.a Greta?

Storbritanien som vanligt räddar Europa igen. (fy helvete vilken jävla kärring på slutet!)

Gretas favorittidning "The Guardian" har lyckats förena Storbritannien. Har Greta träffat Boris Johnson nån gång?

Hur som helst GRATTIS Storbritanien!!! Greta har många följare i England så idag firar hon säkert med en kaka! Dessutom är det ju en fredag idag????

IDAG "FRIDAYS FOR FUTURE" ÄNTLIGEN FUNGERAR !! GRATTIS

__________________
Senast redigerad av leifhooker 2020-01-31 kl. 16:38.
2020-01-31, 16:45
  #27720
Medlem
Giant Squids avatar
Tittar man på fotona från strejk v76, så ser man secondhand modet bland hennes vänner.
Stora fastfashion aktörer verkar famla i desperata försök att ta till sig denna trend.
Ryktas om stora kedjor som kommer börja med just secondhand.
Det andra är att designervärlden tappat greppet om att styra och ställa vilken kollektion som ska vara rådande.
Helt plötsligt klär sig alla hur dom vill, huller om buller. 80-90tals modet verkar helt normalt.
Ska bli spännande att följa utvecklingen där.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback